Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2011, 13:21
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Kyllä automaattilukko edessä on huonompi vaihtoehto kuin ei lukkoa ollenkaan. Edessä pitää olla kytkettävä, taakse kelpaa automaattikin. Jos eteen välttämättä haluaa automaattilukon, niin sitten manuaalinapalukko toiseen napaan ja sähkölukko toiseen napaan, niin saa löysätä toisen eturenkaan vetämästä kun haluttaa kääntyä ja automaatti tasauspyörästön lukko ei tätä ymmärrä.
Mulla on edessä ja takana automaattilukot (detroit locker) ja mitään mainitsemiasi kääntymisongelmia siitä ei löydy. Missä autossa sulla on ollu automaattilukko edessä joka on noin huono ollut kääntymään?

Ja offatessahan automaatti lukollinen kääntyy paremmin kuin kytkettävillä, jos kytkettävät on päällä. Eli automaattilukolla on kokoajan täys vetokyky ja silti hyvä kääntyvyys. Ei tarvii rämppää lukkoja kokoajan päälle ja pois. Kytkettävä voi kääntyä hieman paremmin ollessaan auki, mutta vastoin yleistä käsitystä automaattilukko ei ole yhtäpuuta ei rullaillessa eikä vetopäällä eikä siksi rajoita kääntymistä kuten kytkettävä ollessaan kiinni.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2011, 18:55
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No empä ala veijon esson kanssa tinkaamaan, oli miten oli. Itse olen huomannut, että mieluummin vapaa keula kuin automaattilukollinen - vaikka etenemisen kustannuksella. Kytkettävä on paras, koska sen saa pois kun tarttee kääntyä ja päälle takas kun tarvii kummankin vetää etupäässä. Esimerkiksi lunta paljon ja vanha ura alla, niin lukollinen keula ei vaan nouse urasta pois - ees taas useita kertoja ja aina mennään sinne minne takapyörät näyttää. Kytkettävän lukon voi tällöin löysätä ja silloin kääntyy. Kun on päästy uralta pois niin lukko kiinni. Voi olla että kesäolosuhteissa tätä ongelmaa ei tule. En tiedä rasittaako jonku sormia tuo lukon pois kytkentä ja takas kiinni kytkentä, mulla ei ole sormenpäät väsähtänyt vielä.

On katu-auto jossa lukko ja on offiauto jossa vapaa keula. olen ajatellut että hitsaan offiauton etuperän tönkkiin ja laitan toiselle puolelle sähköisen napalukon, jonka voi vapauttaa kun tarvii kääntyä. Maantiellä löysätään sitten pelkälle perävedolle.

Taakse automaattilukko on hyvä, jopa parempi kuin kytkettävä, koska kytkettävä on vapari esim. talvi liukkaalla tienpäällä ja automaattilukossa vetää tällöin molemmat. Keulaan en automaattia laittais ylläolevista syistä, mutta tämä vain minun mielipide.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
king cappiin penkit? tzeikki Tekniikka & Jutustelu 7 31.12.2009 08:46
Ostettu Pitkään patrolliin lukkoa eteen ja taakse. Rompe1 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.02.2009 08:38
Ostetaan King cappiin napalukko MikkoS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.08.2008 19:25
o:king cappiin vetoakselit jullej O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 01.03.2007 16:21
King-Cappiin perä? arsenix Tekniikka & Jutustelu 8 27.10.2005 06:19


Sivu luotu: 11:16 (GMT +2).