![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Volvo C 303:n paino???paljonka painaa vakio c 303 volvo kokonaisena ja mitäs ilman akseleita ja renkaita? pitäs tietää riittääkö veturissani kilot koukussa vai joutuuko ettii toisen hinurin..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kokonaisena sellaset 2400kg. Ilman akseleita ja renkaita noin 1950kg...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mun C303 paino konttorin puntarissa 2410kg vakiokunnossa, sis vararenkaan.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
6x6 vai 4x4? Olis aika oleellinen tieto.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei ka C303:sta ole muuta kuin 4x4?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
juurikin näin. kiitokset painoista ja isompi veturi lainaan
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sitä on myös 6x6! Itsellänikin sellainen.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se mee pääpiirteissään niin, että C303 on 2-akselinen miehistökoppa (liekkö pick-up sama?) C304 mäyris ja C306 on sit nää alustat, joko ampparikoppa, radiokoppa tai kapelli. Amppari ja radio lyhyemmällä akselivälillä ku kapelli.
Mallimerkintänä tyyppikilvessä tai otteessa ei suinkaan ole sitten nuo, vaan esim. 6x6 ambulanssissa C03-blaa-jne. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minusta se on C-303 4x4 (kaikki nelipyöräiset) C-303 6x6 (irroitettavalla kopilla olevat) C-304 6x6 (mäyris) C-306 6x6 (se pitemmällä akselivälillä oleva) |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No ei se kyl noin mene.
Kun puhutaan ruotsin armeijan merkinnöistä niin se menee näin; C-303 = TGB11, TGB 1111 ja TGB1112 eli 4x4 malleja C-304 = TGB13, TGB1313, TGB1314 ja TGB1321 ja on siis lyhemmällä akselivälillä 6X6 C-306 = TGB21 ja TGB22 ja on 6X6 ja pidemmällä akselivälillä ja 5v laatikolla Tarkastakaapa manuaaleista |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Mistäköhän se runkonumero on noihin tempastu? Mulla on 303 6x6 xxxxx Mitäs muiden Volvoissa lukee mallimerkintänä?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Runkonumero on varmaan C03 eikö. Mutta silti malli merkinnät on kuten edellä laitoin.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Katotaan vaikka siviilimanuaalista sivulta 3. Siellä kerrotaan olevan kolme mallia ko. aikaan, kaks eri akselijäliä 2 akselista, C303 ja C304 ja yks kolmiakselinen. http://www.scout.1g.fi/Files/Volvo/D...orsManual1.pdf Sitten armeijan varaosakirja kertoo, että 304 on aina 2 akselinen MUTTA C303 6x6 HST on kolmiakselinen: http://www.scout.1g.fi/Files/Volvo/D...Catalogue1.pdf ...eli kaikkia löytyy |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
2 akselinen C03, http://www.scout.1g.fi/Files/Volvo/D...190-111113.pdf 2 akselinen 303, http://www.scout.1g.fi/Files/Volvo/D...138-111013.pdf |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Onkohan edes Volvo tiennyt miten se noi merkkailee?
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Viiminen numero kertoo kokonaispainon, ei liity noihin akselilukumääriin, akseliväliin tai koppeihin suoraan. 3 tarkoittaa 3.5t kokonaispainoa, 4 vastaa 4-4.5t ja 6 on sitten 5.5t.
Tuossa vielä yks siviilipuolen prosyyri sekottamaan soppaa. Ruotsin armeijalla näyttää olevan käytössä lisäksi eri akselivälillä olevia versioita ja jossain maissa on näkyny paloautona pitkällä akselivälillä oleva 3-akselinen jossa umpipeltikoppa eli "pidennetty mäyris" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
AUTOMAATIN PAINO | sumpe | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.09.2009 07:09 |
SJ410 paino | Ooppeli | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 10.07.2007 22:59 |
Renkaitten paino?? | LöpöLassi | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 24.05.2007 09:25 |
pajeron paino | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.10.2005 16:50 | |
moottorin paino | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.01.2005 22:10 |