Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.04.2011, 06:30
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MurMur Näytä viesti
eli jos ajoneuvoa ei voi korotta enempää siis sallittu korkeus muutos on jo renkailla ja koria korottamalla N1 100mm täynnä silloin kyseessä korjauskehotus esimerkiksi riipukkeet liian pitkät jousituksen korkeus muuttunut !

mikäli varaa on korottaa jousitusta N1G 150mm niin silloin voi määrätä muutoskatsastukseen tai jos voi heti asian suorittaa niin kuin yleensä
periä muutoskatsastus maksun sekä lisätä rekisteriotteeseen jousituksen korotuksena + 50
Meneekö se niin että jos maksimikorkeus on saavutettu, selviää korjauskehotuksella ja saa jatkaa ajamista kunnes poliisi puuttuu tien päällä asiaan? Ja jos ei vielä olla maksimikorkeudessa ja konttorilla huomaa sen, joutuu muutoskatsastamaan?
Lainaus:
aken tietokantaan pääsyllä tarkoitan sitä että voivat rekisteriorteen tiedot tarkistaa esim
kumpi kuuluu olla n1 vai n1g sekä ohjeet määräaikaiskatsastukseen sekä muutoskatsastukseen löytyy osa myös netistä
kuten arvosteluperusteetkin jousituksen tarkistamiseen (kiinnitys, laillisuus Yms. )
Eikö kaikilla asemilla ole nettiyhteyttä Kun aikasemmin kirjoitit ettei kaikilla ole pääsyä näihin systeemeihin?

__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.04.2011, 10:18
MurMur MurMur ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.10.06
Sijainti: Martinniemi
Viestit: 59
Talking

Aivan


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Meneekö se niin että jos maksimikorkeus on saavutettu, selviää korjauskehotuksella ja saa jatkaa ajamista kunnes poliisi puuttuu tien päällä asiaan? Ja jos ei vielä olla maksimikorkeudessa ja konttorilla huomaa sen, joutuu muutoskatsastamaan?
?
Kylähän se näin on että ake:n katsastusperusteissa on että korjaus kehoituksella ja muistaakseni rekisteroteen merkinnällä pitäisi selvitä, (olen joskus tämänkin saanut),
jos ei ole merkitävää varaa tieliikenteelle periateessa jos säännöksiä tarkaan tulkitsee niin
jos jollain lailla pystyy todistamaan että ennen taisi olla se -93 on korotus/muutos tehty pitäisi hyväksyä tai hylätäkkin käytäen normaaleja määräaikaiskatsastus perusteita
kyllä voi muutoskatsastuksenkin ohjata ja kehoituksiin tämän merkitä
olen jossain moottorimuutoksessa joutunut väkisin katsastamaan koska
ajoaika oli loppumassa ja kaikkia tarvittavia prosyyreitä ei ollut esittää muutoskatsastukseen
ja katsastus toimitetiin normaalin mukaan ja moorttorin muutoskatsastin myöhemmin

Polisia ei yleensä hirveesti kiinosta paitsi liikkuvaa poliisi(yleensä kaikki mulkerot
laitetaan sinne), onko autossa lailinen korotus kuulemma on muutakin tekemistä kun kytätä maasturimiehiä joskus on kyllä ratsiassa mukana katsastusmies jolloin on mahdolisuus
ajoneuvon tieliikenne kelpoisuuteen/lailisuuteen puuttua

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Eikö kaikilla asemilla ole nettiyhteyttä Kun aikasemmin kirjoitit ettei kaikilla ole pääsyä näihin systeemeihin?
kyllä näin on että kaikkilla yksityisillä asemilla ei ole mahdollista uusia esimerkiksi rekisteriotetta tai muuttaa sen tietoja saatikka tarkistaa rekisteriotteen tietoja
tai muutoshistoriaa tai EU,STD säänöksiä sitten netiin eivät jossain millään haluu mennä katseleen esimerkiksi ake:n ohjeita
vaan useinmiten ovat huulipyöriänä jos ei olekaan se mamman
pölyimurin näköinen auto mihin pitäisi leima saada
kuulemani mukaan eräs peräkylän katsastusmies on niin vanhoilinen ettei suostu edes
pc:tä käyttämään ja ei ole kun pääliköllä 1 kone
paljonhan on kyllä systeemit parantuneet ja uusia linkkejä tietokantaan kuulemma luovat

kerran kyselin katsastuksesssa että onks tää katsastus toimitus sitten suoraan 70 luvulta
"tää romukasa ei ikinä tuu meneen läpi tyyliä "
katsuri tuumas että ei ole kuulemma enään silleen valtion virkamies vaan
rinnasti itsensä K-kaupan kassaan ovat kuulemma nykyään asiakaspalvelijoita
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2011, 11:00
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MurMur Näytä viesti
kyllä näin on että kaikkilla yksityisillä asemilla ei ole mahdollista uusia esimerkiksi rekisteriotetta tai muuttaa sen tietoja saatikka tarkistaa rekisteriotteen tietoja
No luulis ettei nykyaikana tollanen olis mahdollista.. Uskomatonta touhua.
Käykö muuten joku vielä noilla valtion omistamilla asemilla? Oon kuullu vaan juttua että valtion asemilla on kaikki kusipäät ja yksityisillä asemilla on järkevättämät tyypit. Ei taida niissäkään hurraamista olla..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2011, 11:22
osku90 osku90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.06.10
Sijainti: Kauhava
Viestit: 39
Perusasetus

