Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #251  
Vanha 23.02.2011, 16:53
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu, kiitos tuo selvitti jo asiaa hyvinkin.

EI todellakaan ole seostettua terästä mun pelitlevyt, perus mustaa halvinta mitä löytyy tonne kattoon kun ei vain ollut tietoa tuon polykarbonaatin kestosta tarkemmin; aattelin vain että 4mm levy on ohuehkoa. Pitänee vielä selvittää tuota painoa jostain, niin katotaan nyt.. oishan se hieno kun ois mettäjeepissä "lasi"katto
ei tossa kuiteskaan ihan valtavia reikiä jää kaarien väliin, kai siinä aika hyvin täytyy osua että mikään ihan väkisin sisälle asti tulee 4mm:kään, ja voihan sitä sitte 5-6mm laittaa jos siltä tuntuu, mulla vaan on lähinnä tosta 4mm kokemsuta ikkunoina liikkuvissa laitteissa, viimmeset levyt mitä ittellä oli tuli vaan myytyä sinne etelän suuntaan niin ei pääse yhtään testaileen millään, ne oli 4mm ja sen kokosia että jeepin katon olis saanu.
Vastaa lainaten
  #252  
Vanha 23.02.2011, 21:10
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Vain tavan offaamiseen


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu, kiitos tuo selvitti jo asiaa hyvinkin.

EI todellakaan ole seostettua terästä mun pelitlevyt, perus mustaa halvinta mitä löytyy tonne kattoon kun ei vain ollut tietoa tuon polykarbonaatin kestosta tarkemmin; aattelin vain että 4mm levy on ohuehkoa. Pitänee vielä selvittää tuota painoa jostain, niin katotaan nyt.. oishan se hieno kun ois mettäjeepissä "lasi"katto
Tulee varmaan valoisa ja kestäväkin katto jos tosta polycarbonaatista tekee, mutta jos ajattelit joskus trialkisoihin tuolla laitteella osallistua niin ei mene mihinkään sääntöihin tolla materiaalilla kun ei ole orginal tai stanu
Eli peltiä jos kisoihin menee ja valokate jos kruisailee ja safaroi
Vastaa lainaten
  #253  
Vanha 23.02.2011, 21:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Käykä ruuvvattava pelti- tai alumiinikate, vai pitääkö olla kiinni hitsattu? Kun sekin kävi mielessä että laittaisi joka alumiinista tai pellistä riittävällä määrällä esim. M5 tai M6 pultteja ne putkien väliin tulevat palata kiinni, niin voisi tarvittaessa vaihtaa jos vaurioituu tms..

Ei tässä mitään vielä ole lyöty lukkoon, tuo valokate kyllä on koko ajan ollut mielessä, tai se että voisi paneelit irrottaa (mistä ne sitten onkaan valmistettu) jos haluaa helpommassa cruisailussa kesäpäivänä vähän nauttia virkistävästä tuulesta
Vastaa lainaten
  #254  
Vanha 23.02.2011, 21:40
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Käy pulttikiinnityskin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Käykä ruuvvattava pelti- tai alumiinikate, vai pitääkö olla kiinni hitsattu? Kun sekin kävi mielessä että laittaisi joka alumiinista tai pellistä riittävällä määrällä esim. M5 tai M6 pultteja ne putkien väliin tulevat palata kiinni, niin voisi tarvittaessa vaihtaa jos vaurioituu tms..

Ei tässä mitään vielä ole lyöty lukkoon, tuo valokate kyllä on koko ajan ollut mielessä, tai se että voisi paneelit irrottaa (mistä ne sitten onkaan valmistettu) jos haluaa helpommassa cruisailussa kesäpäivänä vähän nauttia virkistävästä tuulesta
Muistelisin, että käy pulttaamalla kiinnitetty alumiini tai teräspelti, mutta varmista sääntökirjasta minkä paksuista niiden pitää olla.
Vastaa lainaten
  #255  
Vanha 04.03.2011, 16:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Nyt on vähän lisää taas rööriä leikattu ja hitsattu.. Pääntilaa tuli tuolla muutoksella lisää vajaa 10cm, mikä on Cherokeen ohjaamossa paljon. Aiemmin olisi pitänyt pehmustaa pääkaaren vaakaosa, nyt ainakaan minä en siihen ylety päätäni hakkamaan vaikka yrittäisi.

