![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() hj61 turbon kokoaMikä olis semmonen turbo joka käy vakion tilalle kiinnityksiltä mutta isompi? Onko kellään mitää kokemusta?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
eipä taida kovin helpolla löytyä tohon tojotan ct26:sen tilalle suoraan käypästä, tojotalla kun on oma laippansa.
laipan kun vaihdat vaikka to3:seksi nii sitten löytyy ahtimia pilvin pimein. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Supran ct26:nen menee pesiä kääntämällä, on isompi imusiipi ja väljempi pakopesä. Veljen autossa on tällainen+cooleri, parempi putkisto ja pumppua hiukan ruuvailtu. Toimii hyvin ja voimaakin on käyttikseen ihan hyvin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko veljesi autoa penkitetty? Kiinnostaisi paljonko tuollaisilla muutoksilla lisääntyy tehot ja väännöt.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo penkitetty. Ahdot on säädetty 1 bariin ja pumpussa ois vielä varaa mutta en saanu enempää ruuvata kun on kuulemma tarpeeksi voimaa?? on ollut tässä säädössä pari vuotta käyttiksenä ilman mitään murheita ja kulkee kyllä vanhaksi maasturiksi hyvin.
Pienellä alasyötön lisäyksellä vetää alhaallakin vähintään yhtä hyvin kuin vakio ahtimella ja silti 90-100 km/h ajettaessa pintakaasulla ahdot 0,2-0,3 josta tarvittaessa nousee heti kiloon. Vakio ahtimessa on mun mielestä aivan liian pieni pakopesä, pitää ahtoja turhaan liian korkealla normaalissa matka-ajossa. Pääsin muuten kyseisellä autolla 31" mutarenkailla, yhtään säästelemättä, pieni kärry perässä 500 km:n lenkin keskikulutuksella 9,8l/100km joten aika onnistunut viritys senkin suhteen. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
onko toi supran turbo kuin nopeesti heräävä?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Rajapaineventtiili hukkiksen letkun väliin, kierros-puoltoista alasyöttöä ja väljempi putkisto niin herää kuin vakio.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
jeps miul on pumppu käännetty aikalailla tappiin ja 3tuumanhormi cooleri tulossa kun saan isomman turbon vaikka vakio ahtaa hyvin 1.3baaria mut luulen että pakopaineet ja pakolämmät on aika korkeella. Oon miettiny paljokohan on heppoja noilla säädöillä 0-100 noin 11sek.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj61 turbon vesikierto | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 05.08.2010 11:18 |
HJ61 turbon painepuolen lähtö | allis | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.03.2010 20:29 |
turbon ahtaminen hj61 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 29.02.2008 00:07 | |
HJ61 Turbon esilämmitinhässäkkä | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 16.10.2006 18:41 |
HJ61 Turbon imuilman esilämmitinongelma!!!! | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.10.2005 13:08 |