Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2011, 08:27
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
No esim. saabin ysitonnisis ja ysivitosis esiintyvä B234 ja b235R ja niiden eri versiot,alumiini lohko ja vakiona 200 hepan molemmin puolin. Kaverin vanhas 9000 louskussa isommalla putkella ja mikälie power filtterillä 300hv ja vääntöä vajaa 400nm.
Ai noissa olis alumiini lohkot......hmmm minkäs vuotisissa autoissa noita koneita oikeen on, eli onko jo järkevään hintaan ostettavissa kokonaisia autoja, joista sais sit moottorin lisäks sähköt ja bensapumput ym tarvittavat hilut. Onko tietoa, että mitä tuollainen saban kone painaa käyntikuntoisena?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2011, 09:00
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Mites tommonen neloskone vääntää ainaki
xxxxxxx xx xxx
Cylinder bore 94 mm
Piston stroke 102 mm
Compression ratio 7.8/1
Fuel system Carbureted
Fuel type Gasoline
Power output 93 kW (125 hp)
Torque output 271 N·m (200 ft·lb)

Mistäs tää o?
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2011, 11:24
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Täähän on pelkkää offtopicia koko tarina jo mutta sanotaa itekki jotain.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offipiru Näytä viesti
Mites tommonen neloskone vääntää ainaki
xxxxxxx xx xxx
Cylinder bore 94 mm
Piston stroke 102 mm
Compression ratio 7.8/1
Fuel system Carbureted
Fuel type Gasoline
Power output 93 kW (125 hp)
Torque output 271 N·m (200 ft·lb)

Mistäs tää o?
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_F_engine#2F

Täysin samat tiedot tuosta ainai löytyy, ja tuo on 4.2l kutonen cruiserin keulalta.

Nii ja kasissa vaan on saundi kohillaan Loppu on sitten extraa..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2011, 16:05
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offipiru Näytä viesti
Mites tommonen neloskone vääntää ainaki
xxxxxxx xx xxx
Cylinder bore 94 mm
Piston stroke 102 mm
Compression ratio 7.8/1
Fuel system Carbureted
Fuel type Gasoline
Power output 93 kW (125 hp)
Torque output 271 N·m (200 ft·lb)

Mistäs tää o?
Ei ole ihan viime vuosilta tämä mylly? Onko auton moottori vai jonkun veneen tms? Tai sitten joku itävehje..
Ihmetyttää kyllä jos 2.8 4.syl saadaan 125hv noin pienillä puristuksilla..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.02.2011, 09:31
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SauliS Näytä viesti
Ei ole ihan viime vuosilta tämä mylly? Onko auton moottori vai jonkun veneen tms? Tai sitten joku itävehje..
Ihmetyttää kyllä jos 2.8 4.syl saadaan 125hv noin pienillä puristuksilla..
Ihan tältä palstalta kaivettu speksi... Pitää vaan arvata ton bensanelosen kuutiotilavuutta
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.02.2011, 10:11
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offipiru Näytä viesti
Mites tommonen neloskone vääntää ainaki
xxxxxxx xx xxx
Cylinder bore 94 mm
Piston stroke 102 mm
Compression ratio 7.8/1
Fuel system Carbureted
Fuel type Gasoline
Power output 93 kW (125 hp)
Torque output 271 N·m (200 ft·lb)

Mistäs tää o?
venäjältä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2011, 09:13
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Ai noissa olis alumiini lohkot......hmmm minkäs vuotisissa autoissa noita koneita oikeen on, eli onko jo järkevään hintaan ostettavissa kokonaisia autoja, joista sais sit moottorin lisäks sähköt ja bensapumput ym tarvittavat hilut. Onko tietoa, että mitä tuollainen saban kone painaa käyntikuntoisena?
90-98 Ysitonnisissa on tuota B234-moottoria. http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_H_...#B204_.26_B234
Hyvä moottori, tuo venakopassa oleva sytkämoduuli vaan taitaa olla jonkin verran kulutustavaraa.

Ton Wikipedian artikkelin mukaan kaikissa H-sarjan koneissa olis valurautalohko. Mutta tossa B235R koneessa on aika mielenkiintoinen toiminto, manuaalivaihteiston kanssa siitä saa 20 sekunnin ajan 370Nm/250Hv. Tuo on siis uudemman 9-5 Saabin kone

Halvalla saa paljon ajettuja:

http://www.nettiauto.com/saab/9000/3630012

http://www.nettiauto.com/saab/9000/3775220

edit/ Painoa tolla motilla on noin 160kg.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 18.02.2011 10:10
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.02.2011, 10:20
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
90-98 Ysitonnisissa on tuota B234-moottoria. http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_H_...#B204_.26_B234
Hyvä moottori, tuo venakopassa oleva sytkämoduuli vaan taitaa olla jonkin verran kulutustavaraa.

Ton Wikipedian artikkelin mukaan kaikissa H-sarjan koneissa olis valurautalohko. Mutta tossa B235R koneessa on aika mielenkiintoinen toiminto, manuaalivaihteiston kanssa siitä saa 20 sekunnin ajan 370Nm/250Hv. Tuo on siis uudemman 9-5 Saabin kone

Halvalla saa paljon ajettuja:

http://www.nettiauto.com/saab/9000/3630012

http://www.nettiauto.com/saab/9000/3775220

edit/ Painoa tolla motilla on noin 160kg.
Mun nykyisen pelin LS2 kaikkine peluineen (apulaitteineen) painaa 183kg
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.02.2011, 12:53
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 Näytä viesti
Mun nykyisen pelin LS2 kaikkine peluineen (apulaitteineen) painaa 183kg
Painon puolesta Saabin kone ei kyllä suurta etua saa.

Ja sitten kun kattelee vaikka tollasen Gen III LS koneen speksejä, niin enpä kyllä muuta harkitsekkaan; Vortec 5300 285-300 hp ja vääntöä 454-475 Nm, ja Vortec 6000 300-345 hp, vääntö 488-515 Nm. Noissa tosin valurauta lohko, ja joissain kannetkin, eli ei keveimmät, mutta kelpais mulle Ja noita truck-koneita löytyy jenkeistä vaikka kuinka paljon purkaamoilta.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 18.02.2011 12:55
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan ameriikan rauta _hornet_ O/M/V Ajoneuvot 0 13.01.2010 22:32
Ameriikan offipeli... Ticru Chit-Chat 9 10.04.2008 19:29
Ameriikan navigaattori Chit-Chat 3 12.06.2006 20:54
Ameriikan tatsunit Tekniikka & Jutustelu 1 24.10.2005 17:15
Ameriikan malliin ZeiZei Linkit 1 27.07.2004 19:35


Sivu luotu: 14:55 (GMT +2).