Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.03.2011, 19:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temex Näytä viesti
Morjens. Kertokaas minkälainen vehje olisi hyvä niinkuin puoliharrastusautoksi? Tarkoitan tällä sitä että harrastan mönkijätrialia ja ajelen perus Nissanilla ja nyt on tullut aika vaihtaa perus-nipponi johonkin "hieman järeämpään" laitteeseen.

Tarkoitus olisi seuraava: Ei jää kiinni lumikasoihin, pääsee rospuuttokelillä mökille, tarvittaessa hakee mönkijän pois metästä, aiheuttaa harmia muulle liikenteelle suureudellaan, aiheuttaa ajajalleen hymyn ja paljon hellasäröä kotona.

En pelkää huoltohommia tai peltihommia, niitä tulee muutenkin. Lähinnä se että mitä vehjettä (hilux,patrol....xxxx) voi korottaa,suurentaa, yms kaikki informaatio olisi paikallaan.

Ja huom, vain oikeasti tietoa ei arvauksia, Kiitos etukäteen.

-Teemu-
Palstalla on merkkifanaattisuutta ilmassa. Toyota miehen mielestähän HDJ on maailman vahvin auto, jota parempaa ei tieten voi olla olemassa, sitä ehdotetaan täällä joka käyttöön. Ei sillä, ihan hyvä laite se on, mutta senkin voi järjkeillä, se on vaihtoehto muiden joukossa, nykyään yli 20 vuotta sen julkistamisesta, aika pirun moni laite tekee samat asiat, ja enempikin.

Mutta aloittajalle kerro toki, mikä on budjetti, niin saa edes vähän rajattua vaihtoehtoja, ja voi ehdottaa jotain järkevää.

Vakiomaasturit on merkistä riippumatta, kohtalaisen samalla viivalla etenemiskyvyssä, kun aletaan oikeasti mennä tiestä kauemmas. Eli siinä varmaan tulee kysymykseen sitten enempi rakennettavuus, onko osia saatavilla jne.

Henkilökohtainen mielipde: Ihte kahtelisin kyllä ennakkoluulottomasti jenkkejäkin, esim. Jeepiltä löytyy monia hienoja laitteita. Kaikki ei kylläkään niin "isoja", riippuen siitä miten ison määrittelet. Ramissa on asennetta, mutta pickup ei valtavan isona kyllä ole käytännöllisin offikulkine. Mutta kokoahan haitkin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2011, 20:29
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Palstalla on merkkifanaattisuutta ilmassa.
Osta Suzuki SJ niin saat ajella muiden ympäri kahdeksikkoa metsässä......

Vaatimukset:
Ei jää kiinni lumikasoihin --> ei todellakaan jää
pääsee rospuuttokelillä mökille --> joo. Ja samalla voi hinata tielle juuttunen Tojon pois tieltä
tarvittaessa hakee mönkijän pois metästä --> onnistuu
aiheuttaa harmia muulle liikenteelle suureudellaan --> tämä on vähän siinä ja siinä. Ainakin perään saa aikaan pitkän jonon
aiheuttaa ajajalleen hymyn --> varmasti
paljon hellasäröä kotona --> naisväki rakastuu pieneen ja sympaattiseen kopperoon, suikkamies saa aina !
En pelkää huoltohommia tai peltihommia --> varsinkin peltihommia on varmasti tiedossa
voi korottaa, suurentaa, yms --> korottaa voi liikaakin mutta tuo suurentaminen, no jaa. Osia löytyy vaikka kuinka ihan lompakon ja mielenkiinnon mukaan
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2011, 20:47
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jos tahtoo kokoa ja mukavuutta, niin kattelisin jotain grand cherokeeta esim. virosta päin. Sitten jos tahtoo, että halpoja osia riittää, niin sitten HJ. Jos tahtoo ison ja halvan, johon ei sitten oo ihan niin paljon osia tyrkyllä niin GR.
Sitten jos haluaa sellasen "kompromissi"-auton, joka ei oo liian pieni, eikä liian iso, ei hirveen isoruokanen ja osia löytyy, niin hiluksia lähtisin ettimään. Toinen varteenotettava vaihtoehto on ois 70-sarjalainen LC (tottakai, koska merkkiuskollisuutta pitää mainostaa). Tottakai hiluksista ja LJ/RJ:stä puuttuu se "ison auton" -tuntu ja RJ:stä tehotkin, mutta voimansiirto kestää kevyessä vehkeessä sitten mukavammin, kuin painavassa, esim. HJ...

Oishan tuollanen vanha iso jenkkipickuppi kesällä kiva kaupungilla kurvaillessa, mutta sitten harmittaa, kun siihen pitäs metsästää uutta vetaria tai muita osia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.03.2011, 21:24
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Vaikka itsekin toyotaa "suosin", niin en riesaksi ottaisi vähänkään raskaampaan hommaan 2,4 litraisia. On minusta nuhaisia ja janoisia tehoonsa nähden.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.03.2011, 11:59
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Jos tahtoo kokoa ja mukavuutta, niin kattelisin jotain grand cherokeeta esim. virosta päin. Sitten jos tahtoo, että halpoja osia riittää, niin sitten HJ. Jos tahtoo ison ja halvan, johon ei sitten oo ihan niin paljon osia tyrkyllä niin GR.
Sitten jos haluaa sellasen "kompromissi"-auton, joka ei oo liian pieni, eikä liian iso, ei hirveen isoruokanen ja osia löytyy, niin hiluksia lähtisin ettimään. Toinen varteenotettava vaihtoehto on ois 70-sarjalainen LC (tottakai, koska merkkiuskollisuutta pitää mainostaa). Tottakai hiluksista ja LJ/RJ:stä puuttuu se "ison auton" -tuntu ja RJ:stä tehotkin, mutta voimansiirto kestää kevyessä vehkeessä sitten mukavammin, kuin painavassa, esim. HJ...

