Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2011, 09:52
Mattius:n Avatar
Mattius Mattius ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.11
Sijainti: Suomi, Finland
Viestit: 66
Perusasetus

Suutinvuoto?


Terve,

onkohan Patrossa korkea- vai matalapainesuuttimet? Vaikuttaisi V8 6,2 dieseleistä hankitun kokemuksen perusteella suutinvuodolta, eli läpäisee naftaa jatkuvasti, usein molempiin suuntiin (sisään ja ulos).

Matalapaine dieselsuuttimet on helppo testata löysäämällä tyhjäkäynnin aikana jokaista suuttimen polttoaineputkea vuorollaan HIEMAN, se joka ei vaikuta käyntiin, on viallinen.

Ilmanpuhdistin on vaihdettava ensimmäisenä, sillä sehän tukkeutuessaan vie vedot pois ja nostaa kulutuksen. Ajokaudella kannattaa puhdistaa suodatinta useinkin paineilmalla sisältä ulospäin suuntaan (ianoastaan).

EGR-venttiili, tai sen ohjaustunnistimet (ainakin lämpötilantunnistin) tulee tarkastaa, muutoin kone karstoittuu, jos EGR-venttiili on auki kylmällä moottorilla. Jatkossa voimakkaasti karstoittunut moottori venyttää kannenpultit, joka aiheuttaa kansipahvivuodon, kannen vääntymistä ja halkeilua lämpökuormituksen takia mm.

EGR-venttiili sijaitsee "kaasarin", eli imutorven sisällä tai takana.

Hyvä huolto - huoleton ajo.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2011, 20:17
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mattius Näytä viesti
Terve,

onkohan Patrossa korkea- vai matalapainesuuttimet? Vaikuttaisi V8 6,2 dieseleistä hankitun kokemuksen perusteella suutinvuodolta, eli läpäisee naftaa jatkuvasti, usein molempiin suuntiin (sisään ja ulos).

Matalapaine dieselsuuttimet on helppo testata löysäämällä tyhjäkäynnin aikana jokaista suuttimen polttoaineputkea vuorollaan HIEMAN, se joka ei vaikuta käyntiin, on viallinen.

Ilmanpuhdistin on vaihdettava ensimmäisenä, sillä sehän tukkeutuessaan vie vedot pois ja nostaa kulutuksen. Ajokaudella kannattaa puhdistaa suodatinta useinkin paineilmalla sisältä ulospäin suuntaan (ianoastaan).

EGR-venttiili, tai sen ohjaustunnistimet (ainakin lämpötilantunnistin) tulee tarkastaa, muutoin kone karstoittuu, jos EGR-venttiili on auki kylmällä moottorilla. Jatkossa voimakkaasti karstoittunut moottori venyttää kannenpultit, joka aiheuttaa kansipahvivuodon, kannen vääntymistä ja halkeilua lämpökuormituksen takia mm.

EGR-venttiili sijaitsee "kaasarin", eli imutorven sisällä tai takana.

Hyvä huolto - huoleton ajo.
Itekkin kyllä epäilen noita suuttimia että joku kusee läpi, tänäänkin aamulla starttuutti niin pirun pitkään ennen kun lähti käyntiin savua tuli niin perkeleesti piipusta Noi egr:t laitoin tukkoon, samoin kun sen läpänkin nakkasin kankaalle sieltä coolerista. Jotenkin tuntuu vielä että on aika tehoton ja ainetta tuntuu menevän niin perkeleesti 15l 60km Nyt aatelin viikolla viedä sepälle ton kun ei kehtaa ite enää hermosoluja polttaa ton kanssa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.03.2011, 18:36
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Onko kellään mitään tietoo mitkä on patukan normaalit ahot? Asensin tossa ahtopainemittarin nii parhaillaa näytti 0.8 Voiko olla että ahtaa niin paljon vakiona
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.03.2011, 06:08
timeri timeri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.02.11
Sijainti: muhos
Viestit: 9
Perusasetus

no miten se patrol nyt pelittää ? joko on onkelmat ratkaistu?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.03.2011, 16:50
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timeri Näytä viesti
no miten se patrol nyt pelittää ? joko on onkelmat ratkaistu?
Joo noi suuttimethan nuo taitaa olla tiensä päässä, nyt aatelin tänään purkaa ne ja viedä sit sepälle:P Ja turbokin alkaa näköjään olemaan vaihdon tai huollon tarpeessa Onko muuten tietoo sulla noista ahtopaineista, mitkä on normaalit ja itellä kun ajaa 100km/h nii ahdot tapissaan. Ei vaikuttas ainakaan ihan normaalilta.

Ja suunnittelin tossa ens kesälomien ratoks koneremonttii tohon Tuolta tuntus löytyvän ihan edulliseen hintaan osat http://www.milneroffroad.com mäntä sarja 450€ :P

Viimeksi muokannut jaskapa : 25.03.2011 17:14
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.03.2011, 14:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Paljonko patrollis on vero pakettiautona ? Kun mulle ei oo vie tullu verolappuja niin ajattelin et tietäs varautua !

LINNA
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.03.2011, 17:25
jaskapa jaskapa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Paljonko patrollis on vero pakettiautona ? Kun mulle ei oo vie tullu verolappuja niin ajattelin et tietäs varautua !

LINNA

On se yli 300€, olikohan 360 tai jotain en muista varmaksi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.06.2011, 20:45
timeri timeri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 20.02.11
Sijainti: muhos
Viestit: 9
Perusasetus

nooh mitenkässe jaskapan patrolli pelittää vaa joko oot pistäny sen paaliin?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan Terrano vm -91 kokemuksia Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 03.02.2010 15:22
Nissan king kokemuksia? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 19.10.2009 20:57
Nissan Navara kokemuksia gikseri Tekniikka & Jutustelu 5 28.09.2009 12:36
Nissan terrano 2,7 td Gsx vm.94? kokemuksia? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 5 28.06.2008 14:31
Patrol/Trooper kokemuksia Tekniikka & Jutustelu 1 30.08.2007 08:15


Sivu luotu: 18:32 (GMT +2).