Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2011, 18:12
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
Työkaveri osti 3v vanhan neliveto hiacen lastutettuna, tehoa on kiitos lastun mutta etenemis nyky ala-arvoinen verrattuna entiseen autoonsa (vm.94 vw transporter syncro), viikoittain haikailee transportterinsa perään oli kuulemma paljon parempi verrattuna hiaceen (paitsi vitum laiska tuo volkkarin 2.4d), saas nähda kuinka pitkään tehdaslastutettu hiace kestää kun vakionaan ei turbot kestä kuulema (letkut ja tiivisteet ruvennu jo vuotamaan, ajettu n.100.000km)

edit. tuolla syncrolla oli ajettu n.200.000km eli ei mikään loppuun ajettu paska
Miten tollasen hiacen pystyy lastuttaan ku eihän siinä ole ruiskua mihin lastua laittaa?
Itellä työautona ollu 6 vuotta neliveto hiace, ja ei se tosiaan häävi ole varusteiltaan, menohaluiltaan, eikä sitä ole tarkotettu maastoon vaikka neliveto onkin. Neliveto on tosiaan jatkuva ja lukoton. Perässä on kitkalukko, mut en ole vielä sen toimintaa havainnut. Edellisessä takavetosessa toimi paremmin. Vaihteet varsinki 1-vaihde on liian pitkä, jos sillä pitää lähtä lastin kans hankalasta paikasta niin kytkin haisee. Kytkin on kyllä muutenkin alimitotettu tollaseen vehkeeseen ,varsinkin jos kärryä vetää. Koukkupainokin on olematon tollaseen autoon ku jarrullinen on 2000 kiloa. Kulutusta on tosiaan! Alle 10 litran ei pääse vaikka vaan maantiellä ajais.
Ainut tosiaan millä tuo auto kilpailee on että se ei vietä korjaamolla aikaa, muuta kuin vuosihuolloissa. Työkaveri sai uuden transitin kolmei kuukautta sitten ja se on ehtinyt olla huollossa jo enemmän ku hiace 6 vuoden aikana.

Kesällä on tulossa seuraavaksi työautoksi 4-veto transporter, et jännä nähdä millanen peli se on käytellä.

__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2011, 22:46
samw samw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.08
Sijainti: pernaja
Viestit: 390
Perusasetus

En nyt hallu tota mun ruosteenraiskaamaa työjuhtaa (eli Hiacee) mitenkään ylistää, mutta ei tarvi vaihella perkeleen palloniveliä sunmuita tingeltangeleita koko ajan ja kova on meteli ja ei se kulje, mutta ei o mihinkään niin kiirekkään ku lähtee ajoissa. Eikä tässä maassa saa pakettiautolla ajaa ku satasta vaikka siin olis 600hv. Jos ajomelu haittaá nii on paskat stereot. Jos joku ei oo viel maininnu nii vie naftaa ihan helvetisti, mut köyhällä se tuntuu vähä kallimmalta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2011, 23:09
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

No sen enempää nyt haisua haukkumatta niin kyllä se pitää todeta että toyotan laatu on pudonnut melko helvetisti -90 autoista.
Jo E narinan eka korimalli oli ajettavuudeltaan (puhutaan tojotan ajettavuudesta) ihan hirveä, se ei mennyt suoraan edes kiskoilla. Tämä uusi hieno 2,2 D-cat ei kestä edes kunnolla 150 tkm ilman kansiremppaa, vanhat disut meni perushuolloilla melko heittämälä sen 500 tkm. NO sori, mut hilux:ssa sitä tehoa vaan ei ole ollut oikeastaan koskaan....
Ja sitten näitä tingeltangeleita ei ole ollut saatavilla edes lisävarusteinakaan....

