![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sen paremmin tietämättä jeeppiin sopivista ARB lockereista. Tässä pieni mainos sävytteinen video kiina lockerin ja ARBin väliltä: http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aidot ARB:it ja kompura maksaa yhteensä n.2500e. Tietty asia olis eri jos olis rajattomasti tuohta taskun pohjalla... Se tonni mulla nyt olis tähän tarkotukseen heittää. Veikkaisin, että nuo kiinan kopiot molempiin periin on kuitenki paremmat ku vaan aito ARBi perässä.
Mullahan toi auto on kuitenki päivittäinen työmatkakulkine, eikä suinkaan mikään prototyyppi-luokan kilpuri. ![]() Antaa tulla vaan lisää kommenttia... Saako ARB:ia edes tohon Chryslerin akseliin? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toisinsanoen, ongelmia asennettaessa, ongelmia käytössä, ongelmia käytössä sekä ongelmia käytössä. Ei Arb:kaan toki ongelmaton ole, mutta ongelmattomampi kuin Kiinan kopiolukko. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Osta eteen aito ARB ja taakse lounaslaatikko
![]() ![]()
__________________
Jeep ISORY |
#5
|
||||
|
||||
![]()
jakis ny ei ainakaan ole tommonen... 242 vissiin kuiteskin
välitys akseleissa on 3.55:1 (manual transmission I4) periaatteessa jos pysyy lähes vakiossa pyöräkoossa niin noilla 3.55 välityksilläkin pärjää, luultavasti isommilla tassuilla käy jo kytkimen päälle en tiedä kuinka pikkukoneessa on voimaa 4L verrattuna, useasti vaan nähnyt kutoskoneellakin vakio välityksillä ja 31" pyörillä olevan jo aika raskasta ajella tiukemmassa paikkaa vaikka automaatti "huijaa" kokonaivälityksen suhteen mutta toki esim. ykkönen on 2.80:1 (manuaali 3.93:1) samaten tohon arb:n videoa sivuten, aika paljon se kiinalainenkin vaatii voimaa että hajoaa, toki paljon herkemmin kun tikku tai arbbi, mutta riippuen taas alottajan haaveesta autonsa suhteen, en heti tyrmää ajatusta kiinalaisista lukoista, tyrmään ne vasta sitten kun ajoa tulee enemmän että kiinaosat kuluu ja väljistyy, tai jos se ajo on haastavampaa tai sitä pyöräkokoa kasvatetaan ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
http://www.4x4proyect.com/catalog/je...46d0c981f180b0
http://www.4x4proyect.com/catalog/je...46d0c981f180b0 osta tosta eteen ja taakse sit jotain muuta alkuunsa ja sit myöhemmin kattoo sitä uudestaan nii joo ja arb rd93 sinne taakse sit... tai jos arbin ostaa niin kannattais ostaa 29 spline versio ja 29 spline vetarit Viimeksi muokannut Rytari : 23.03.2011 23:05 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Korjataan sen jakiksen malliksi NP 231. Läheltä liippas... Renkaat mulla on kokoa 32"
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
laita vaan se arb eteen tai taakse ja hankit sen toisen arbin myöhemmin.kiinanlukoista tulee vain harmaitahiuksia.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Alussa oli kiinalaisten kanssa pientä säätöä, mutta kun vaihteli vähän paksummat tiivisteet, niin hyvin on pelanneet.
Itellä ainakin ihan hyviä kokemuksia kiinalukoista. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kiinanlukolla tulee ainaki tekniikka tutuksi kun purkaa ja kasailee sitä perää useamman kerran. Se ARB tulee kuitenki loppujen lopuksi halvemmaksi kun laskee kiinan lukon päälle muutaman kierroksen laakereita ja ehkä vielä välityksenki. En ainakaan käyttö/safari autoon laittas kun se kiinalaista kun se ei kestä kilometrejä. Osta eteen ARB ja jätä takaperä vielä auki kun ei sinne välttämättä tarvi ees lukkoa. Näin minä tekisin.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Täysin OT mutta pakko...Palstan perusongelma tuli taas pintaan... alkuperäinen kysymys oli että käykö mikä noista kiinan lukoista ko kulkineeseen.. no tähän tietysti tulee vastauksia "vittu kinkit ei kestä"... "osta arb.." "kaverin kaverin sisäsiittoinen serkkukin sanoi että ei kestä..."
