![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Käykö muuten joku vielä noilla valtion omistamilla asemilla? Oon kuullu vaan juttua että valtion asemilla on kaikki kusipäät ja yksityisillä asemilla on järkevättämät tyypit. Ei taida niissäkään hurraamista olla..
__________________
Harbor Cruisers |
#27
|
|||
|
|||
![]()
nyt olikin tullu tekstiä niin paljon et pitää lukee kaikki vielä ainakin 3 kertaan
![]() toi lapua tuntuu olevan aika paska paikka katsastaa auton kun kaveri oli käyny katsastaas pajeroa niin olivat laittanu hylätyksi parin rungon reiän takia...no kaveri hoiti reiät umpeen ja meni uusintakatsastukseen niin ne yhtäkkiä ettikin lisää vikaa autosta ja taas korjailemaan...kolmannellakin kertaa löysivät TAAS lisää vikoja.eikös uusintakatsastuksen vaan todeta onko aikasemmin havaitut viat korjattu eikä ruveta enää etsimään todella tarkalla silmällä lisää vikoja? ja taas kun on vähä asiaa selvitelly niin hiluxin korkeuden kanssa tuntuu ongelma olevan siinä että koria on korotettu 60mm(otteessa) ja takajousissa on n.150mm riipukkeet(ei otteessa) jolloin korotusta on yhteensä 210mm... mutta autoahan saa korottaa yhteensä 150mm maasta katonrajaan.selvitin maahantuojalta ton ikäsen hiluxin alkuperäiskorkeuden niin antoivat lukemaksi 1775mm (1775+150 tekee amiksen matikalla 1925) ja rullamitalla pikasesti mitattuna hiluxi jää ton alle.eli ei pitäis olla mitään ongelmaa muutoskatsastaa paitsi että pitäis hommata se alkuperäiskorkeuden todistus? taitaa olla helpompi kun laittaa lyhkäsemmät riipukkeet ![]() ei kenellään sattuis olemaan tietoa minkä mittaset noi alkuperäset riipukkeet on? tää on kyllä mahtavaa touhua kun katsastusmies ei saa suoraa sanottua mistä kiikastaa tää korkeus vaan sitä pitää selvitellä konttorin päälliköltä jälkikäteen... Viimeksi muokannut osku90 : 12.04.2011 11:27 |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#29
|
|||
|
|||
![]() riiput
mulla (hiluvitkutin) vois ehkä olla sen pelin alkuperäiset riipukkeet,vilkasen ku meen kotiin.
|
#30
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() kuulin että asiakaiden vähyyden vuoksi on A katsastuksella YT-neuvottelut itse kun kävin niin oli tossa a-katsastuksella 1 kuorma auto ja 1 katsuri hallissa kun kävelin koko hallin läpi ![]() osa näistä A-katsastuksen henkilöistä on vielä sitä koulukuntaa joka on 80 luvulla hyläneet autoja syystä jos toisesta ja tuntevat edelleen olevansa valtion virkamiehiä kuten poliisit ![]() parhaan ja asianmukaisen sekä ammatitaitoisen katsastuspalvelut saa yleensä yksityiseltä ja aina voi kommentoida jos katsastusmiehen naama ei jostain syystä miellytä tai amattitaidossa on parantamisen varaa ![]() ![]() mustaakseni oli joku ohjeistus jos haluaa valitta niin voi sen myös AKE_lle tehdä pahimmassa tapauksessa voi asema menettää katsastuslisenssinkin ![]() mitä tulee noihin KATSASTUKSEN ARVOSTELUPERUSTEET Katsastuksen arvosteluperusteet on tehty yhdenmukaistamaan katsastuspäätösten tekoa. Arvosteluperusteiden tarkoituksena on tuottaa korkealaatuista tarkastustyötä ja oikeudenmukaisia sekä tasapuolisia katsastuspäätöksiä Lainaus:
