Kävin tänään testaamassa Terracania. Kohtuu tilava auto. Kulku puoli yllätti. Se oikeesti kulkee! Taka-akselilla on jonkin asteinen kitkalukko. Takavedolla lumella tuntui toimivan hienosti, mutta nelivedolla ristiriipunnassa se katosi jonnekin. Kabiinin lämpiäminen tuntui olevan pieni ongelma. Lämpöä kyllä tuli ohjaamoon, mut ei se oikeen tahtonut silti lämmitä. Moottori oli kyllä mittarin mukaan ihan normilämpöinen.
Neliveto kytkettiin tuossa mallissa sähköisesti. Takaveto, nopee neliveto ja hidas neliveto, joka ei kyllä kovin hidas tuntunut olevan. Kuulemma paremmin varustellussa mallissa on automaattineliveto jonkin asteisella viscolla. Sekä erillinen hidasalue. Ilmeisesti paremman mallin tunnistaa nahkajakkaroista ja automaatti ilmastoinnista. 80 vauhdissa kierroksia oli vajaa 2000, joten kulutus puoli on maantiellä varmaan melko alhainen. Tuo kyseinen yksilö oli varmaan parhaat päivänsä nähnyt. Melko huonosti oli pidetty. 2850kg oli tuossa yksilössä vetokyky.
Tuo alusta ei ilmeisesti suoraan perustu 2-koppaseen pajeroon. Joten korotussarjan saaminen on vähän kysymysmerkki. Vakiona otteessa oli muistaakseni 235/75-15 ja 255/65-16 renkaat. Sitä en tiedä mahtaisiko alla pyöriä 33" renkaat ja saako niitä edes otteeseen? Ei mitään muistikuvaa miten nuo rengassäännöt meni.
Tässä yksilössä alla pyörii 33" renkaat ja 6" korotus. Vähän jäi epäselväksi missä suhteessa jousilla ja korin korotuksella. Kuvan perusteella rungon sisään jäisi kaikki, joten pohjapanssarin teko voisi olla kohtuu helppoa?