![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Taas vähän nakerreltu jotain pientä. Syöttöpumppu näkyi nokuttelevan hieman naftaa alleen ja varapumppu oli pyöritellessä nahkean oloinen joten ei se auttanut kuin pistää tuo koneessa kiinni oleva pumppu tiiviste+puslaremonttiin. Samalla vaihtuu 10mm nestepää ja vetäviä kierroksia olis tarkoitus rukata ylöspäin. Jännä nähärä toimiiko tuo pumppu enää ikinä ![]() Ja sitte tuli paskarreltua välikartaani 240 volvon kartaanista. Lyhennettiin niin paljon kuin mahdollista, nyt minimimitta laipasta laippaan 260mm. Jos lyhyempää haluais niin sitten ois jo pätkäistävä tuosta liukukappaleestakin pätkä pois. Sitä ei huvittais tehdä kun tuossa liukupalassa on joku muovipinnoite ja jos se siitä rupeaa kesimään niin liuku on väljä. Verrokkina edellisen pelle pelottoman turailema välikartaani datsunin laatikkoon. Jäätävää jälkeä mutta ei se pahemmin täristäny tuollakaan vaikka ristikoiden välillä oli aste-eroa ainakin 10 astetta, pystyheitosta puhumattakaan... Suikin jakolaatikon laippaa kun pyöräytti vähän sorvis ja poras uudet reiät niin tuon volvon kartaanin sai sopimaan ilman välilevyjä.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kuuluukos tälle mitään uutta?
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ääh, ei mitään kummempia. Syöttöpumppu on kasattuna ja ajootettuna, koneen välilevy on vaan vieläkin piirrettävänä cadille, pitäis joku päivä jaksaa kysäästä mitä sille piirrokselle kuuluu. Ei vaan saa rempattua pumppua ny kokeeltua ku ei saa tuota starttia mihinkään kiinni ja pulttimopolla en viitti ruveta starttaamaan. Ylimääräset vapaa-ajat ny muutenki menny kesämopoa talvihuoltaessa ja säätäessä. Mut enköhän mä taas joku viikonloppu ehdi tänkin kimppuun, viimeistään kesälomalla.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Mistä hommasit tuon koneen ja loodan välisen alumiinilevyn ja kuinka työstit sen sopivaksi? Pitäisi saada tehtyä/teetettyä pösöön moottorin ja suikin loodan väliin vastaava kaikale.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tuon 20mm amuliinilevynpalan löysin rengastien romulta, sit porailin siihen reiät vw moottorin jaon mukaan, apuna sellanen pelliläpyskä mikä löytyy moottorin ja laatikon välistä jostain audeista. Plasmalla tuhautettiin tuo vauhtipyörän reikä levyyn. Vaatii ison plasman tuo 20mm amuliini. Sit vaan välilevy, vauhtipyörä ja kytkin kiinni moottoriin ja kone naamalleen lattialle. Siihen laatikko päälle ja edestakaisin hieromalla kattella keskikohta, muutaman millin se siinä kletaji erestakaasi. Sit vaan merkkaa reiät ja poraa ne.
Kauhian tarkkaa tuos ei oo lopuuksi muutaku saara laatikon ohjuritapit just oikeille kohdille niin että kytkinakseli on suoras. Ja startti pitää saada aika hyvin kohdilleen ettei ota vaan puolella hampaalla. |