myös kuluttajasuojalaisakin mukaan virkavirhe ![]() jos tää paikalline päälikkö ja katsuri pelaa samaan pusiin voi ottaa ylemmäs yhteyttä ja sanoa etteivät toimi ohjeistuksen asetuksien ja lain mukaan kaikki katsastus asemat toimivat AKE:n valvonnassa alla on Katsastuksen valvontaan liittyen trafilta hyvää tietoa ![]() Trafi valvoo katsastustoimipaikkojen toimintaa: - säännösten ja määräysten noudattamista, - katsastuspalvelujen laatua ja - asiakkaiden yhdenvertaista kohtelua. Trafi valvoo katsastustoimintaa tekemällä valvonta- ja tarkastuskäyntejä sekä seuraamalla katsastustoimipaikkojen toimintaa tilastojen avulla. Tarkastaminen kohdistuu - katsastuksen arvosteluperusteiden noudattamiseen - toiminnan suoritukseen - laatujärjestelmään - arkistointiin - ohjeistukseen - mittaus- ym. laitteiden toimintaan - riippumattomuuteen - vakavaraisuuteen Tarkastuksia teetetään myös Trafin toimeksiannosta esimerkiksi käyttämällä samaa testiautoa eri katsastustoimipaikoilla. Lisäksi Trafi suorittaa ajoneuvojen tarkastuksia katsastustoimipaikkojen asiakkailta tulleiden tarkastuspyyntöjen perusteella. Katsastuspäätökseen tyytymätön voi hakea päätökseen oikaisua Trafilta. |
#31
|
|||
|
|||
![]()
alkaa kyllä pikkuhiljaa enemmän ja enemmän vit#ttamaan toi lapuan katsastustouhu.
huomenna vielä pitää soitella aken suuntaan ja kysellä mistä on kyse kun auto kerran on aikasemmin katsastettu tälläsenä ja on korinkorotukset ja renkaat ottees niin nyt yhtäkkiä pitäis hommata alkuperäiskorkeus ja renkaan keskiöstä lokasuojaan mitta. maksaa varmaan mansikoita kun tollaset hommaa maahantuojalta?? tai sitten vaan nielen ylpeyteni ja pudotan persustaa tekemällä uudet riipukkeet mutta kun ei meinaa luonne antaa periksi ![]() |
#32
|
|||
|
|||
![]()
Jos ei leimaa tipu niin keskeytä katsastus ja vaihda konttoria.
Tosin maksaa uudelleen sen katsastusmaksun. |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Jos ei leimaa tipu niin keskeytä katsastus ja vaihda konttoria.
Tosin maksaa uudelleen sen katsastusmaksun. käyny monta kertaa mieles ![]() |
#34
|
||||
|
||||
![]()
Samat riiput siellä on,mitkä kyllä Keravan katsastusasemalla ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä ja tainnut sitä edellisellä kerralla Iisalmessa olla paikalla,ei ne 150mm
riiput takana 150mm korota :=)
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#35
|
||||
|
||||
![]()
Niin,vetoa kokonais korkeuteen ja merkkauta navan keskeltä mitta lokasuojan kareen.
Niin kuin Bemarissa se alustasarja ![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#36
|
|||
|
|||
![]()
eikös se oo 77mm mitä saa muuttua toi navan keskeltä lokasuojan kaareen?
käskeevät tietysti sit hommaamaan maahantuojalta siitä todistuksen mitä on alkuperäsenä ollu kun ei niillä tunnu olevan minkäänlaista tietoa itsellä... |
#37
|
|||
|
|||
![]()
Periaatteessa 150 mm, korin ja alustan korotushan näkyy samassa välissä. Tietysti isommat renkaat vähentää sitä 150 mm:ä.
|
#38
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä on MurMurilla juttua niin paljo ja niin sekavasti ettei jaksa edes läpi lukea. Miten ihmeessä tollasella mutu-tuntumalla kylillä omia autoja katsastellessa on saatu noin syvällinen "tietämys" aiheesta? Ja mikä tämän paasauksen tarkoitus on?
Fakta-asia on että joka ikisellä syrjäkylän sivuhaarakonttorillakin on oltava mahdollisuus päästä ATJ:hin ja tulostaa uusi rekisteriote, mikä siis tapahtuu vain ja ainoastaan internet-yhteyden avulla. Täysin laiton paikka katsastaa ja täysin ammattitaidoton henkilöstö jos ei pysty/osaa/pääse tietoja edes tarkistamaan. Johan nyt hyvänen aika lähtökohta on se että tarkastetaan onko verot ja vakuutukset maksettu, tämä ei onnistu ilman nettiyhteyttä ATJ:hin. Ja mistään rekisteritietojen paikkaansapitämättömyydestä tai väärästä korkeudesta ei todellakaan voi eikä saa jakaa mitään korjauskehotuksia. |
#39
|
|||
|
|||
![]() Tuttua tavaraa.
