![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
![]() MikkoS
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
...aika likellä riskirajaa menee, seinämää jää vajaan pultin vahvuuden - ei hjyvä
![]() ja vaikka uus jako näyttää / lienee isommalla / ulommalla kehällä kuin alkup, niin kyllä -mutu- neuvois täyttöhitsuuttamaan nuo vanhat kolot umpeen... diesel kun vielä väristää vauhtipyörää melko iloisesti vs. vaikkapa 6 syl bensakone
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kestää ja itte en ainakaan missään nimessä menisi niitä reikiä hitsaamaan, tulee vaan jännityksiä ja sitten ainakin murtuu.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuolta isommalta jaolta uskaltaisin pultata kiinni,mutta jos tilanne olisi toisinpäin,niin jättäisin väliin.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
senku poraatte uuven jaon. se mihikkää hajoo.
valmetin vauhtipyörään piti porata uus jeepin jako. senku turttas uuvet holet oli sellasta huttua et ihaku ois muovia porannu... sit porakoneesee kierrepakka kiinne ja uuvet kierteet. jotaki valu mämmiähä tossa ainaki toi v-pyörä oli todistettavasti toimii ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hitsaileen en ainakaan rupeaisi, uskaltaisin kiinnittää kummasta kehästä tahansa.
Mistä sellaiset voimat tulisi että tuon hajoittaisi? Pultit kannattaa kiritää momenttiin. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Miksi ei kestäis?
Jos ymmärsin oikein, niin porukka pelkää että tuo vauhtipyörä meinaa jakaantua sektoreiksi, niin sehän
edellyttää että vauhtipyörä halkeais koko säteeltää useammasta kohtaan, ja tuo yksi noin 1,5cm2 poikkileikkaukseltaan oleva reikä lisää ei ole kuin murto-osa tuosta poikkileikkauksesta. Mutta siinä olette kyllä oikeassa, että JOS vauhtipyörä särkyy, niin silloin tulee paljon muutakin romua.... Kiinnitä korostettua huomiota tuohon keskitykseen ja reikien sijoitukseen, niin kyllä pitäs onnistua. itse poraisin vielä muutaman reiän lisää ![]() Ja asennus sitten ajatuksen kanssa, itse voisin kevyesti hiekkapuhaltaa tuon kampiakselinpään ja vauhtipyörän välisen liitoksen, ja pistää ikuisuuslukitteen tuohon väliin?, MUTTA jos ja kun tuo vauhtipyörä kuumuu kytkimen luistatuksessa, niin silloin tuo lukite ei ehkä toimi... Mutta puhtaus on ainakin paikallaan. Niin, ja jos meinataan tehdä hyvä, niin tasapainoitus vois tulla kysymykseen kampiakseli-vauhtipyörä-paineasetelmapaketille..... (onko vokkelon kone tasapainoitettu kampiakseli-vauhtipyörä pakettina vai erillisenä?) Niin, tiedän että jokkis autot kiertää paljon, ja niiden vauhtipyörät eivät ole tasapainoitettu kummin kaiman kossupullo sorvauksen jälkeen, mutta niillä ei ajetakkaan yhtään maasturin öljynvaihtoväliä ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty bfg allterrain 33" 12.5 aluvanteet toyotan jako. vaihdetaan 33-35 10.5 toyotan jako | tdi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 14.04.2010 00:06 |
Myyty Iso uusi turbo + uusi kuuleri | Krisse | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.03.2010 19:56 |
Myyty 1kpl UUSI 33x12.5 bogger+uusi 8"vanne | make-lj | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 05.11.2008 16:36 |
m: uusi rullakita super-winssin ja vaijeri uusi. | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.06.2008 11:55 |
Uusi Pajero / Uusi Land Cruiser | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2007 18:45 |