![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Itellä työautona ollu 6 vuotta neliveto hiace, ja ei se tosiaan häävi ole varusteiltaan, menohaluiltaan, eikä sitä ole tarkotettu maastoon vaikka neliveto onkin. Neliveto on tosiaan jatkuva ja lukoton. Perässä on kitkalukko, mut en ole vielä sen toimintaa havainnut. Edellisessä takavetosessa toimi paremmin. Vaihteet varsinki 1-vaihde on liian pitkä, jos sillä pitää lähtä lastin kans hankalasta paikasta niin kytkin haisee. Kytkin on kyllä muutenkin alimitotettu tollaseen vehkeeseen ,varsinkin jos kärryä vetää. Koukkupainokin on olematon tollaseen autoon ku jarrullinen on 2000 kiloa. Kulutusta on tosiaan! Alle 10 litran ei pääse vaikka vaan maantiellä ajais. Ainut tosiaan millä tuo auto kilpailee on että se ei vietä korjaamolla aikaa, muuta kuin vuosihuolloissa. Työkaveri sai uuden transitin kolmei kuukautta sitten ja se on ehtinyt olla huollossa jo enemmän ku hiace 6 vuoden aikana. Kesällä on tulossa seuraavaksi työautoksi 4-veto transporter, et jännä nähdä millanen peli se on käytellä.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
En nyt hallu tota mun ruosteenraiskaamaa työjuhtaa (eli Hiacee) mitenkään ylistää, mutta ei tarvi vaihella perkeleen palloniveliä sunmuita tingeltangeleita koko ajan ja kova on meteli ja ei se kulje, mutta ei o mihinkään niin kiirekkään ku lähtee ajoissa. Eikä tässä maassa saa pakettiautolla ajaa ku satasta vaikka siin olis 600hv. Jos ajomelu haittaá nii on paskat stereot. Jos joku ei oo viel maininnu nii vie naftaa ihan helvetisti, mut köyhällä se tuntuu vähä kallimmalta
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No sen enempää nyt haisua haukkumatta niin kyllä se pitää todeta että toyotan laatu on pudonnut melko helvetisti -90 autoista.
Jo E narinan eka korimalli oli ajettavuudeltaan (puhutaan tojotan ajettavuudesta) ihan hirveä, se ei mennyt suoraan edes kiskoilla. Tämä uusi hieno 2,2 D-cat ei kestä edes kunnolla 150 tkm ilman kansiremppaa, vanhat disut meni perushuolloilla melko heittämälä sen 500 tkm. NO sori, mut hilux:ssa sitä tehoa vaan ei ole ollut oikeastaan koskaan.... Ja sitten näitä tingeltangeleita ei ole ollut saatavilla edes lisävarusteinakaan.... Millos toyota tarjosi eka kerran diesel+automaatti yhdistelmää henkilöautoissa??? joksus 2000-luvun alussako se oli?? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
oisko ollu joskus 80 luvun alussa toyota crownissa
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Muutama sananen Hiacesta kun niitä omassa firmassa muutama on:
Senkummemmin Hiacea puolustelematta täytyy sanoa että omassa työkäytössä Hiace on ylivoimainen muihin pakettiautoihin verrattuna juurikin toimintavarmuuden ja käyttökulujen takia, pienessä yrityksessä korostuu autojen kokonaiskäyttökulut. (ostohinta, käyttökulut kaikkinensa sisältäen polttoainekulut ja korjaamokulut, myyntihinta kun auto poistuu käytöstä jne.) Ensimmäinen hiace firmaan hommattu n~1995, viimeisin (kuudes) Hiace vm. 2010 ja mittarissa 70t km. Mikään näistä kuudesta hiacesta ei ole käynyt muutakuin määräaikaishuolloissa, korjaamopäiviä kuudella autolla on ollut yhteensä 0 (no peltikorjaamolla on tarvinnut välillä vierailla... ![]() Pieni elintervikealan yritys kun ei pysty kilpailemaan hinnalla suurempien kanssa niin toimitusten varmuus ja joustavuus on se mihin toiminta perustuu, tässä tulee taas esille se että autot eivät seiso korjaamolla vaan ovat jokapäiväisessä ajossa. Hiace ei todellakaan sovellu kaikkeen työkäyttöön, monessa työkäytössä jo pelkästään esim. transitia pienempi tavaratila rajoittaa käyttöä. Kärryn vetoon on olemassa huomattavasti parempia kamppeita eikä tuo nykyisen korimallin nelivetokaan ole "oikea" neliveto mutta helpottaa kummasti elämää esim. auraamattomilla teillä. Jos pakettiauto on myös esim. siviiliautona arkikäytössä ja tarvii sen 150-200hp ja kaiken tingeltangelin mitä autoon voi varusteita vääntää niin silloin myös Hiace on väärä valinta. ![]() (Sanomattakin selvää että varsinkaan sellaiselle ihmiselle jolle on itsetunto ongelma ajaa toyotalla ei hiace myöskään sovi ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
D4D koneella se kulutus tippui hieman, mutta sitä edeltävä imee muuten aika urakalla. Ajoin kerran Salosta -> Vantaa -> Salo niin kulutus oli 15l/100km! Tuo oli siis sillä D4D koneen edeltäjällä. D4D koneella sama reissu vei muistaakseni 11-12l/100km. Toisaalta taas ex. 2.4d vapari transportteri vei täsmälleen samalla reissulla 6.8l/100km vaikka mittarissa oli se 500tkm.. Hieman kyllä yllätti tuon Transportterin kulutus.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lastuun...
[QUOTE=khonkonen;747095]Miten tollasen hiacen pystyy lastuttaan ku eihän siinä ole ruiskua m...
No, siihen saadaan tehoboksia... D4D moottorisiin sitä siis saa laitettuu, ja on säädettäviäkin saatavana. Mm. KCR-tecnology, ja Steinbauer... Ja noi mainitut säädettäviä sitten. Ja tosiaan, Toyotat kyllä vähemmän vierailee huolloissa, kun työnanatajan MB Vito saa joka vuosi uudet alapallot katsastukseen vaik siihen km tulee vuodessa 20-30tkm... Entinen oli VAG ja sekin vaan kaks vuottta kunnes vaihtui tohon Vitoon... Mut testaamallaselviää aina, ja mikäs siin, jos työnantajalla on varaa seisotella autoja päivä kaks kerran kk:ssa korjaamolla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 4WD Hiacen vanteet | BATMAN | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 17.09.2009 06:07 |
M.hiacen lukko | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.12.2007 19:25 | |
Hiacen 2L2 vm.90-> | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 13.03.2007 21:33 | |
Hiacen"perä". | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 21.10.2006 16:50 | |
O: 4x4 Hiacen takaperä. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.02.2006 17:39 |