Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.03.2011, 16:26
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Mitäs kaikkea näissä BJ:ssä muuttuu kun mennään BJ40:stä BJ42:seen?
Tuo oli 42 mutta keula ja peilit 40?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.03.2011, 21:28
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppi Näytä viesti
Mitäs kaikkea näissä BJ:ssä muuttuu kun mennään BJ40:stä BJ42:seen?
Tuo oli 42 mutta keula ja peilit 40?
Eteen levyjarrut, vaihteisto ja jakis vaihtuu, vissiin myös moottorissa on jotain kosmeettisia eroja, joskin sama B-moottori möllöttää molemmissa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.03.2011, 21:40
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Eteen levyjarrut, vaihteisto ja jakis vaihtuu, vissiin myös moottorissa on jotain kosmeettisia eroja, joskin sama B-moottori möllöttää molemmissa.
Jarrut väärin, moottorikin väärin.

V.-79 tuli levyjarrut, mutta jo 40-malliin, moottori vaihtui 42-mallissa 3B versioksi.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.03.2011, 09:21
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.132
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Jarrut väärin, moottorikin väärin.

V.-79 tuli levyjarrut, mutta jo 40-malliin, moottori vaihtui 42-mallissa 3B versioksi.
Ei ainaskaan mun -80 ollu levyjä ja niin ne on puuttunu muutaman tutun saman ikäisestä bertasta..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.03.2011, 09:34
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Jarrut väärin, moottorikin väärin.

V.-79 tuli levyjarrut, mutta jo 40-malliin, moottori vaihtui 42-mallissa 3B versioksi.
Ei muuten tullu -40:een levyjarruja vielä 80 vuonnakaan eli liekkö tehty ollenkaan levyillä.

B pata on 3.0 ja 3B 3.4 litranen.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.03.2011, 15:03
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Ei muuten tullu -40:een levyjarruja vielä 80 vuonnakaan eli liekkö tehty ollenkaan levyillä.
No hitto, kyllä mä kuitenkin oon sitä mieltä, että loppuvuodesta -79 oli jo levyjarrut.
Ostin joskus 80-luvulla ekan berttani ja siinä oli levyt edessä, enkä usko kenenkään vielä silloin tehneen mitään omatoimista jarrujen päivitystä. Ne on varmaan suuren kysynnän vuoksi suomeenkin tuotuihin malleihin laittanu jo tehtaalla ne levyt, jenkkivientimalleihinhan levyt laitettiin jo -76. http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser
Pari muutakin 79-80 mallista jo silloin 80-luvulla näin levyillä.

Ruiskupumppuunkin tuli pieni muutos -79, lähinnä sen öljyvoitelun osalta, eli voitelu oli otettu suoraan koneesta, kun niissä vanhemmissa piti laittaa johonkin erilliseen pumpussa olevaan säiliöön loraus öljyä silloin tällöin.

Samoin polttoainetankki vaihtui -79, jolloin se tuli auton pohjan alle, aiemmissahan se oli ohjaamossa etupenkin alla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.03.2011, 15:08
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mulla on ollu 2kpl 80 vm bj:tä, kummassakin rummut ees ja takan. 42 ainakin kaikissa mitä oon nähny on ollu levyt ees.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.03.2011, 15:09
jakenbj jakenbj ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.03
Sijainti: Tupos
Viestit: 2.132
Perusasetus

Oliko -79-80 heikommat öljypumput??Ja EDIC??
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.03.2011, 16:19
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Jarrut väärin, moottorikin väärin.

V.-79 tuli levyjarrut, mutta jo 40-malliin, moottori vaihtui 42-mallissa 3B versioksi.
En muista minäkään 40-malleissa levyjä nähneeni tehdasasenteisina. 42:ssa on myös isommat takarummut ja lattiapelti/tankki erilainen, ja isommat helat jousensilmissä. Varmasti vielä monta muutakin asiaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.03.2011, 16:36
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
En muista minäkään 40-malleissa levyjä nähneeni tehdasasenteisina. 42:ssa on myös isommat takarummut ja lattiapelti/tankki erilainen, ja isommat helat jousensilmissä. Varmasti vielä monta muutakin asiaa.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

Myös käsijarru muuttui 42-mallin myötä, niissä ei ollut enää kardaankässäriä, vaijeri meni takajarruihin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.03.2011, 02:29
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

-Vanhemmissa Bj40sissä oli 7.00 R16 renkaat alunperin, sittenmin tuli 7.50 R16. Oikein vanhoissa Fj40sissä oli 7.00 R15
-Vanhemmissa Fj/Bj40sissä oli yhtenäinen takasivulasi, uudemmissa kaksiosainen, josta taaimmainen avattava.
-84 -> tuli täysikevennetty taka-akseli, sekä kojelauta muuttui "modernimmaksi".
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.03.2011, 13:11
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Tähän "täyskevennetty taka-akseli" termiin törmää täällä foorumilla vähän väliä kun lueskelee Tojotista.
Mitä hittoa tarkoittaa täyskevennetty taka-akseli, onko se vain valmistajan keksimä myyvä sana pikkuisen uudemman malliseen taka-akseliin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 06:20 (GMT +2).