Millos toyota tarjosi eka kerran diesel+automaatti yhdistelmää henkilöautoissa??? joksus 2000-luvun alussako se oli??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2011, 23:21
samw samw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.08
Sijainti: pernaja
Viestit: 390
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
No sen enempää nyt haisua haukkumatta niin kyllä se pitää todeta että toyotan laatu on pudonnut melko helvetisti -90 autoista.
Jo E narinan eka korimalli oli ajettavuudeltaan (puhutaan tojotan ajettavuudesta) ihan hirveä, se ei mennyt suoraan edes kiskoilla. Tämä uusi hieno 2,2 D-cat ei kestä edes kunnolla 150 tkm ilman kansiremppaa, vanhat disut meni perushuolloilla melko heittämälä sen 500 tkm. NO sori, mut hilux:ssa sitä tehoa vaan ei ole ollut oikeastaan koskaan....
Ja sitten näitä tingeltangeleita ei ole ollut saatavilla edes lisävarusteinakaan....

Millos toyota tarjosi eka kerran diesel+automaatti yhdistelmää henkilöautoissa??? joksus 2000-luvun alussako se oli??
Joo ei noita automaatteja hirveesti henkilö autois o ollu, mutta mulla on toi 95 hiace autom.lodjulla, ja on toiminu jo 430000 yhen jousen vaihtamalla. Laatikko on Aisin-Warner A40 sarjaa, nää uudet on kyl siihen verrattuna ihan paskoja.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2011, 08:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti

Millos toyota tarjosi eka kerran diesel+automaatti yhdistelmää henkilöautoissa??? joksus 2000-luvun alussako se oli??
oisko ollu joskus 80 luvun alussa toyota crownissa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2011, 11:27
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Muutama sananen Hiacesta kun niitä omassa firmassa muutama on:

Senkummemmin Hiacea puolustelematta täytyy sanoa että omassa työkäytössä Hiace on ylivoimainen muihin pakettiautoihin verrattuna juurikin toimintavarmuuden ja käyttökulujen takia, pienessä yrityksessä korostuu autojen kokonaiskäyttökulut. (ostohinta, käyttökulut kaikkinensa sisältäen polttoainekulut ja korjaamokulut, myyntihinta kun auto poistuu käytöstä jne.)

Ensimmäinen hiace firmaan hommattu n~1995, viimeisin (kuudes) Hiace vm. 2010 ja mittarissa 70t km. Mikään näistä kuudesta hiacesta ei ole käynyt muutakuin määräaikaishuolloissa, korjaamopäiviä kuudella autolla on ollut yhteensä 0
(no peltikorjaamolla on tarvinnut välillä vierailla... )

Pieni elintervikealan yritys kun ei pysty kilpailemaan hinnalla suurempien kanssa niin toimitusten varmuus ja joustavuus on se mihin toiminta perustuu, tässä tulee taas esille se että autot eivät seiso korjaamolla vaan ovat jokapäiväisessä ajossa.

Hiace ei todellakaan sovellu kaikkeen työkäyttöön, monessa työkäytössä jo pelkästään esim. transitia pienempi tavaratila rajoittaa käyttöä.
Kärryn vetoon on olemassa huomattavasti parempia kamppeita eikä tuo nykyisen korimallin nelivetokaan ole "oikea" neliveto mutta helpottaa kummasti elämää esim. auraamattomilla teillä.

Jos pakettiauto on myös esim. siviiliautona arkikäytössä ja tarvii sen 150-200hp ja kaiken tingeltangelin mitä autoon voi varusteita vääntää niin silloin myös Hiace on väärä valinta.

(Sanomattakin selvää että varsinkaan sellaiselle ihmiselle jolle on itsetunto ongelma ajaa toyotalla ei hiace myöskään sovi )
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2011, 16:43
samw samw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.08
Sijainti: pernaja
Viestit: 390
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hencca Näytä viesti
Muutama sananen Hiacesta kun niitä omassa firmassa muutama on:

Senkummemmin Hiacea puolustelematta täytyy sanoa että omassa työkäytössä Hiace on ylivoimainen muihin pakettiautoihin verrattuna juurikin toimintavarmuuden ja käyttökulujen takia, pienessä yrityksessä korostuu autojen kokonaiskäyttökulut. (ostohinta, käyttökulut kaikkinensa sisältäen polttoainekulut ja korjaamokulut, myyntihinta kun auto poistuu käytöstä jne.)