Kuulostaa ikävän tutulta toiminnalta,enkä osoita syyttävällä sormella ketään. Mutta ei oo ihme jos asiakkaalla on pallo hukassa kun se on monella ( ei kaikilla) katsurillakin,itsekin olen konttorilla kättä vääntänyt milloin mistäkin. Tietäen kalpean aavistuksen pykäläviidakon tiheydestä ei ole ihme jos katsuri erehtyy joskus ja toisinaan ne on tarkka silmäisempiä kuin toiset. Onhan meissä asiakkaissakin niitä ikäviä asiakkaita eikä aina syyttä. Sit oma lukunsa on ne katsurit jotka mielessään ajattelevat että on noi maasturimiehet mulkkuja kun ne aina muuttaa noita autoja ja yrittävät kusettaa tehoissa ja mitoissa. Paha vaan on asiaa tarkastella objektiivisesti ja lähteä selvittämään kun Trafiin ei noin vaan saa edes puhelinyhteyttä. Mut jos kokee tulleensa väärin kohdelluksi niin ei muuta kuin Trafia pommittamaan ja kirjottaa katsurin nimi ylös. Hiljattain soitin itsekin muutoskatsastus asiassa erään konttorin tekniseen neuvontaan ja puutaheinäähän siellä jauhettiin,sika hintaan tietty. Sitte eräällä konttorilla katsuri selvitti asiaa n.5minuuttia ja tuli Liikmp. kirjasta otettuja kopsuja kädessään ja selitti miten toimitaan,sitä ei kaikki vaan tajua eikä osaa eikä kiinnosta. Se vaan on niin et siellä katsureitten riveissä on niitä ammattitaidottomnia pönttöjä mutta kaikki eivät sitä ole. Tekisipä mieleni mainita esim erään espoon yksityiskonttorin päällikölle joka on 24vuotta tehny näitä hommia että eikun takasin apukouluun kun ei työssä opi sitä mitä naapuri konttorin äijä vetää viidessä minuutissa!!!
|
#40
|
|||
|
|||
![]() EläLainaus:
Mistä niin päätelelt että ohjeet olisi minulta ? voi olla välitettyäkin tietoa Ake kertoo, koulutta, ohjeistaa, pättää Mistäs niin päätelet että kokemus tulee peräkylällä katsastellessa ? |
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tai mitä edes yrittävät katsastella noita autoja. Yhteenvetona katsastusasemien tieto ja taito katsastaa autoja on näin 27 vuoden kokemuksella edelleen byrokraattista ja diktaattorimaista ![]() Hilux riippu
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 Viimeksi muokannut Greenday : 13.04.2011 05:22 Perustelu: Lisätty riipusta kuva |
#42
|
|||
|
|||
![]()
Toikin melko huvittava ohje ottaa mitta navasta-pyöränkaareen..
avarrat pyöränkaaria, niin sitten aletaan väittämään että olet korottanut autoa ![]() |
#43
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
peltilokkarit mukana ainakin Lapualle ![]() ![]() ![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#44
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-Ohjeista pitää lukea kaikki kohdat, eikä vaan sitä joka itselle sopii. -Ake ei tee yhtään mitään, kyseinen virasto on ollut yli vuoden osa Trafia. Vilkaise arvosteluperusteista kohtaa A2, mitä tehdään jos erikoisehdot eivät täsmää? Vihjeenä korotukset mainitaan erikoisehdoissa. Ihan oikein jossain kohdassa mainitsit vuoden 1993, jonka jälkeen on pitänyt korkeuden muutokset muutoskatsastaa. Lakikirja sanoo "Muutettu auto on esitettävä muutoskatsastukseen..." eikä tämä velvoite poistu vaikka auto vaihtaisi omistajaa tai olisi määräaikaiskatsastuksissa hyväksytty useasti. Aikaisemmissa katsastuksissa on vaan tehty virheellinen katsastuspäätös. Tai ei ole ollut ilmeistä että jousitusta on korotettu, jolloin hyväksytty päätös onkin ollut kuitenkin oikein? Näillä tiedoilla näyttäis kyllä ettei kaikki ole ihan putkeen mennyt hiluxin katsastuksesta, mutta ei tästä topicista ainakaan enää totuus selviä ![]() Nostan hattua Matille, kun jaksaa taistella tuulimyllyjä (mutu-miehiä) vastaan.. ![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#45
|
||||
|
||||
![]()
Keravalla ainakin toimi katsastus,jokainen tekee omat johtopäätökset ja siellä (ylemässä)kuvassa on se riippukin
![]()
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410 |
#46
|
|||
|
|||
![]()
kovasti ne vaan trafilla meinas että se on mun homma hankkia maahantuojalta todistukset auton alkuperäiskorkeudesta ja etteivät he voi sille mitään jos muutoskatsastukses tai aikasemmis katsastuksis ei oo tälläistä asiaa huomattu mikä nyt huomattiin lapualla että auto olis liika korkea.
