![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kertaalleen lähti peruuttaessa takaraidetanko HJ:stä irti. No kotia 30km matkaa ja mitä löyty autosta, 1 nippuside, no sillä varmistettiin jonkin tasoinen paikoillaan pysyminen ja helpotus oli suuri kun kotia selvisin ehjin nahoin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Puolassa meni appiukon scaaniasta naftasuodatin puhki. Jollain paikallisella muoviteipillä, kumimaton palalla ja kuudella letkunkiristäjällä selvisimme Saksaan.
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oli isäntä ennen reissua meinannut vaihtaa, mutta oli kai paikallisesta puljusta saanut vääränlaisen tjms... oliskohan siinä vaihtoyrityksessä sitä rusikoinut samalla. Ammattiliikenteessä olevia autoja varmaan paremmin huolletaankin, meillä tuo on vaan huviajoon.
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sisu sorajunasta kajahti kesken pääsiäisen paluuliikenteen trippelin rengas ja riisti mukanaan kidan aukasu systeemistä paineilma letkun mukaansa.Ilmat suhisi tiehensä ja summerit huusi. Autosta en löytäny muuta ku yhen pienen letkulemmarin ja ruuvvarin.Mutta sehän jo riittikin. Mykersin katkenneen letkun ja rutistin lemmarilla lyttyyn sen mykerön ja eiku matka jatku.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
olin joskus apparina hiluxissa ja 4k koneisella suzukilla tuli toinen porukka, onnistutiin katkaseen hiluxista raidetanko, korjattiin se ensin koivurangalla ja räikkäliinalla mutta siinä paluumatkalla saatiin vielä pökättyä syylärin alareunaan reikä joten hiluxi oli jätettävä ja tultava suzukilla ihmisten ilmoille, ahdastahan vähän oli kun ei kaikki ollut mitään pikkupoikia niinku ja suzukissa oli kuppijakkarat edessä, allekirjoittanut rattiin kokemsuta semmosesta kartuttamaan niin eikös heti ku päästiin mettänpuolelta tielle niin kaasuvaijeri poikki, ja kun mitään muuta ei keksitty niin kaiutinkaapelilla solmittiin kaasuvipu kaakkoon, pelti kii, ja pykälä päällä startaten liikkeelle, risteyksiin sai himmattua vähä ku virtaa pätki avaimesta, mutta jestas että japanianmoottori kiersi riettaasti väliin.
ilmastointiteipillä on vesiletkuja korjattu useasti |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Sinisellä kun opan kanssa euroopassa retkeiltiin niin takapyöränlaakerit ladottiin vissiinkin kolmesti uusiksi, ennenkuin saatiin uusi laakeri.
olis jo se "kampa" hävinnyt ja vissiin parit neulatkin... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
nivan ajoin joskus tunteella kiveen ja jakoaskin kiinnikkeet katkesi, vaihdelaatikon kuoret halkesi ja keskeytys safarointiin tuli...
![]() hieman räikkäliinaa ja kyllä tuollakin lähimmän tienposkeen ajettiin.... ![]() ja ei niin hätäapua, tää jäi pysyväksi kun vectran takajarrut jäätyi lumisella tiellä ajon jälkeen aina jumiin... hieman sikafleksiä sakset ja kaljapurkki koejasi sen ongelman... ![]() ![]() ja ei autoihin liittyvä patentti tuli keksittyä ampumaradalla kun pakkasella äänenvaimentimen lämpöväreily sotki kiikarin kuvan... noh laukusta löytyi teippiä ja jalasta sukka. ne yhdistäen syntyi väreilysyoja vaimentajaan joka oli myös niin hyvä että jäi pysyväisratkaisuksi. ![]() ![]() Viimeksi muokannut liero : 20.03.2011 23:02 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Aikanaan anoppilaan matkalla ollessa BJ:iistä tipahti hitaassa vaudissa moottorilla jarruttaessa venttiili rallattelemaan mäntää vasten. Jousi ja prikka tuhkakuppiin talteen, venttiili jekkulangalla kiinni keinuvipujen akseliin. Varovasti nilkuttaen perille....
