![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]() Alipaine?
Ei taida monessakaan turbo koneessa olla alipaine ohjattua pumppua?
|
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos sinne reikiä erehtyy porailemaan, niin kaasusta tulee sellanen "pumppukaasu" hiukan mallia on-off Mut toi paine-ero ohjattu syöttöpumppu on siitä kiva, että se automaattisesti kaasuttaa lisää ylämäkiin ja himmaa alamäessä. Jalkaa ei tartte liikuttaa, tai jos on käsikaasu, niin se toimii kivasti vakionopeudensäätimenä. :P |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse ainankin tykkään ominaisuudesta että esim. auratessa jos pito heikkenee tai tulee kuormaa eikä kärsi vaihtaa pienempään, saa antaa kierrosten laskea todella alas(johonkin.jopa alle 500rpm) ja kone vaan vääntää eikä heitä pyyhettä kehään... Ja taas vauhdissa jos pyörä rupeaa sutimaan niin kone korjaa jo hieman itessään sitä. Noita ominaisuuksia ei ole vielä tähän päivään mennessä saatu kopioitua noihin kompuutteri koneisiin... ...vaan on pitänyt keksiä jotain sutimisenestoja ym. jotka käyttää jarruja siihen minkä vanha syöttöpumppu on osannut tehdä jo yksinään. Tämän takia ei ole vielä tullut inspistä vaihtaa pumppua tuohon 3b :berttaan,vaikka se dynokäppyrä onkin hieman outo näin nykyvinkkelistä katottuna. Ugh! Ps. Ainut mikä ei toimi turbotetussa 3b tai 2h koneessa on se maksimikierrosten rajoittaja,eli se pitää säätää kaasuläpästä tms.kohdalleen ennen leimausta. Viimeksi muokannut Bj Andy : 09.02.2011 22:45 |
#29
|
||||
|
||||
![]()
itte ajoin 3vuotta turbotetulla hj60. viimekesänä vaihdoin syöttöpumpun. ja kertaakaan en ole katunu sitä että vaihdoin hp dieselin säätämän 61 syöttöpumpun. ei huonontunu vääntö tyhjäkäynnillä juuri ollenkaa, mutta kun hipaseekin kaasua ärähtää kone ihan eri malliin. ei ole enää semmonen kuminauha
![]() voi talvikelilläkin ajaa lumihangessa pikku kolmosella. ei rynkytä eikä tarvi pelätä sammumista. Viimeksi muokannut Jani E : 10.02.2011 16:54 |
#30
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#31
|
|||
|
|||
![]() Kaasu poljin!
Itte taas tykkään siitä et esim. ylämäessä se kone pyrkii just niin paljon ku mä kaasupolkimest käsken,oli ylä tai ala mäki. Sama toi kuusykkösen hyppiminen,ei tarvi ku opetella käyttämään sitä poljinta.
|
#32
|
||||
|
||||
![]()
61 en ole ikinä ajanu, mutta ei toi 2h rynkytä, tai nyt niin hätäseen rykäse ettei hiipiminen onnistuis. herkemmin se vakionopeus moottori ittensä jumiin kaivaa.
|
#33
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#34
|
||||
|
||||
![]()
ei ole sinne asti kerenny...
|
#35
|
|||
|
|||
![]()
Kaivetaanpa topikki ylös. Niin mitenkäs se kun tuossa ei tullut vastausta siihen että voiko 3b koneen kaasuläpän alipaineletkusta ottaa T-haaralla alipaineen dumpille vai pitääkö porata kaasuläpän alapuolelle imusarjaan reikä? Kun se originelli alipaineputken reikä on läpän kiinniollessa läpän keskellä ja siinä on kolo. Että miten kun turpo ahtaa toiselle puolelle painetta ja samanaikaisesti kone imee? Oliko tarpeeksi vaikeasti selitetty?
|
#36
|
||||
|
||||
![]()
ites porasin eilen reian sinne kaasuläpän alapuolelle ja asensin nipan alipainetta varten dumppille,samalla sai sieltä otettu T haaralla ahtopainemittarille lähton,mittari ainakin näytta et siellä on alipaine ,mutta mten see dumppin säätö onnistu,kun jos auton seisoessa paikkallaas ,voit kaasuta paljon haluat,mutta jos veto on päällä on asiat toisin ,pitaisko teippata kamera sinne lähella ja ajon aikana kuvata videona
|
#37
|
|||
|
|||
![]()
Terve !
