Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2011, 14:24
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

Ei haittavaikutusta


Mielummin pitäisin kokoajan päällä kuin että pätkisin päälle/pois useita kertoja päivässä. Päälläolo ei sinäänsä rasita lämpövastusta, mutta käynnistyskerrat vaikuttaa vastuksen ikään lyhentävästi. Lokilämppärin vastus ei keitä koskaan nestettä yhtä kuumaksi kuin auton oma moottori käydessään. Jos autoa kestää pitää käynnissä niin kestää pitää lokilämppäriäki päällä. No korjataan senverran että koskaan ei saa sanoa ei koskaan toki joku usean kilowatin lämmitin jossain alle litrasessa koneessa saattaa huonolla tuurilla saada veden kiehumaan. Mutta yleisimmät henkilöautoihin ja pakettiautoihin tarkoitetut perus 500W-1kW vastukset ei aiheuta ongelmaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2011, 14:33
Puska-suska:n Avatar
Puska-suska Puska-suska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.10
Sijainti: Helsinki, Veräjämäki
Viestit: 101
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mielummin pitäisin kokoajan päällä kuin että pätkisin päälle/pois useita kertoja päivässä. Päälläolo ei sinäänsä rasita lämpövastusta, mutta käynnistyskerrat vaikuttaa vastuksen ikään lyhentävästi. Lokilämppärin vastus ei keitä koskaan nestettä yhtä kuumaksi kuin auton oma moottori käydessään. Jos autoa kestää pitää käynnissä niin kestää pitää lokilämppäriäki päällä. No korjataan senverran että koskaan ei saa sanoa ei koskaan toki joku usean kilowatin lämmitin jossain alle litrasessa koneessa saattaa huonolla tuurilla saada veden kiehumaan. Mutta yleisimmät henkilöautoihin ja pakettiautoihin tarkoitetut perus 500W-1kW vastukset ei aiheuta ongelmaa.
Enpä tiedä tosta käyttöiän lyhenemisestä. Se vastuslanka on kuitenki sellasta 6-8mm tankoa, niin tuskinpa palaa poikki vaikka rämppäis päälle ja pois kuinka pitkään... Miettii vaikka jotain vedenkeitintä (mallia uppokuumennin). Senverran idioottivarmaa tekniikkaa, että tuskin hajoaa millään. Eikä se lohkolämppärin vastus paljoa sellasesta uppokuumentimesta poikkea.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2011, 16:46
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Puska-suska Näytä viesti
Enpä tiedä tosta käyttöiän lyhenemisestä. Se vastuslanka on kuitenki sellasta 6-8mm tankoa, niin tuskinpa palaa poikki vaikka rämppäis päälle ja pois kuinka pitkään... Miettii vaikka jotain vedenkeitintä (mallia uppokuumennin). Senverran idioottivarmaa tekniikkaa, että tuskin hajoaa millään. Eikä se lohkolämppärin vastus paljoa sellasesta uppokuumentimesta poikkea.
Ei se palakkaan poikki mutta särkyy kyllä,ja juurikin tuo kun sitä aletaan kylmästä lämmittämään rasittaa eniten sitä. Ja vedenkeitintyä ei laitetakkaan yleensä -30c lämpeämään,ainakaan meillä.
Ja ei se niin paljoa sitä nestettä kiehuta siitä ympäriltä,ja vaihtuuhan se vähän kun lämmin neste nousee ylöspäin. Enkä siis tarkoita että kiertäisi konetta nuo nesteet hurjana.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2011, 09:04
hakoteilla hakoteilla ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.03.04
Sijainti: Vaasa
Viestit: 221
Perusasetus

Ainakin Calixilla on erikseen sellainen sarja, joka on tarkoitettu pidettäväksi jatkuvasti roikassa.

http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=FI

Mulla on HJ:ssa tuollainen PH1500 ja ostaessa kysyin myyjältä miten eroaa tuosta PH1500L-mallista. Myyjä kertoi L-mallin olevan matalamman lämpötilan termostaatilla, esim. hälytysajoneuvoihin, tms. jotka pitää olla koko ajan lähtövalmiina.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.06.2011, 14:42
Jarva Jarva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 204
Perusasetus

Ei oikein oo ajankohtanen tähän vuodenaikaan, mutta kumminkin Töissä kans autot on roikassa sen 8h päivässä ja kun tuli puhetta tosta, että lämpiääkö liikaa, niin me sähkärit keksittiin sit tehä sellanen lämmitysroikka mihin laitettiin diodi vaiheen väliin. Sehän resistiivisellä kuormalla tasan puolittaa tehon, koska leikkaa toisen puoliaallon pois.

Toki ei kannata (kokemuksen äänellä) koittaa sisätilanpuhallinta lyödä kyseisellä roikalla tulille, palaa moottori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitä haittaa väärän ET- luvun vanteista? petr Tekniikka & Jutustelu 36 18.05.2020 20:04
Myydään pari rc autoa GENOBI O/M/V Muut 8 23.01.2011 18:54
Suositelkaa autoa metsämiehelle Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 17 08.10.2009 21:51
Tunnistaako kukaa autoa??? offipete Tekniikka & Jutustelu 1 21.02.2007 20:30
Onko väärästä ET:stä haittaa tekniikalle? Tekniikka & Jutustelu 1 09.01.2007 00:29


Sivu luotu: 17:03 (GMT +2).