Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jv
yks mihin olen noissa hodareissa törmänny on just toi keskitasauspyörästö. talvella kun reippaasti lähtee risteyksestä ja kääntyy jompaan kumpaan suuntaan niin toinen eturengas sutii vallan vitusti, keskitasauspyörästö lukossa toimii niinkuin normaali kiintee 4wd... toki siirtyy se veto taakkekkii ku tarpeeks polkee tai lähtee liikkeelle rauhallisesti.
toi yllä mainittu tilanne ei aina tapahdu mut joitain kertoja on jääny mieleen...
en tiiä muista mut ittee ainakin vituttas ku pitäs olla neliveto ja ruopia molemmista päistä yhtä aikaa edes yhdellä pyörällä, eikä pelkästää toisella etusella...
mut juu oon ehke hieman vanhanaikanen ku en raaski pitää talvella nelikkoo pääl ees kinkaapissa ku vie himppa enempi naftaa ja tietä saa kattella sivuikkunasta 
|
Öö... Vaikka on jatkuva neliveto, ni ei se tarkota sitä, että sielä vetäis molemmista akseleista edes yksi. Vaan keskitasauspyörästöltä voima menee JOKO etu- TAI taka-akselille. Sitä varten on keskitasauspyörästönlukko, jolla tulee neliveto. Ja keskitasauspyörästö on lukittavissa vain tarvittaessa ihan turvallisuussyistä. Molemmissa siis (hdj/hj) vetää normaalisti vain yksi pyörä. Mut ite ainaki huomannu, et hodarilla pääsee ilman "nelikkoa" pidemmälle, kuin hj:lla olis päässy pelkästää takavedolla.
Ja ite tykkään enempi hdj:n pyöreydestä, ku se on jotenki modernimpi. Ei niinkään näytä mitenkää 90-luvun taitteen vehkeeltä, vrt pajero/patrolli.
Ja sisusta on hyvinki henkilöautomainen. Jos sillä mitää merkitystä on... Ja noiki on vaa makuasioita, joista ei voi ku tapella.
Ainii, ja takaylitystä on vähempi hdj:ssä.