Ensimmäinen hiace firmaan hommattu n~1995, viimeisin (kuudes) Hiace vm. 2010 ja mittarissa 70t km. Mikään näistä kuudesta hiacesta ei ole käynyt muutakuin määräaikaishuolloissa, korjaamopäiviä kuudella autolla on ollut yhteensä 0
(no peltikorjaamolla on tarvinnut välillä vierailla... )

Pieni elintervikealan yritys kun ei pysty kilpailemaan hinnalla suurempien kanssa niin toimitusten varmuus ja joustavuus on se mihin toiminta perustuu, tässä tulee taas esille se että autot eivät seiso korjaamolla vaan ovat jokapäiväisessä ajossa.

Hiace ei todellakaan sovellu kaikkeen työkäyttöön, monessa työkäytössä jo pelkästään esim. transitia pienempi tavaratila rajoittaa käyttöä.
Kärryn vetoon on olemassa huomattavasti parempia kamppeita eikä tuo nykyisen korimallin nelivetokaan ole "oikea" neliveto mutta helpottaa kummasti elämää esim. auraamattomilla teillä.

Jos pakettiauto on myös esim. siviiliautona arkikäytössä ja tarvii sen 150-200hp ja kaiken tingeltangelin mitä autoon voi varusteita vääntää niin silloin myös Hiace on väärä valinta.

(Sanomattakin selvää että varsinkaan sellaiselle ihmiselle jolle on itsetunto ongelma ajaa toyotalla ei hiace myöskään sovi )
Todella hyvin sanottu, ei o mikään näyttelyvehje vaan toimiva työjuhta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2011, 08:46
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Kulutusta on tosiaan! Alle 10 litran ei pääse vaikka vaan maantiellä ajais.
D4D koneella se kulutus tippui hieman, mutta sitä edeltävä imee muuten aika urakalla. Ajoin kerran Salosta -> Vantaa -> Salo niin kulutus oli 15l/100km! Tuo oli siis sillä D4D koneen edeltäjällä. D4D koneella sama reissu vei muistaakseni 11-12l/100km. Toisaalta taas ex. 2.4d vapari transportteri vei täsmälleen samalla reissulla 6.8l/100km vaikka mittarissa oli se 500tkm.. Hieman kyllä yllätti tuon Transportterin kulutus.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.03.2011, 20:26
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lastuun...


[QUOTE=khonkonen;747095]Miten tollasen hiacen pystyy lastuttaan ku eihän siinä ole ruiskua m...


No, siihen saadaan tehoboksia... D4D moottorisiin sitä siis saa laitettuu, ja on säädettäviäkin saatavana. Mm. KCR-tecnology, ja Steinbauer... Ja noi mainitut säädettäviä sitten.
Ja tosiaan, Toyotat kyllä vähemmän vierailee huolloissa, kun työnanatajan MB Vito saa joka vuosi uudet alapallot katsastukseen vaik siihen km tulee vuodessa 20-30tkm...
Entinen oli VAG ja sekin vaan kaks vuottta kunnes vaihtui tohon Vitoon...
Mut testaamallaselviää aina, ja mikäs siin, jos työnantajalla on varaa seisotella autoja päivä kaks kerran kk:ssa korjaamolla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 4WD Hiacen vanteet BATMAN O/M/V Renkaat ja vanteet 0 17.09.2009 06:07
M.hiacen lukko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.12.2007 19:25
Hiacen 2L2 vm.90-> Tekniikka & Jutustelu 4 13.03.2007 21:33
Hiacen"perä". Tekniikka & Jutustelu 6 21.10.2006 16:50
O: 4x4 Hiacen takaperä. O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.02.2006 17:39


Sivu luotu: 09:40 (GMT +2).