Ainakaan mulla ei auttanut tuo läpän alle porattu nippa , ei tullut riittävää alipainetta dumpille ... Tosin mulla oli remmiahdin kiinni , mutta samat ongelmat oli tuossa ... Vaihtotilanteessa ahdot kävi noin 3 kilossa( normi ahdot tuossa 0,8 kilossa ) enne ku letkut lähti irti , dumppi ei vaan ehtinyt aukeamaan ! Mää otin alipaineen laturinperseessä olevalta alipainepumpulta ( taikka siis nelivedon ohjauksesta letkuista ) , ohjaus tee-se-itse-osin kytkinpolkimelta ( sisävalokytkin ja mag.venttiili ) Tuolla se-upilla ajelin varmaan muutaman tuhannen kilometriä , talven pakkaset , suomutalutakot sun muut ... Ainoo ongelma oli kertaalleen katkennut remmi , saatto risu avittaa katkeamista. |
#38
|
||||
|
||||
![]()
ei oikeasti riita mullekin alipaine sieltä kaasuläpan alhalta otetusta nipasta,dumppi on sellainen http://www.ahtoja.com/tuotekuvat/700...ddy_rz.JPG.jpg ,see onsellainen kaksijuosinen ,pidaisko koitta ja otta üksi jousi pois sitä kalvoa painamasta,ehkä paranes vähasen ,ja sinne pidas joku suodatin pista päälle et ei mene paskat sisälle
|
#39
|
|||
|
|||
![]()
Itekkin ajattelin joko lyhentää dumpin jousta, tai käydä motonetistä hakemassa löysemmän jousen kun siellä näkyi olevan eri mittaista ja jäykkyistä pulttihyllyn vieressä.
|
#40
|
|||
|
|||
![]()
Pai tö vei, Niin Palde mitä öljyä käytit siinä remmiahtimessa ja onko tarve vaihtaa? kun se sinun ex mötikkä on mulla menossa nyt paikolleen.
|
#41
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mää sitten käytin ihan tavallista kesällä vaihdelootaöljyä ja talvella synteettistä moottoriöljyä ... Öljyä oli muistaakseni vaan pikkuliru siellä ahtimessa ...sen takia vaihtelin nui usseesti ![]() |
#42
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuohon dumppijuttuun vielä palatakseni, niin passaisko semmonen säädettävä by pass paremmin? kun eikö ne aukea herkemmin ja ei haittaa vaikka lentää paskaa tai vettä päälle kun ovat suljettuja. Että voiko sen paluuputken tuoda vaan ilmanputsarin jälkeen tulopuolelle? |
#43
|
|||
|
|||
![]()
No nyt sain sen dumpin toimiin oikeen. Kokeilin ottaa alipaineen siitä kaasuläpältä kalvolle menevästä letkusta T-haaralla, mutta eihän sieltä mitään alipainetta tule kun siinä kaasuläpässä on se kolo. Eli sinnehän tulee ahtopaine ja se esti sitä dumppia aukeamasta. Purin koko dumpille menevän letkun pois ja lyhensin kolme kierrosta jousta, niin jopahan pelaa niinku pitää. Eli siinä ei ole nyt ollenkaan alipaineohjausta mutta tuntuu toimivan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj jarrutehostimen alipaine? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.10.2007 18:07 |
O:alipaine pumppu tai laturi pumppuineen | badboy69 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 19.10.2007 06:23 |
hj:n nelivedon alipaine letkut/putket | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.10.2007 22:37 | |
M: Chevy Hei alipaine V8/ vaihto TBI | SuurSyömäri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.01.2006 12:12 |
O:volvon 303,304,306 lukon alipaine kalvo. | O/M/V Muut | 4 | 01.04.2005 23:14 |