Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 17.02.2011, 20:35
sami.k:n Avatar
sami.k sami.k ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 04.12.07
Sijainti: Kuru
Perusasetus

Nyt löytyy enään pickup

Puolen vuoden tauon jälkeen hytti rupee oleen valmis hitsauksien osalta. onko mahdollista leimata noille hiluxin akseleille ja kierrejousi alustalle? ja kuinka helposti? oon suunnitellu alustaa esim. rangen tukivarsilla ym. osilla...

Toinen vaihtoehto on olla leimaamatta ja jos niin joku kolmiotukivarsi alusta. jos näin niin minkä laitteen vähän järeempi jakolaatikko tälläseen kannattais laittaa jos tulee vaikka 35" renkaat? missä olis hitaat välitykset eikä olis mahdoton sovittaa suikkaan? uaz ym?

Koneeksi suunnittelin näin aluksi vaikka suzukin omaa 1,3 moottria varsinkin jos autoon tulee leima...

Vastaa lainaten
Vanha 17.02.2011, 20:59
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami.k Näytä viesti
Nyt löytyy enään pickup

Puolen vuoden tauon jälkeen hytti rupee oleen valmis hitsauksien osalta. onko mahdollista leimata noille hiluxin akseleille ja kierrejousi alustalle? ja kuinka helposti? oon suunnitellu alustaa esim. rangen tukivarsilla ym. osilla...

Koneeksi suunnittelin näin aluksi vaikka suzukin omaa 1,3 moottria varsinkin jos autoon tulee leima...
Kyllä noita on leimoihin saatu kierrealustoilla ja kunnon aksuloilla, mutta on ristiriitasia melipiteitä siitä et pitääkö ne kaventaa ihan oikiasti, vai "kaventaa" kovasti katsurille niin väittämällä ja laittamalla raideleveyden mittaamista varten alle reilusti sisäänpäin levittävät vanteet kerro sit miten päädyit tekeen ja kuinka kävi nimim. sama rojekti edessä
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
Vanha 17.02.2011, 23:47
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DarkestMessiah Näytä viesti
Kyllä noita on leimoihin saatu kierrealustoilla ja kunnon aksuloilla, mutta on ristiriitasia melipiteitä siitä et pitääkö ne kaventaa ihan oikiasti, vai "kaventaa" kovasti katsurille niin väittämällä ja laittamalla raideleveyden mittaamista varten alle reilusti sisäänpäin levittävät vanteet kerro sit miten päädyit tekeen ja kuinka kävi nimim. sama rojekti edessä
On aikoinaan ainakin saatu, mutta nykyään voi olla asia toinen, tietty riippuu inssistä. Mitä itse olen asiaa tutkinut, niin edessä taitaa olla mahdotonta esim: hiluxin akseleilla saada omilla ohjausvarsilla tarpeeksi sisäänpäin levittäviä vanteita. Siis sj410 kohdalla, samurain kanssa ei ongelmaa. Itse ratkaisin arpomisen hommaamalla samurain kopan ja runkon tojon akseli hypridiin. Se taas on asia koska se valmistuuu...
Vanha 18.02.2011, 05:52
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
On aikoinaan ainakin saatu, mutta nykyään voi olla asia toinen, tietty riippuu inssistä. Mitä itse olen asiaa tutkinut, niin edessä taitaa olla mahdotonta esim: hiluxin akseleilla saada omilla ohjausvarsilla tarpeeksi sisäänpäin levittäviä vanteita. Siis sj410 kohdalla, samurain kanssa ei ongelmaa. Itse ratkaisin arpomisen hommaamalla samurain kopan ja runkon tojon akseli hypridiin. Se taas on asia koska se valmistuuu...
Miksikäs sitä ei sais enää leimattua? Mihinkään tämän kannalta oleelliseen pykäläänhän ei ole tullut muutoksia viimeaikoina, vai? Toki inssistä riippuu paljon... ikävä kyllä.
Ja jos ei muuten meinaa mennä, niin ainahan sitä voi akselit kaventaa, halvin ratkaisuhan se tokikaan ei ole, mutta vaihtoehto jokatapauksessa.
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
Vanha 18.02.2011, 15:36
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja DarkestMessiah Näytä viesti
Miksikäs sitä ei sais enää leimattua? Mihinkään tämän kannalta oleelliseen pykäläänhän ei ole tullut muutoksia viimeaikoina, vai? Toki inssistä riippuu paljon... ikävä kyllä.
Ja jos ei muuten meinaa mennä, niin ainahan sitä voi akselit kaventaa, halvin ratkaisuhan se tokikaan ei ole, mutta vaihtoehto jokatapauksessa.
Koska ennen oli kaikki paremmin. Virallisestihan niitä ei saa 410 leimattua kaventamatta, koska raideleveys muuttuu pari kymmentä senttiä. (Paitsi onnistuneella poikkeusluvalla.) Saahan niitä pätkittyä ja itse pätkäsin jo taka-akselin sopivaksi, mutta eipä sitä sit tullukaan käytettyä.
Eikä se kaventamattomien tojotan akseleiden lisä leveys haittaa tee vakaudelle.
Vanha 18.02.2011, 20:21
sami.k:n Avatar
sami.k sami.k ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 04.12.07
Sijainti: Kuru
Perusasetus

Nyt lueskelin noista jakolaatikoista vähän enemmän ja vakiolaatikko kai vois kestääkkin esim. isomman moottorin, hiluxin akselit ja isommat pyörätkin? milläs välityksiä hitaammaksi? akseleissa 4,56 välitykset ja jakolaatikko vakio merkkivaloton (välitetty loota meni ton hopeisen mukana )
Vastaa lainaten
Vanha 18.02.2011, 20:24
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Perusasetus

[QUOTE=sami.k;741679Milläs välityksiä hitaammaksi? akseleissa 4,56 välitykset ja jakolaatikko vakio merkkivaloton (välitetty loota meni ton hopeisen mukana )[/QUOTE]

Tossulta saa valottomaan välityksiä aina välillä
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suikka tuli!projekti... jallu80 Maasturiprojektit 76 02.05.2011 13:24
Ikuisuus Suikka-Projekti Palde Maasturiprojektit 19 29.12.2007 18:51
Myyty: Patrol pick-up. projekti jv O/M/V Ajoneuvot 11 27.05.2007 22:08
M: projekti hj-45 pick-up 2000 euroa Rölli O/M/V Ajoneuvot 6 22.10.2006 09:03
MYYTY: Projekti Suikka SJ-410 Nerd-O O/M/V Ajoneuvot 3 04.09.2006 18:31

Sivu luotu: 15:06 (GMT +2).