nyt olikin tullu tekstiä niin paljon et pitää lukee kaikki vielä ainakin 3 kertaan
toi lapua tuntuu olevan aika paska paikka katsastaa auton kun kaveri oli käyny katsastaas pajeroa niin olivat laittanu hylätyksi parin rungon reiän takia...no kaveri hoiti reiät umpeen ja meni uusintakatsastukseen niin ne yhtäkkiä ettikin lisää vikaa autosta ja taas korjailemaan...kolmannellakin kertaa löysivät TAAS lisää vikoja.eikös uusintakatsastuksen vaan todeta onko aikasemmin havaitut viat korjattu eikä ruveta enää etsimään todella tarkalla silmällä lisää vikoja?

ja taas kun on vähä asiaa selvitelly niin hiluxin korkeuden kanssa tuntuu ongelma olevan siinä että koria on korotettu 60mm(otteessa) ja takajousissa on n.150mm riipukkeet(ei otteessa) jolloin korotusta on yhteensä 210mm... mutta autoahan saa korottaa yhteensä 150mm maasta katonrajaan.selvitin maahantuojalta ton ikäsen hiluxin alkuperäiskorkeuden niin antoivat lukemaksi 1775mm (1775+150 tekee amiksen matikalla 1925) ja rullamitalla pikasesti mitattuna hiluxi jää ton alle.eli ei pitäis olla mitään ongelmaa muutoskatsastaa paitsi että pitäis hommata se alkuperäiskorkeuden todistus?

taitaa olla helpompi kun laittaa lyhkäsemmät riipukkeet
ei kenellään sattuis olemaan tietoa minkä mittaset noi alkuperäset riipukkeet on?

tää on kyllä mahtavaa touhua kun katsastusmies ei saa suoraa sanottua mistä kiikastaa tää korkeus vaan sitä pitää selvitellä konttorin päälliköltä jälkikäteen...

Viimeksi muokannut osku90 : 12.04.2011 11:27
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2011, 11:52
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osku90 Näytä viesti
ja taas kun on vähä asiaa selvitelly niin hiluxin korkeuden kanssa tuntuu ongelma olevan siinä että koria on korotettu 60mm(otteessa) ja takajousissa on n.150mm riipukkeet(ei otteessa) jolloin korotusta on yhteensä 210mm... mutta autoahan saa korottaa yhteensä 150mm maasta katonrajaan.
Riipun pituutta muuttamalla korotus on noin puolet lisääntyneestä pituudesta, ts 100 milliä pidemmät riiput lisäävät korkeutta 50 milliä. Ja N1G:n jousitusta saa korottaa 77 milliä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.04.2011, 16:41
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

riiput


mulla (hiluvitkutin) vois ehkä olla sen pelin alkuperäiset riipukkeet,vilkasen ku meen kotiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.04.2011, 17:00
MurMur MurMur ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.10.06
Sijainti: Martinniemi
Viestit: 59
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
No luulis ettei nykyaikana tollanen olis mahdollista.. Uskomatonta touhua.
Käykö muuten joku vielä noilla valtion omistamilla asemilla? Oon kuullu vaan juttua että valtion asemilla on kaikki kusipäät ja yksityisillä asemilla on järkevättämät tyypit. Ei taida niissäkään hurraamista olla..
oneksi vähemmän on käviöitä valtion konttoreilla visiinkin tää A-katsastus ja K1 on saman englantilaisen tuloshakuisen omistajan alisena
kuulin että asiakaiden vähyyden vuoksi on A katsastuksella YT-neuvottelut
itse kun kävin niin oli tossa a-katsastuksella 1 kuorma auto ja 1 katsuri hallissa kun kävelin koko hallin läpi

osa näistä A-katsastuksen henkilöistä on vielä sitä koulukuntaa joka on 80 luvulla hyläneet autoja syystä jos toisesta ja tuntevat edelleen olevansa valtion virkamiehiä kuten poliisit

parhaan ja asianmukaisen sekä ammatitaitoisen katsastuspalvelut saa yleensä yksityiseltä
ja aina voi kommentoida jos katsastusmiehen naama ei jostain syystä miellytä tai amattitaidossa on parantamisen varaa lisäksi voi paikalisen katsastusaseman päälikön kannsa käydä neuvotelemassa ja jos ei tämäkään ole halukas ratkaiseen asiaa niin voi rahat pyytää takaisin ja poistua paikalta muistaakseni kulutajasuojalain nojalla jos ei saa selaista palvelua kuten haluaa tai ammatitaidossa on toivomisen varaa
mustaakseni oli joku ohjeistus jos haluaa valitta niin voi sen myös AKE_lle tehdä
pahimmassa tapauksessa voi asema menettää katsastuslisenssinkin