Ymmärtäisin nämä edellä kuvatut viestit jos ketjun aloittaja olisi kysynyt "ostanko arbin vai kinkin" ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kun kerran offtopikiksi taas mennään niin ylläolevasta käy yhtä hyvin selväksi tuo ko. sopivuus... ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Ilmalukkoa perään.Lainaus:
Kummankin kanssa äärikuormituksessa siis jotain näköjään hajoaa ja oli sitten kumpi lukko tahans niin pahimmissa paikoissa kanattanee avittaa etenemistä muilla keinoin ja kiinakopiota vielä hieman aikaisemmin. Vinssi, tunkki yms. Itse hankin täältä Offipalstan kautta käyttämättömän kiinankopion ja kompuran edullisesti Dana 44 akseliin ja paketista puutui asennusohjeet. Myyjä tiedusteli niitä tehtaalta, niin kas kummaa kun sähköisen tiedoston aukaisi niin sielähän komeili ARB:n asennusohjeet, on kiinalaiset siis aika tarkkaan kopionneet, vaan materiaalit on ainakin näköjään heikoimpia. Tuo asennetaan ja ajetaan niin kauan ku kestää, kestämistä avitetaan vinssillä ja valitsemalla mahdollisimman hyvin ajolinjat. Aika näyttää tienaako kopio hintansa vai hajoaako heti ensi rykäsyllä? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 27.03.2011 18:24 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Pannaas tuosta korsi kekoon: http://www.ashcroft-transmissions.co...ewCat&catId=89 onkus nuo(kin) kiina kopioita vain ihan asiallisa vehkeitä! varaosiakin on saatavilla! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" Viimeksi muokannut lacrits68 : 27.03.2011 23:10 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Näyttäis olevan brittifirma ja ainakin tekstistä päätellen tekevät aika pitkälti käsityötä noiden kanssa. Ilmeisesti noita saa vain Lantikoihin.
Hintakaan ei sitte oo ihan kiina-tasoa, sillä jo britteihin tilattuna huitelee tonnin korvilla. Siihen viel rahdit, tullit ja verot päälle ni ollaanki jo 1500e hintaluokassa. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Briteistä kun ostetaan tavaraa niin sillonhan ei tulleja eikä veroja tule maksettavaksi, ja toiseksi tuohon tuhannen punnan pakettiin näytti kuuluvan kaksi lukkoa ja kompura.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ja ruotsistahan näitäkin saa halvemmalla
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
oisko petellä ruotsiin heittää linkkiä?
tuo britti firma myy myös arb. esim. jimnyyn etu rd87 580puntaa kun vasta kk sitten sieltä kysyin. lukko pitäis eteen kevään aikana laittaa... |
#19
|
|||
|
|||
![]()
EU:n sisältä ostettaessa ja suomeen tuotaessa ei tarvi maksaa tullia, mutta ALV pitää maksaa. Eu:n ulkopuolelta maksetaan sitten molemmat. Vapautuksen veroista ja tulleista saa jos veron osuus jää alle 10 euron.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#20
|
||||
|
||||
![]() Hyvä linkki!
Kiitoksia Janne.
Tuosta animaatiosta valkeni lukon toiminta hienosti jotakuinkin minullekkin. Olispas hienosti palikka tarjolla, ja itse lukotkin oli loppuun myyty! t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 29.03.2011 19:53 |
![]() |
Luokat |
arb, jeeppi, lukot, tasauspyörästö, xj |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Tilausta ameeriiikasta | Holst | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 06.01.2011 12:10 |
tavaran tilausta jenkeistä | eyeless | Chit-Chat | 0 | 07.04.2010 23:06 |
Ostetaan Tilausta amerikasta? | vepele | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 17:41 |
Tilausta jenkeistä | toyman2005 | Linkit | 0 | 28.06.2009 06:00 |
LJ:n flippikeulan tilausta | KössiKenguru | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.10.2007 07:49 |