Tuon pääkaaren ja katon putkien risteykseen päädyin tekemään tuollaisen kuvassa näkuvän boksin, tuntui helpommalta vaihtoehdolta, ja kuitenkin saumaa tulee pituudelta melkein yhtä paljon. Putkien väliin tulee vielä pienet vahvikelevyt, joten en usko että tuosta mihinkään ainakaan hajoaa.




Lähempi kuva putkien liitoskohdasta. Saumat on taas niin kauniit että... mutta kyllä ne läpi on palaneet.

Vastaa lainaten
  #256  
Vanha 04.03.2011, 22:10
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Timppa on taas saanut jostain putkea halvalla Tuu vääntämään kaaret miunkii Jeeppiin ku olet harjoitellut omaasi.
Vastaa lainaten
  #257  
Vanha 05.03.2011, 00:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Kylläkyllä

Laskin huvikseni tuon putken painon mitä on mennyt kattoon konepellin tasosta ylöspäin, mukaanlukien pääkaari ja vielä asentamattomat katto"spiderin" putket - pääsin tulokseen ~36kg. Verrattuna katon originaaliin painoon mitä olen sieltä raapinut pois, niin tällä hetkellä (uskomatonta kyllä) vain muutaman kilon plussan puolella. Toki tuohon vielä tulee n.5kg painoa lisää, mutta joka tapauksessa aika mukavana pysyi katon paino vaikka putkea on noinkin paljon.
Vastaa lainaten
  #258  
Vanha 05.03.2011, 19:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Kyllä alkaa kohta uskaltaa heittää katolleen vaikka puolitahallaankin. Onneks tätä ei tarvii enää punnitella.
Vastaa lainaten
  #259  
Vanha 05.03.2011, 19:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

No, se on tarkoituskin

On kyllä niin paljon tullut leikatua tavaraa pois tuosta autosta, että ei itse korin pitäisi ihan järkyttäviä painaa kuitenkaan putkineen päivineen. Tietysti akseleista ja renkaista tulee mitä tulee.. Sithän sen näkee kun ajaa vaa'alle, kyllä mä haluan tietää mihin se viisari heilahtaa. Toivottavasti ei liian suuriin lukuihin
Vastaa lainaten
  #260  
Vanha 05.03.2011, 21:42
Transistori:n Avatar
Transistori Transistori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.08
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 119
Perusasetus

Xj on kyllä muovailuvahaa oikioisa käsisä. Mää luulin että oma alakaa oleen rakennettu voimakkaasti mutta ei.....
Vastaa lainaten
  #261  
Vanha 05.03.2011, 22:08
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

http://www.volume.fi/wp-content/uplo...6/wtf-wwf2.gif

tämä auto on pakko kyl nähä livenä sit joskus kuha valmistuu!..........
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #262  
Vanha 29.03.2011, 21:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Tämä nyt ei suoranaisesti liity tähän nykyiseen projektiin, mutta voi olla johonkin tulevaisuuden hommaan kyllä

Eli osaisikohan vaikka Matti kertoa, onko tällaiset millään muotoa hyväksyttävissä Suomessa katukäytössä pidettävään autoon? Kuinka tarkasti pykälät määrittelee riippukeiden tyypin, ja mikä katsotaan tehdastekoiseksi jne. jne.? Näistä Liquid Iron Industriesin "liukuriipukkeista" on aika paljon jo kokemuksia jenkkilän pojilla niin kisa- kuin myös katukäytösät, ja ei niistä ole juuri pahaa sanottavaa kuullut. Puslissa käytetään UHMW polyetyleeniä, minkä pitäisi olla erittäin kulutuksenkestävää, ja ikäänkuin "voitelee" itsensä eli sillä on todella alhainen kitkakerroin. Pitäisi olla lähes samaa luokkaa PTFE:n (tuttavallisemmin teflon) kanssa.


http://www.liquidironindustries.com/...e=0&featured=Y


..tälle projektiautolle ei ole viime aikoina hirveitä tapahtunut - töitä on riittänyt vähän aikaa sitten toteutettujen irtisanomisten jälkeen meille jäljelle jääneille vähän liikaakin.

