![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tässä on muutama millä me ollaan tultu toimeen jo aika kauan ja ovat luotettavia oikein asennettuna ! Lisäksi koko taulukko paikan ,reiän sekä paikattavan renkaan mukaan !
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuli hommattua projektikuntoisia renkaita ja kyselin tarjouksia kudoksellisen paikan laittamisesta renkaan kylkeen Imatralaisilta rengasliikkeiltä. Hinnat olisi olleet 40€ ja 20€.
Netissä törmäsin Eurovulk nimisen firman sivuihin, tiedustelin sieltä Preman paikkaustarvikkeita, Karhennusneste PPC-32, liima PFC-8 ja paketti paikkoja (10 kpl PB-6) noin 114€ toimitettuna. Ja harrastustoiminnasta kun on kyse niin, tottakai itse tehtynä ja viisinkertaisella hinnalla ![]() ![]() ![]() http://eurovulk.fi/tuotteet/rengaspa...lrehvi-paigad/ Paikkapaketin mukana tuli kuvallinen ohje ja mukaan oli lisäksi laitettu iso, värivalokuvin esitetty toimintaohje renkaiden paikkauksesta, kun mainitsin ettei hirveästi ole kokemusta renkaiden kunnostamisesta. Erinomaista asiakaspalvelua! Harjoituksen aihiona oli kylkivaurioinen rengas jonka kudokset tai suurin osa niistä olivat vaurioituneet patin alueelta. Ehkä noin 50x80mm alueelta puuttui kudokset kokonaan. Painetta 1.7 bar. Hioin porakoneen tukkalaikalla sisäpinnan sileäksi, imuroin puhtaaksi pölystä ja levittelin pintaan karhennusainetta jonka kuivuttua levitin liiman paikan alueelle. Hiottaessa kankaan reunoja tuli esille, olivat todella lähellä pintaa. Niille kohdille levitin kahteen otteeseen, ohjeen mukaan ”cementtiä” Liiman kuivuttua paikan suoja kalvo irti ja painoin paikan kiinni renkaaseen ja puu kapulalla painelemaan ilmoja pois paikan alta keskeltä reunoille. Paikka tuntui alusta asti tarttuvan todella voimakkaasti renkaaseen mutta laitoin sen varmuuden vuoksi vielä ruuvipuristimien kanssa puristukseen puoleksi vuorokaudeksi. Kun sain renkaan vanteelle se olikin ihan käytettävän oloinen vauriokohta ei enää erotu kovinkaan selvästi Painetta on noin 2bar Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 18.05.2016 21:29 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuli hankittua rengaskone jokunen vuosi takaperin. Ja kiitos myös tämän ketjun, olen onnistuneesti paikannut aika monta henkilöauton tubeless rengasta (noin 20 paikkausta vuoden aikana). Aina ovat paikat pitäneet, paitsi että eilen petti ensimmäistä kertaa.
Kyseessä oli tuttavani henkilöauton rengas, johon oli tullut kylkeen pieni viilto ja myös reikä. Hän toi renkaan minulle illalla noin klo 19 maissa, jolloin otin vanteen pois ja paikkasin renkaan. klo 22 luovutin paikatun renkaan takaisin hänelle, sillä ilmat pysyivät renkaassa ja oletin että muutaman tunnin kuivumisaika cementille riittää. Kuitenkin seuraavana päivänä hän oli autolla ajanut ensin töihin ja ruokatauolla lähtenyt liikkeelle. Rengas oli tuossa välissä tyhjentynyt. Hän oli myös ajanut tyhjällä renkaalla, jolloin ottaessa renkaan pois vanteelta oli renkaan sisällä paljon kumihöttöä. Lisäksi paikka oli revennyt irti lähes kokonaan. Paikkauksen tein täälläkin ohjeistetulla tavalla: 1. Karhennetaan tubeless-renkaan sisäpuolta hiomalaikalla 2. ruiskutetaan karhennusainetta (Break-Cleaner omassa tapauksessa) 3. TipTop Cementtiä levitetään pensselillä 4.Annetaan kuivua noin 10 minuuttia eli kun ei tartu enää käteen 5. Tubeless paikka paikattavaan kohteeseen ja trissalla rullailen sen kunnolla kiinni. Olen aina ennen antanut paikan kuivua noin 1vrk. Mutta eilen oli hieman kiire ja oletin, että cement kuivuu lämpimässä (18c) autotallissani noin 3 tunnissa. Ulkolämpötila oli noin -5c. Olinko mahdollisesti siis liian hätäinen? Kuinka kauan tuon cementin pitäisi oikein kuivua ja voiko sitä vauhdittaa esim. hiustenkuivaajalla? Kyljen paikkauksesta tuli myös mieleen, että toisin kuin renkaan keskiosa, kylkihän elää merkittävästi enemmän. Olisiko siinä parempi käyttöö sellaista sisäkumipaikkaa, jossa ei ole kudoksia ja joka on joustava? Onko siis kudoksellinen paikka liian jäykkä renkaan kylkeen? Miksi kysyn tätä, on että paikkasin "uran" alkuvaiheella kyljet sisäkumipaikalla, ja ongelmia ei tällöin ilmennyt. Tuossa vielä Rema TipTop viralliset ohjeet tubeless renkaan paikkaukseen MiciComp - paikalla: https://rematiptop.fi/wp-content/upl...%C3%B6opas.pdf Itse käytän paikkana tällaista: https://www.fixusnet.fi/fin/ulkoreng...ss-p-490546-0/ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Henkilöauton tai pakettiauton renkaita ei saa paikata kyljestä ja käyttää tieliikenteessä.
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Aivan, no enpäs enää sellaista enää tee. No onneksi tämä olikin ainoa kylkipaikkaus mitä olen tehnyt. Mutta tosiaan tuosta kuivumisesta, eli voiko sitä jouduttaa jotenkin ja kauanko pitäisi antaa kuivua?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kuivumisaikaa en osaa sanoa mutta oon paikannu useita niin että ne on puolen tunnin sisällä paikkaamisesta auton alla ulkona olipa pakkasta tai ei ja ovat pitäneet. Kylkeen en oo koskaan kokeillu eikä sitä voi tosiaan suositella, paitsi maasto-olosuhteissa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mistä 16" x 10"/12" teräsvanteita? 8x6,5" jaolla. | veijon-esso | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 14.03.2009 16:48 |
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla | Räjä | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 26.02.2009 18:29 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |