Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.04.2011, 12:53
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

homma ei etene ollenkaan kun ei ole kävellyt vielä vastaan panhardia mitä voisi suunnitella keulille.sellaisen tarvitsisin että pääsisi kierteitä kyhäämään. taka-akselilla siirsin jouset alapuolelta yläpuolelle ja auto nousi aika paljon ylemmäksi mutta hivenen se on kuitenkin jo tipahtanut. siinä samalla purin lehtijouset ja kolistelin ruosteet niin hyvin välistä pois kun ne kohtuudella lähti ja sivelin jotain jäykkää vasua väliin. taakse tuli samalla rasvattavat riiput.
jousituksesta tuli huomattavasti mukavampi...varsinkin kun sai ottaa siellä välissä olleet lisä kierrejouset pois. nyt ei enää hyppää ilmaan kun ajaa johonkin hidastetöyssyyn.


Viimeksi muokannut romurauta : 02.04.2011 15:49
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.04.2011, 02:01
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja romurauta Näytä viesti
homma ei etene ollenkaan kun ei ole kävellyt vielä vastaan panhardia mitä voisi suunnitella keulille.sellaisen tarvitsisin että pääsisi kierteitä kyhäämään. taka-akselilla siirsin jouset alapuolelta yläpuolelle ja auto nousi aika paljon ylemmäksi mutta hivenen se on kuitenkin jo tipahtanut. siinä samalla purin lehtijouset ja kolistelin ruosteet niin hyvin välistä pois kun ne kohtuudella lähti ja sivelin jotain jäykkää vasua väliin. taakse tuli samalla rasvattavat riiput.
jousituksesta tuli huomattavasti mukavampi...varsinkin kun sai ottaa siellä välissä olleet lisä kierrejouset pois. nyt ei enää hyppää ilmaan kun ajaa johonkin hidastetöyssyyn.
Tiedän tunteen kun unohtaa hidastetöyssyn lisäkierrejousitetulla autolla
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.04.2011, 21:29
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

niin.nythän on takajousituksessa normimäärä lehtosia ja meno on pehmeämpää kuin ennen...siltikin meno on vielä hiukan liian tiukkaa.sellaiset äkkikorotukset tuolla kaduilla niinkuin metsikossakin tuntuu vieläkin hiukan ilkeiltä.iskareina on omen nitrot vai mitkä ne oli..olisikohan ne aavistuksen liian jäykät vai pitäisiköhän niitten olla hiukan enemmän vinoon asennettuna.en ole perehtynyt vielä aiheeseen niin paljoa mutta sellainen epäilys on että ne pitäisi olla hiukan enemmän vinossa....ja pari lehteä vielä pois niin saisi hiukan alemmaksikin tuota perää. ei sen tartte olla aivan noin korkealla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.04.2011, 22:08
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.499
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja romurauta Näytä viesti
niin.nythän on takajousituksessa normimäärä lehtosia ja meno on pehmeämpää kuin ennen...siltikin meno on vielä hiukan liian tiukkaa.sellaiset äkkikorotukset tuolla kaduilla niinkuin metsikossakin tuntuu vieläkin hiukan ilkeiltä.iskareina on omen nitrot vai mitkä ne oli..olisikohan ne aavistuksen liian jäykät vai pitäisiköhän niitten olla hiukan enemmän vinoon asennettuna.en ole perehtynyt vielä aiheeseen niin paljoa mutta sellainen epäilys on että ne pitäisi olla hiukan enemmän vinossa....ja pari lehteä vielä pois niin saisi hiukan alemmaksikin tuota perää. ei sen tartte olla aivan noin korkealla
Iskareiden pääasiallinen tehtävä on vaimentaa ulosjoustoa, sisäänjouston vastus tulee suurimmaksi osaksi jousesta. Jos jousi tuntuu liian jäykältä niin älä "korjaa" sitä asentamalla iskareita huonompaan asentoon. Koita mieluummin lehtien vähentämistä, mutta samalla kannattaa asentaa akselin kiertymisen estävä tukivarsi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.04.2011, 22:27
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

nimenomaan ulosjousto on edelleen liian hyvin vaimennettu.se esiintyy juurikin noissa korotuksissa kun auto suorastaan lentää ilmassa. jousituksen kovuutta sitten aavistus pehmeämmäksi jousia vähentämällä. ...ei tällä meno kuitenkaan aivan katastrofaarista ole vaikka onhan monessa pelissä pehmeämpääkin kyytiä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
voiko olla totta ? 4x4opel Tekniikka & Jutustelu 13 26.10.2007 22:13
Liian hyvää ollakseen totta. L-200 Tekniikka & Jutustelu 15 17.10.2004 09:00
Unelmista totta Humu Tekniikka & Jutustelu 10 14.01.2004 21:12
Totta vai tarua? MIC4-90 Vuosimallit 1984-1996 0 13.01.2004 02:15
Astrologia on totta! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 15:58


Sivu luotu: 20:19 (GMT +2).