Sen verran on tullut selviteltyä, että akseleille tulee Toyotan etulevyt, satuloista en vielä tiedä. Sopivat vanteet saa Offroadtarvikkeesta, heille tulee pintakäsittelemättömiä irtokeskiöisiä 16" x 10" vanteita 6 x 139,7mm jaolla. 39.5" Irokkeja ajattelin renkaiksi alunperin, mutta saatavuusongelmien takia renkaiksi vaihtuu 42 x 15 x 16 bias-ply Pitbull Rockerit. Toiset haukkuu, toiset tykkää, katotaan mitä itse pidän. Ei ne nyt ainakaan ihan paskat pitäisi olla

Hirveä metsästys ollut päällä mistä saisin ~51 x 6,7mm ainesputkea, edelleen on hakusessa. Luulin jo että löytyi yhdestä paikkaa, mutta heiltä ei sitten saanutkaan vaikka tuotevalikoimasta sellainen piti löytyä

Viimeksi muokannut Timo_L : 29.03.2011 21:26
Vastaa lainaten
  #263  
Vanha 29.03.2011, 21:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eli osaisikohan vaikka Matti kertoa, onko tällaiset millään muotoa hyväksyttävissä Suomessa katukäytössä pidettävään autoon? Kuinka tarkasti pykälät määrittelee riippukeiden tyypin, ja mikä katsotaan tehdastekoiseksi jne. jne.? Näistä Liquid Iron Industriesin "liukuriipukkeista" on aika paljon jo kokemuksia jenkkilän pojilla niin kisa- kuin myös katukäytösät, ja ei niistä ole juuri pahaa sanottavaa kuullut.
Mikäs noissa, riipukkeiden tyypistä ei ole mitään ohjeita. Kyllähän noi nyt tehdastekoisiksi lasketaan, joten ainoaksi kysymykseksi jää, onko nämä tarkoitettu yleisessä tieliikenteessä tarkoitetuiksi? Jos on, niin ok. Jotainhan tuossa oli mainintaa: "Manufactured in the USA to LII's demanding specifications". Mikähän toi LII on?
Vastaa lainaten
  #264  
Vanha 29.03.2011, 21:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

LII on Liquid Iron Industries, kyseinen jenkkiläinen off-road autoihin (lähinnä Jeeppeihin) osia valmistava firma.

Toi tietysti on vähän niin ja näin että onko kyseinen tuote tarkoitettu tieliikennekäyttöön, mutta ei ainakaan jenkkien pykälät noita kiellä käyttämästä ja katukäytössä olevissa Jeepeissäkin noita siellä on. En ainakaan muista että olisi valmistaja määritellyt tuotetta "Off-highway use only"- tyyppiseksi?
Vastaa lainaten
  #265  
Vanha 10.05.2011, 20:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Eipä ole viime aikoina paljoa ehtinyt tuhrata tämän varsinaisen projektiauton kimpussa, töitä on ollut riittämiin, pitänyt tehdä käyttöautoa (joka sekään ei ole vielä valmis ), rahat menee taloprojektin lupamaksuihin yms. turhaan sälään. Eli perusmeininkiä

Sain kuitenkin aikaiseksi tilata kasan mustia pyöreitä kikkareita, niin on helpompi mallailla asioita kohdalleen.

Tällainen kasa oli ilmaantunut pihalle tänään




Tähänkö ne piti laittaa? Ei taida mahtua..




..no nyt löytyi oikea auto.. Alkaa näyttämään 42" x 15" x 16" Pitbull Rocker vähän järkevämmän kokoiselta Kuvat on ihan yltiöpaskoja kun järkkäri unohtui himaan, valaistus oli mitä oli, ja kännykamera on tyhmä kuin saapas






Mallailin renkaita jokseenkin oikeille paikoille, toki kokonaisleveyttä ei pysty katsomaan ennenkuin saa akselit nippuun ja levyjarrut tehtyä. Tavoitteena olisi 205-210cm välille, kapeampaa ei voi tehdä koska sitten ei mahtuisi eturenkaat kääntymään riittävästi ja toisaalta en halua tästä mitään kaatumatautista. Edellisellä rengastuksella (35 x 12-50 Creepyt) auto oli muistaakseni 195cm leveä ja sillä mahtui hyvin puiden väliin, joten ei tuon vielä pitäisi tehdä hommasta hankalaa.