mitä tulee noihin KATSASTUKSEN ARVOSTELUPERUSTEET

Katsastuksen arvosteluperusteet on tehty yhdenmukaistamaan
katsastuspäätösten tekoa.
Arvosteluperusteiden tarkoituksena on tuottaa korkealaatuista tarkastustyötä ja oikeudenmukaisia sekä tasapuolisia katsastuspäätöksiä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osku90 Näytä viesti
nyt olikin tullu tekstiä niin paljon et pitää lukee kaikki vielä ainakin 3 kertaan
toi lapua tuntuu olevan aika paska paikka katsastaa auton kun kaveri oli käyny katsastaas pajeroa niin olivat laittanu hylätyksi parin rungon reiän takia...no kaveri hoiti reiät umpeen ja meni uusintakatsastukseen niin ne yhtäkkiä ettikin lisää vikaa autosta ja taas korjailemaan...kolmannellakin kertaa löysivät TAAS lisää vikoja.eikös uusintakatsastuksen vaan todeta onko aikasemmin havaitut viat korjattu eikä ruveta enää etsimään todella tarkalla silmällä lisää vikoja?
Uuusien vikojen hakeminen on uusinta katsastuksessa aken ohjeistuksen sekä taisi olla
myös kuluttajasuojalaisakin mukaan virkavirhe
jos tää paikalline päälikkö ja katsuri pelaa samaan pusiin voi ottaa ylemmäs yhteyttä ja sanoa etteivät toimi ohjeistuksen asetuksien ja lain mukaan
kaikki katsastus asemat toimivat AKE:n valvonnassa
alla on Katsastuksen valvontaan liittyen trafilta hyvää tietoa

Trafi valvoo katsastustoimipaikkojen toimintaa:
- säännösten ja määräysten noudattamista,
- katsastuspalvelujen laatua ja
- asiakkaiden yhdenvertaista kohtelua.

Trafi valvoo katsastustoimintaa tekemällä valvonta- ja tarkastuskäyntejä sekä seuraamalla katsastustoimipaikkojen toimintaa tilastojen avulla.

Tarkastaminen kohdistuu
- katsastuksen arvosteluperusteiden noudattamiseen
- toiminnan suoritukseen
- laatujärjestelmään
- arkistointiin
- ohjeistukseen
- mittaus- ym. laitteiden toimintaan
- riippumattomuuteen
- vakavaraisuuteen

Tarkastuksia teetetään myös Trafin toimeksiannosta esimerkiksi käyttämällä samaa testiautoa eri katsastustoimipaikoilla.

Lisäksi Trafi suorittaa ajoneuvojen tarkastuksia katsastustoimipaikkojen asiakkailta tulleiden tarkastuspyyntöjen perusteella. Katsastuspäätökseen tyytymätön voi hakea päätökseen oikaisua Trafilta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.04.2011, 17:16
osku90 osku90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.06.10
Sijainti: Kauhava
Viestit: 39
Perusasetus

alkaa kyllä pikkuhiljaa enemmän ja enemmän vit#ttamaan toi lapuan katsastustouhu.
huomenna vielä pitää soitella aken suuntaan ja kysellä mistä on kyse kun auto kerran on aikasemmin katsastettu tälläsenä ja on korinkorotukset ja renkaat ottees niin nyt yhtäkkiä pitäis hommata alkuperäiskorkeus ja renkaan keskiöstä lokasuojaan mitta.
maksaa varmaan mansikoita kun tollaset hommaa maahantuojalta??

tai sitten vaan nielen ylpeyteni ja pudotan persustaa tekemällä uudet riipukkeet mutta kun ei meinaa luonne antaa periksi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.04.2011, 17:29
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Jos ei leimaa tipu niin keskeytä katsastus ja vaihda konttoria.
Tosin maksaa uudelleen sen katsastusmaksun.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.04.2011, 17:52
osku90 osku90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.06.10
Sijainti: Kauhava
Viestit: 39
Perusasetus

Jos ei leimaa tipu niin keskeytä katsastus ja vaihda konttoria.
Tosin maksaa uudelleen sen katsastusmaksun.

käyny monta kertaa mieles
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty toyota hilux -88 4x4 tapsa4x4 O/M/V Ajoneuvot 9 01.04.2010 18:13
Myydään Toyota Hilux -98 Surffari O/M/V Ajoneuvot 2 01.03.2010 10:30
Ostettu Toyota Hilux 4x4 halts| O/M/V Ajoneuvot 12 09.11.2009 06:55
M: Toyota Hilux O/M/V Ajoneuvot 0 04.04.2007 13:08
m:toyota hilux 4x4 td -89 janatuinen O/M/V Ajoneuvot 3 14.03.2006 12:24


Sivu luotu: 22:27 (GMT +2).