ei kai siinä auta muu ku ruveta väsäämään lyhkäsempiä riippuja... |
#47
|
|||
|
|||
![]()
tilasin just maahantuojalta todistuksen tästä hiluxin korkeudesta...
mitenhän sitten jos sitä muutoskatsastais näillä pidemmillä riipuilla ja jää alle sen 150mm korotuksen niin vaikuttaako siihen sitten se navan keskeltä lokasuojaan mitta (77mm)? kuten pikku-pepe kirjoitti että jos vähä avartaa lokasuojia rälläkällä niin ootkin yhtäkkiä korottanu autoa? ![]() |
#48
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ota alkuun kymmenen senttiä lisää tilaa.. |
#49
|
||||
|
||||
![]()
Minullakin muutoskatsastuksessa vaadittiin Toyotan varmentamaa mittaa pyörän navasta lokasuojan reunaan. No Toyotalla EI ole sellaista mittaa, eikä tule. (tämä tieto on maahantuojalta, eli Toyotalta)
Toyotan mukaan jokainen auto on aina hieman erillainen tämän mitan suhteen. Ja onhan se ihan loogista. Itsellä auto on 2001 mallinen ja muutos katsastus tehtiin joko -09 tai -10 ja tällöin katsastushenkilö lopulta löysi auton korkeuden koneeltansa. (tosin jouduin soittamaan AKE:een, josta taas ohjattiin katsastusmiestä) No lopuksi minulla sitten luki nuo mitat navasta kaareen uudessa otteessa, ja ihan katsastusmiehen mittaamana. Vittu mitä skeidaa. Toisilla se on vaan vähän vaikeaa välillä... Mutta usein konttorin vaihtaminen saatta olla hyväksi. Viimeksi muokannut Mutamies : 13.04.2011 17:16 |
#50
|
|||
|
|||
![]()
Mutamies
Minullakin muutoskatsastuksessa vaadittiin Toyotan varmentamaa mittaa pyörän navasta lokasuojan reunaan. No Toyotalla EI ole sellaista mittaa, eikä tule. (tämä tieto on maahantuojalta, eli Toyotalta) Toyotan mukaan jokainen auto on aina hieman erillainen tämän mitan suhteen. Ja onhan se ihan loogista. Itsellä auto on 2001 mallinen ja muutos katsastus tehtiin joko -09 tai -10 ja tällöin katsastushenkilö lopulta löysi auton korkeuden koneeltansa. (tosin jouduin soittamaan AKE:een, josta taas ohjattiin katsastusmiestä) No lopuksi minulla sitten luki nuo mitat navasta kaareen uudessa otteessa, ja ihan katsastusmiehen mittaamana. Vittu mitä skeidaa. Toisilla se on vaan vähän vaikeaa välillä... Mutta usein konttorin vaihtaminen saatta olla hyväksi. eli katsastusmies ei voi verrata mihinkään tota navan ja lokarin välistä mittaa? tuleeko sitten otteeseen tämän hetkinen mitta noilla pidemmillä riipuilla? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty toyota hilux -88 4x4 | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 01.04.2010 18:13 |
Myydään Toyota Hilux -98 | Surffari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.03.2010 10:30 |
Ostettu Toyota Hilux 4x4 | halts| | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 09.11.2009 06:55 |
M: Toyota Hilux | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.04.2007 13:08 | |
m:toyota hilux 4x4 td -89 | janatuinen | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 14.03.2006 12:24 |