Oishan tuollanen vanha iso jenkkipickuppi kesällä kiva kaupungilla kurvaillessa, mutta sitten harmittaa, kun siihen pitäs metsästää uutta vetaria tai muita osia.
Jos risukeula hilusta puhutaan vaihtoehtona, niin sitten esim. samanikäinen L200 on ihan yhtä hyvä vaihtoehto, mikäli katulaillisena tarkoitus pitää. Noissa kolmoskoppaisissa L200:issa, jotka 90-luvun puolivälin jälkeen tulivat on 100%ia kytkettäviä takaperälukkojakin useissa malleista ollut joten edullisesti pääsee ainakin alkuun. Lisäksi jakolaatikko majailee selvästi korkeammalla, ja koneessa on enempi kulkua. Hiluxin loistava maavara pilattiin Toyotan suunnittelun toimesta täysin, sijoittamalla juurikin esim. tuo jakis niin alas, ettei mitään järkeä. Hiluxikin on hyvä laite, ei sillä.

Land Cruiserin 70 sarjalainen oli pieni auto aikanansa, vain Suomessa. Tuontiautona jos tuo saksasta yhtään isompaa variaatiota, niin aika äkkiä näytä HDJ tai HJ kovin mopolta. Nykyään mm. muailmalla, 70 sarjalaisen peruskone on 4,5 litran V8 tuplaturbodiesel, joka kehittää ihan kunniotettavat tehot, monta kertaa sen mitä vakio HJ:n kone ikinä. Ei alkuunkaan "pieni" auto siis, mutten osaa sanoa saako tuota ihan uusinta Suomeen tai euroopaan. Mutta noita vähän vanhempia kaiketi saa?

Lisäisin listaan vielä Land Roverit. Ne on aika ovelia pelejä, ja varsin erinomaisia silloin kun toimivat, vaikka toisinaan, nissä on ongelmaisiakin malleja. Esim. Disco 2, tai P38 RR, molemmat aika houkuttelevia ominaisuuksiltaan ja nykyään irtoaa hyvinkin kohtuullisella sijoituksella.

Ja yksi mitä ei ole listattu, mutta todella hyvä laite olisi aihioksi, on Nissanin Y61 Patrol. En ymmärrä, miten täällä, jäykkien akseleiden kansan keskuudessa, tuo on niin vähän suosittu. Uudemmista maastureista selvästi pätevimpiä aihiota vakavampaan offroad harrastukseen mitä löytyy. Pirun paljon helpompi lähtökohta mitä mitkään Hiluxit tai 90/120 sarjan kruiserit ikinä. Edessä ja takana jäykät akselit vakiona, taka-akselilla kytkettävä täysi lukko ja cabiinista vapautettava kallistuksen vakaaja vakiona, osaa löytyy maailmalta niin maan pirusti, koska se on todella suosittu aihio muualla. Kokoa on, ja kone vaihtoehtojakin on. Tänne tuotiin vain pienemmillä dieseleillä, mutta halutessaan voisi koittaa tiedustella, onko mahdollista saada täällä kilpiin vaikka 4.2 koneista.

Eli kyllä niitä vaihtoehtoja löytyy, kun on vähän avarakatseisempi, ja uskaltaa ennakkoluulottomasti katsoa muutakin kuin Toyotaa.

Aloittajan kriteereihin, jos auton kerta pitää olla suuri, pitäisin tuota Patukaa aika lailla yhtenä varteenotettavimmista vaihtoehdoista.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2011, 13:13
villev51:n Avatar
villev51 villev51 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 747
Perusasetus

Eikö kukaan suosittele Blazeriä? En kai mä oo ainoo hullu

Dieselinä kohtuullinen kulutus, mukava, tilava...ja osia ainakin löytyy.
Iso, painava ja monesti pelleiltään aika paskoja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.03.2011, 23:32
susiraja2:n Avatar
susiraja2 susiraja2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.07
Sijainti: sivakka
Viestit: 304
Perusasetus

jos kylällä pahennusta tahtoo herättää ja käydä metässä ryynäämässä niin hanki joku jenkki maasturi

yhtäpaljon korjattavaa kuin muissakin maastureissa
osien saanti helppoa
saat naureskella kun monet moittii ostostasi kehuu miten se oma honda etenee 60 cm lumessa kun ajas asvaltilla
piristää se 8 ääni kummasti apeaa aamua tai huonon työpäivän jälkeen

mutta jos haluat liittyä massa osta toyota
onhan tämä kehuttu jo niin moneen kertaan että ei siitä sen enempää

se on vähän siitä kiinni että mitä sillä meinaa tehä kaikkia näitä saa korjata ja huoltaa

kyllä jenkki on jees
__________________
elämä on esileikkiä ennen kuolemaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2011, 21:49
kauhanen kauhanen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: leppävirta, Finland.
Viestit: 153
Perusasetus

Minulta löytyisi juuri katsastettu hj 61 sopuhintaan ja tarvittaessa osiakin aika iso kasa mukaan..

Katso:

http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/3784804
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Ostan 33*12,5 r15 flstc O/M/V Renkaat ja vanteet 4 14.10.2008 19:07
Ostan BJ 40 O/M/V Ajoneuvot 0 06.06.2006 20:43
ostan. hdj 80 O/M/V Muut 0 25.07.2005 20:55
Ostan kumit O/M/V Muut 0 08.07.2003 18:41


Sivu luotu: 12:38 (GMT +2).