Viimeksi muokannut Timo_L : 10.05.2011 20:24
Vastaa lainaten
  #266  
Vanha 11.05.2011, 20:17
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Mistä olet nuo hankkineet. Kyllä näyttää hyvältä nuo rinkulat kunhan ne olisi yhtä hyvät maastossa miltä näyttää. Olen minäkin katsonut niitä Pit Bullit mutta vähän pienempi koko.
/Sten
Vastaa lainaten
  #267  
Vanha 11.05.2011, 20:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Offroadtarvike Juukassa myy.. niillä tuli joku aika sitten kontillinen noita, kannattaa soitella. Paljon ovat jenkeissä kehuneet, täällä sitten hyvinkin vaihtelevia mielipiteitä kuullut. Nimensä mukaisesti ovat kyllä enemmän kalliolle/ kuivahkoon kuin mutaleikkeihin tarkoitettu. Toisaalta ei tuo auttamattoman surkealtakaan näytä kunhan ei ihan karmeaan mönjään mene - tukkoon ehkä menevät jonkin verran mutta aika näyttää. Itse en ole mutaleikkien kummoinen ystävä niin pitäisi toimia mun käytössä hyvin.
Vastaa lainaten
  #268  
Vanha 26.05.2011, 20:49
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Vähän kuvaa kuskin paikan suuntaan. Vaihdevipu on nyt lopullisella paikallaan, n.15cm tjsp. Taaempana ja 10cm ylempänä kun alunperin. Nyt siihen jopa ylettyy kunnolla..

[/QUOTE]



Laittelin dyynijeeppiin vähän paremmat vyöt ja nyt ei kätönen yletä vaihdekeppiin, eikä silti paljon muuallekkaan paitsi rattiin kun vyöt on kiinni. Millainen tuo vapautusnappulan mekanismi putken sisällä on, haluaisin taivuttaa vivun putkea lisää niin että siihen ylettyisi mutta meneekö sitten koko tsydeemi toimimattomaksi? Onko siellä joku tankoviritys sisällä vaiko vaijeri jolloin putkea voisi taivuttaa?
Vastaa lainaten
  #269  
Vanha 26.05.2011, 21:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Laittelin dyynijeeppiin vähän paremmat vyöt ja nyt ei kätönen yletä vaihdekeppiin, eikä silti paljon muuallekkaan paitsi rattiin kun vyöt on kiinni. Millainen tuo vapautusnappulan mekanismi putken sisällä on, haluaisin taivuttaa vivun putkea lisää niin että siihen ylettyisi mutta meneekö sitten koko tsydeemi toimimattomaksi? Onko siellä joku tankoviritys sisällä vaiko vaijeri jolloin putkea voisi taivuttaa?
Katso jos löydät jostain uudemman Cherokeen vaihdevivun, sehän on jo tehtaalta lähtiessään taivutettu aika reilusti taaksepäin. Vai joko sulla on sellainen?

En ottanut itse vaihdekahvaa irti siitä nivelestä millä se on alustassaan kiinni, mutta näyttäisi siltä että se vapautusnapin käyttö on tangolla. Jonkin verran varmaan on varaa kyllä taivuttaa vaihdevivun putkea, mutta ei kauheita. Toi keskikonsolihan on aika simppeli ottaa irti, sen kun saat pois niin jo pitäisi näkyä vivun alusta ja koko mekanismi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #270  
Vanha 26.05.2011, 21:19
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Joo on vähän mutkalla jo tehtaalta, vm -95. Täytyy tutkiskella, kiitos vastauksesta.
Vastaa lainaten
  #271  
Vanha 26.05.2011, 21:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Noita taitaa olla kolmea eri versiota, facelifteihin tjsp. tuli vielä käyrempi malli jos en ihan väärin muista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #272  
Vanha 30.06.2011, 13:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

EI ole tähän projektiin kauheasti paneutua viime aikoina, piti tehdä käyttöauto valmiiksi, ollut töitä, talonrakennukseen liittyvää paperisotaa ja kaikenlaista muuta. Lisäksi on oikeastaan ollut sellainen tilanne ettei mitään voi tehdä ennenkuin saa tavaraa lisää että pääsee sovittelemaan. Renkaat tuli jo reilu kuukausi sitten, vielä pitäisi vanteet & beadlock kehät hommata niin saisi soviteltua renkaita vanteille.