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
mikä on takaraidetanko?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ku otit puheeks nii en minäkää ole koskaa moista tavannu. Tai jossain isommissa kuorkeissa jossa on ohjaava takateli on tullu vastaan mut ei perkele ei hojossa sellasta ole
__________________
mikäs siihen nyt tuli? No taasko se hajos |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nuorempana omistettu Ritmo katkaisi kaasuvaijerin Tsadin keskustassa myöhään illalla. Varaosaa ei ollut mukana joten vaijeri vaan kaasarilta venttiilikopan yli paljaana rintapellissä olevalle haarukalle. Oli vähän semmoinen on-off kaasu kun kitka voitti palautusjousen voiman, tasakaasulla pääsi aika hyvin himaan ja tuli reenattua nopeaa vaihtamista ettei tarvi höllätä vaihtohetkellä. Meni niin hyvin että ajeltiin vielä seuraavakin päivä ennen korjausta.
![]() Classic Rankkuun sepitin jakajan alipainekelloon paksusta kumihanskasta väliaikaisen kalvon ennenkuin ehdin hankkimaan uuden kellon. Kaverin ex-Sprinter pudotti jatkuvasti hihnankiristimen vaikka kuinka kiristi. Tai olisi pudottanut ellei sitä oltaisi eräällä reissulla kiristelty isosta pultista ja muttereista tehdyllä kuusiokolavaimella ~100km:n välein. Aiemmin oli jo tipahtanut jolloin hihna silppuuntui, korjaamo ei vaan ollut tajunnut puuttuvaa holkkia joka olis estänyt värisevän kiristimen löysäävää vaikutusta.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Vai mikä takatanko se nyt on. Kun simpukalta oikeanpuolen olkavarteen menevä tanko on kait ohjausvarsi ja sitten se tanko mikä yhdistää vasemman ja oikeanpuolen olkavarret toisiinsa. Onkohan se sitten vaan se pelkkä raidetanko vai mikä..
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä tuo takaraidetanko on hyvä nimi sille takimmaiselle, jos niitä on kaksi peräkkäin niinkuin esim Hj:ssä.
Bemarin pensatankkia on korjattu saippualla, halko on ollut Fordson Majorin etuakselin ehjän renkaan puolella tukena, moottorisahapensalla on ruokittu kuplavolkkaria. Väljät etupään ripustukset on tiukattu valkovaseliinilla, harsomaisen ohueksi ruostunut etumacperssonin kuppi on valettu betonilla kovaksi. On maalattu pyöräyttämisen jälkeen mustalla maalilla tiivistekumeja katsastus hylsyn jälkeen. Siis tietenkään itse en ole tehnyt mitään tällaisia, ollut vain näkemässä kun pojat...ja kauan sitten. Aina olen neuvonut heitä parantamaan tapojaan tämmöisten jälkeen. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Täällä tais jossain matkakertomuksissa olla semmonenkin temppu että olivat moottorisahalla pyörittäneet laturia kun oli virta loppunu kesken
![]() ![]()
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#16
|
|||
|
|||
![]()
60hj takaakselin katkenneet u-pultit fiksattiin akseli pysymään paikallaan yhdellä ketjulla mikä vedettiin etuakselin ympäri takaisin takaaksulalle ja ketjutalja takaaksulasta takapuskuriin ja kiristystä. Hyvin pysy akseli paikoillaan ja saatiin kelkottua 30kilsaa kotio
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Aika "turvallisen" oloisilla virityksillä on näköjään ajeltu muun liikenteen seassa????
Kyllä minä metsässä tehtävät "hätäkorjaukset" ymmärrän,kunhan niillä tullaan vaan yleisen tienreunaan asti,mutta eiköhän nuo jarruihin,ohjaukseen ja jousitukseen liittyvät korjaukset pitäisi tehdä sitten asianmukaisella pajalla,kunhan auto on ensin saatu siirrettyä sinne turvallisesti (kärryllä,lavetilla...) ![]() Mutta tämä virittely taitaa olla yleisesti "hyväksytty" tapa,esimerkiksi suunnistuskisoissa? Peräänkuulutan edelleen kilpailun katsastuspäällikölle lupaa tehdä "välikatsastuksia" myös kesken kisan.Tämä ehdottamani turvallisuusparannus tyrmättiin heti ainakin Turaoffissa,jossa olin toissa vuonna katsastuspäällikkönä. Viimeksi muokannut Racingrabbit : 27.03.2011 12:51 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Myyty 33"/12.5"/15" aurora rt02 compomotiven 8x15 et14 tojon jakosilla vanteilla... | kares | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 06.08.2009 18:47 |
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla | Räjä | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 26.02.2009 18:29 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |