Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2011, 16:44
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Hieman on taas edistynyt projekti vaikken tallilla olekkaan ehtinyt käymään. Viikonloppuna laitoin punaiset Goodridgen teräspunosletkut tilaukseen. Hintaa tuli n.87e posteineen. Eilen ilmoittivat, että letkut laitettu tilaukseen ja lähtevät postilla tulee noin 10 päivän päästä(punaiset tilauskamaa).

Eilen meni puol iltaa kaverin kellarissa sen turbokokoelmaa läpikäydessä. Neljä ahdinta todettiin paskoiks ja ne meni romukeräykseen. Mersun tuplaturbosarja-ahdinhässäkkä todettiin soivaks peliks(tosin se on vaihdettu koska ahdin äänti) ja ei sit kaveri suostunutkaan sitä mulle myymään. Lisäks olin jo valmis lähtee tekee 2x 1,6TDI VNT tuplaturboa, mut todettiin toteutus puutteellisten tallitilojen takia liian hankalaks.

Haalin sit itselleni VW Transportterista löytyvän 2,5TDI(130hv) koneen ahtimen itselleni. Eli siis Garrettin GTB1749V VNT-ahdin kyseessä. Kyseisestä ahtimesta on jotain hienon hienoa hilua tullut läpi, josta pienen pientä jälkeä pakoturbiinissa ja VNT-siivissä, muttei mitään vakavaa. Joku asentajatohlo onnistunut katkomaan pultin pakolaippaan ja kaveritohlo meni katkoo yhden pienen VNT:n ruuvin ahtimen runkoon.

Todennäköisesti on aivan liian pieni tuohon koneeseen, mutta tuskin laitan tuosta isompaa ellei ahdin ala ahdistamaan matkavauhdissa(85-90km/h) liikaa=lämmöt nousee. Herääpähän todennäköisesti ennen kuin jalka varsinaisesti ehtii kaasuun koskemaan. 617 turbon vakioahdin on kuitenkin tuosta pienempää kaliberia ettei nyt ihan tajuttomasti voi ahdistaa vaikkei tällä mihinkään ST-tehoihin päästäkkään. Tehotavoite 150hv ja vitusti alavääntöä(eli siis mukava käyttöpeli ja todennäköisesti metsässäkään tuosta alaväännöstä ei ainakaan haittaa ole)... =)

Tänään tuli viitisen tuntia puuhasteltua turbon parissa koululla(josta tosin varmaan 2h puhuin paskaa vanhojen formulatiimikavereiden kanssa =). Rautaosat puhaltelin hiekalla puhtaaks purkamisen jälkeen ja alumiinille näytin messinkinharjaa(kiillottaa mukavasti karheen valunkin). Lisäks näytin rälläkkää tolle alkuperäiselle öljyjalalle(kiinnitty koneen kylkeen). Paljastu sellainen ongelma, että öljyn sisääntulokanava on D-muotoinen ja aivan reunassa. Pitänee täs joku päivä plaanata toi suoraks ja hieman jyrsiä öljykavanaa keskemmälle. Sit vaan 5-10mm plootua(riippuu mitä löytyy hyllystä) puikolla kiinni ahtimen runkoon. Lopuks uus reikä öljyn sisääntulolle. Onneks oon vielä koulussa niin on fasiliteetit harrastaa... =)

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	losturbinos.jpg‎
Views:	11051
Size:	88,1 Kt
ID:	17566  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.03.2011, 18:29
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 556
Perusasetus

Tulipa haettua tänään hieman tarvikkeita niin tullista, kuin Matkahuollosta. Jenkeistä tuli 2 paunaa nukkaa(mustaa ja tummanharmaata) ja tollanen paineilmalevityshärvelipistooli. Lisäks selvisin ilman ALVeja(24,7e olis ollut), kun tullilla oli tietokoneet pimeänä ja katsoivat pienet maksut läpi sormien, etteivät menneet ihan tukkoon. Sit tuli matkahuollosta haettua orginaali etupanssari. Autossa on jopa sitä varten kiinnikkeet vielä paikallaan, niin on bolt-on osaa... =)



Tuli myös ostettua eilen 2-toiminen(ali/yli) painekello ohjaamaan ahtimen VNT:tä. Vielä tarvis jostain magneettiventtiilin alipaineelle, jotta saa isoilla kierroksilla kaasun ollessa päästettynä(moottorijarrutus) siivet kiinni, niin ei ahdista turhaan(painekelloon ei tule painetta=VNT siivet auki=turbo pyörii ku hullunmulkku).
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	donjer.jpg‎
Views:	10877
Size:	81,9 Kt
ID:	17596  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2011, 19:20
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tatsga Näytä viesti
Haalin sit itselleni VW Transportterista löytyvän 2,5TDI(130hv) koneen ahtimen itselleni. Eli siis Garrettin GTB1749V VNT-ahdin kyseessä. .

Todennäköisesti on aivan liian pieni tuohon koneeseen, mutta tuskin laitan tuosta isompaa ellei ahdin ala ahdistamaan matkavauhdissa(85-90km/h) liikaa=lämmöt nousee. Herääpähän todennäköisesti ennen kuin jalka varsinaisesti ehtii kaasuun koskemaan.
Miten niin aivan liian pieni? Onhan tossa kuitenkin A/R .74 pakopesä, enemmän sen sisäpuolen väljyys ratkaisee kuin fyysinen koko ulospäin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pecu Näytä viesti
tosta öljynpaluun muutoksesta,itse kokeilin t5portterin ahdinta tohon omaan läjään ja siin oli kans samassa laipassa öljyntulo ja paluu ja muutin sen paluun alapuolelle niin eipä kestäny laakerit turbossa kovin kauaa ja kun asiaa tutkailin en muuta selitystä löytäny ku et se öljy ei sen muutoksen johdosta oikein siellä kiertänyt..
Onkos tollanen GTB kuula- vai liukulaakeroitu? Luulen että kuula. Kuulalaakerointihan ei siedä täyttä öljynpainetta, pitää olla paineenrajoitin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MYYTY: Oranssi Toyota BJ 5.0 V8 TH400 38.5" Joukka O/M/V Ajoneuvot 18 23.02.2008 01:25
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
M: Oranssi Suzuki SJ413 1.8 Turbo MYYTY: Joukka O/M/V Ajoneuvot 6 11.12.2007 13:01
Kenen oranssi 4x4x4??? Jare Tekniikka & Jutustelu 9 23.06.2006 15:06
Oranssi Blazeri Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 12 17.07.2004 20:13


Sivu luotu: 19:16 (GMT +2).