Oikeastaan homma on kiikastanut nyt eniten tukivarsien puutteesta - ei saa akseleita paikalleen eikä katsottua mihin mikäkin kunnolla tulee. Tilasin joskus toukokuun puolivälin hujakoilla Pajakalliolta (www.pajakallio.fi) 51 x 6,3mm saumatonta putkea, S355- laatua. Piti tulla parissa viikossa, mutta vasta nyt tiistaina tuli että putket tulleet Kuljetusyhtiö oli hävittänyt edellisen satsin

Yhteensä otin 12m tuota kankea, siinä on sitten etupään panhardia varten myös, yms. ylimääräistä jos jossain tarvii järeätä putkea. Tämänsorttista siis tuli, pitäisi kestää




Etupään alatukivarret vetäisin jo ~mittaan, ei olisi muuten kanget mahtuneet edes autotalliin




Näihin sitten tulossa Trailgearin putkeen hitsattavat kierresovitteet ja 1 1/4" kierteellä olevat 9/16" (~14mm) reiällä olevat flexjointit molempiin päihin. Puolet normi- ja puolet vasurikierteellä niin on helppo hienosäätää pituutta autosta irrottamatta.






Pitää vielä laskeskella etupään kolmilinkki + panhard- yhdistelmän sekä takapään tuplakolmio- nelilinkin geometriat niin saa tarkat mitat tukivarsien pituuksille sekä hitsattua kiinnikkeet koriin & akseleihin. Pitäisi myös tilata nuo tukivarren päät.. Kunhan saan nuo flexjointit niin pääsee sitten kunnolla sovittamaan akseleita alle yms..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 30.06.2011 13:23
Vastaa lainaten
  #273  
Vanha 02.07.2011, 07:21
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Saanen udella mistä hommasit nuo kierre sovitteet ja flexjointit ? Tarkotus tehä panhardi patukkaan niin tarvis hommata samanlaista palikkaa
Vastaa lainaten
  #274  
Vanha 02.07.2011, 07:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

En vielä hommannut, mutta Offroadtarvikkeelta Juukasta löytyy/ saa tilattua
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #275  
Vanha 29.09.2011, 19:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.447
Perusasetus

Noniin, pitkästä aikaa taas jotain päivitystä tähänkin hommaan..

Sain tänään vihdoin viimein nuo tukivarren päät, yhteensä 14kpl päitä. Puolet vasuri- ja puolet oikean käden keirtellä, ja lisäksi nuo kiinni hitsattavat kierreadapterit. Paketti taisi painaa ~30kg, eli ihan kevyttä kamaa nämä ei ole

On oikeasti järeää tekoa, pistän illemmalla vielä kuvia. Flex jointin pää on ~80mm halkaisijaltaan, 1.25" kierre (~30mm) ja kierrettä on 75mm joten pituussäätövaraakin tulee varsiin ihan mukavasti kun molemmissa päissä on tällaiset. Kiinnitysreikä koriin/ akseliin 14mm. Tukivarsimatsku on S355- laadun 51mm/ 6,7mm saumatonta kylmävedettyä putkea. Laskeskelin että yhden linkin paino tulee olemaan ~10kg pituudesta riippuen. Ylätukivarret olisi hyvin voinut tehdä ohkasemmasta ja säästää yhteensä ~15kg painossa, mutta näillä mennään

edit: Sopivan kokoiset




Nyt sitten kun sain tukivarren päät, niin pystyi alkaa tutkailemaan mihin kaikki tukivarret mahtuu ja millä tavalla. Kyllä ne sinne näyttää mahtuvan. Koitin opiskella mahdollisimman paljon että miten nuo mitoitetaan oikein, ja käytin Pirate4x4:stä löytyneitä excel- pohjaisia suunnitteluohjelmia. Nämä ei todellakaan vielä ole lopulliset, mutta sinnepäin. Tarttee katsoa vielä pari juttua:

1. Ettei tule liikaa "bumpsteeriä", eli että akselit liikkuu kohtuullisen suoraan ylös- alas joustoliikkeen aikana eikä kierry hölmöön asentoon.

2. Katsoa brake dive ja anti-squat; ettei jarruttaessa nyökkää, ja että kiihdytyksessä keula ei nouse turhaan ja ettei perä painu kasaan liikaa.

3. Että pinionikulman muutokset pysyy suunnilleen hanskassa.

Etupään mitat on vielä todennäköisesti aivan perseellään, pitää koittaa tutkia lisää Tälläset hienot käppyrät näistä tuli toistaiseksi:

Etupää: (3- linkki + panhardi)




Takapää: (4- linkki "tuplakolmiolla")

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 29.09.2011 20:55
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SHREK (Cherokee projekti). 454SS Maasturiprojektit 476 12.12.2015 17:26
Myyty KössiKenguru O/M/V Ajoneuvot 3 02.06.2008 08:10
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 07:02 (GMT +2).