Samat renkaat ympäri vuoden. MT/R:llä oon nyt ajellu jonkin aikaa, ja hyvin on päässyt eteenpäin. Paskathan ne on uraisella ja jäisellä tiellä, varsinkin jos ajaa takaveto päällä, samoin vetinen jääkeli aika kammoa. Mut nelikko päällä ja rauhallisesti niin kyllä se siitä.
Viime talven ajelin BFG A/T:llä, ja aika lailla sama pito on MT/R:ssä. Ja kyllä niillä pysähtyykin auto vaikka hätäsesti joutuu jarruttaan.
Yks läheltä piti tilanne oli sillon kun oli lumi jäi pysyvästi maahan, lähestyin risteystä missä vilkkui keltainen. No eikös kolmion takaa tule joku sokea pösöllä eteen. Tiukka jarrutus, ei saatana tie jäässä ei pysähy. Hölläsin jarrua ja tiukka väistöliike pösön keulan ohi kohti valotolppaa. Toinen tiukka väistö ohi tolpan ja väärälle puolen liikenteenjakajaa. Onneks ei tullu ketään vastaan mut rengas piti hyvin tiukat ohjausliikkeet jään/lumen sekaisella asfaltilla. Toivottavasti pösön kuskilla tuli kurat housuun kun musta malmikasa suhahti keulan edestä.
==================================================
Nelivetoisen ja kaksivetoisen ero on matka,jonka kävelet takaisin tielle
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH350+NP205+D44+12bolt
Jos autossa on 4wd ja on liukasta niin käytä sitä...
Samat renkaat kannattaa vuoden ympäri, ne voi olla vaikka Lapikkaat tai GoodYear Wrangler MT/R
Note! This message was posted anonymously!
|