|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
Offroadtarvikkeelta, kunhan kerkeevät tekemään. Samalla tulee uusi takapuskin custom kapistuksin. Traction bareja hiukan kaipailisin jo, mutta hitaasti hyvää tulee. Ilmoitan hinnan kun sen tiedän.
|
#52
|
||||
|
||||
PERKELE!
Uusi aksula homamttu. "ammattihitsaaja" kävi tekemässä cutanturnit oikeaan kohtaan ja ei muuta kun radalle. Jarrutus hiekkatiellä ja akseli meni molempien kuttien kohdalta katki. Taidan olla suomen ainoa harrastaja jota nämä vehkeet vituttaa välillä niin paljon että tekis mieli viedä ampumaradalle mukanaan. TANA! OSTETAAN VALMIS CUTANDTURN aksula hjhin. tommy@adcode.fi |
#53
|
||||
|
||||
Lainaus:
Minkäs virheen "ammattimies" teki? Käänti akseliputken murikan päästä? Siis, kerrataan vielä, kuvaasi lainaten: Tuon punaisen viivan kohdalta hitsisauma VAROVASTI AUKI, ei missään nimessä akseliputkea POIKKI! Ton kääntöpään akselintumppi kulkee ton akseliputken sisällä ja jos sen vetää rälläkällä poikki niin sit se on ihan sama mistä kohtaa akselia sen käännön suorittaa kun se ei mitään tuu kestämään. |
#54
|
||||
|
||||
Eli siita pitaa ajaa vaan se alkuperainen hitsaus pois tai katkaista ULOMPI akseliputki varovasti ja kaantaa ja hitsata uudestaa.
p.s. Ammattimies saa hyvastakin huonon |
#55
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei ole tullut kyllä rikottua hojoa noin paljoa |
#56
|
|||
|
|||
Ei #%*"#¤#!!!!!!
Kai se oli joku sun kaveri joka sen hitsas? Toivottavasti ei
Ihmettelen kyllä suuresti miten onnistuu hitsaan niin huonosti, jos on todellakin uudelleen hitsattu vanhan sauman kohdalta/vierestä. Mä oon ihan ite hitsannu sen etuakselin molemmat kääntöpalat tohon mun ja maaristeilijän hojoon, ja tuolta ao. linkistä voi käydä kattomassa mitä se on mm. tähän mennessä jo kestäny, säälitty ei oo.. ehkä tollasten "ammattilaisten" ei tarvis hitsailla yhtään mitään. http://www.youtube.com/watch?v=VsVXDgQjDdA Mun lempparikohta on siellä 5:00 kohdalla |
#57
|
||||
|
||||
[quoteEihän trailgearin perävälitykset käy hoojiihin, vai?[/quote]
joo ei käy yritin tilata juuasta ni tuliki yukonin paketti.
__________________
SLCK#357 TOYOTA laatuun voi luottaa. Viimeksi muokannut Rälläri : 11.09.2009 21:50 |
#58
|
||||
|
||||
Juu kyl ongelma oli liian syvälle leikatut setit. Eli vedettiin puhki saakka tuo aksula, vaikka ei sitä kääntövaiheessa edes huomattu.
|
#59
|
||||
|
||||
upottaa sitä laikkaa siihen sauman kohdalle n. pari milliä. ja joku putki olkalaakereiden reijistä läpi jolla kääntää sitte sitä kääntöpäätä, tai lekalla kopauttelee et pyörii.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#60
|
||||
|
||||
Nostetaampas projektia ihan vaan mielenkiinnosta kaverin nykyistä vointia kohtaan???
Jos joku soa:aa suunntteleva lukee topicin niin ainakin yksi asia jota ei vielä kukaan ollut maininnut on nuo U pultit. Todella itsemurha kamaa hieman löystyttyääm ne pääsevät alahenkselistä irti,ja lisäksi kaikki jarru,tai vetovoimat menevät vain yhdelle U pultille. Eli oikeampi tapa on laittaa ne U pultit siten että ne menee akselin ympäri(tai siis ali). |
#61
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#62
|
||||
|
||||
Ei se jäykkäri tuu niin pitkälle että siitä haittaa olis. Ja se jäykkäri on jo lukottomis akseleiskin 85->. Banjonpuolellekin onnistuu kyllä ympärimenevä, vähän on ahdasta mutta sopii. Sen vaan joutuu laittamaan silleen viistoon jos on pinjonia käännetty, kun on se banjo siinä niin ei oo pyöreä se putki. Vittu ku olis kuva heittää niin tosta vois tajutakin jotain.
|
#63
|
||||
|
||||
aivan joo, tuli muistikatko. pitkälle puolellehan meneekin helpolla normi uupultti, eikä tarvi noita alkuperäsiä kiinnikkeitä sovitella sinne alle kantoharaksi.
|
#64
|
||||
|
||||
Vähän niinku tälviissiin ku teköö niin vois ehkä tulla kohtuu hyvä. Aatteliin omaan soahojoon kokeilla laittaa noin ku on ne haravat vielä akselin alla. Jahka sais inspiraation.
|
#65
|
||||
|
||||
Joku kyseli allekirjoittaneen vointia, vointi on hyvä kun tajusin jättää nämä perk.. kapistukset rauhaan.
Tämä ratkaisu on nyt myyty eteenpäin ja suunnitelmissa on hankkia Grand Cherokee johon sitten ammattilaisten toimesta kunnon romut kiinni, mutta kuitenkin niin, että pystyy ajamaan ihan maantielläkin. Kerrottakoon nyt vielä SE VIHONVIIMEINEN NIITTI mikä tuli auton kanssa. Noh, kaikki oli valmista, soat viimeisen päälle ja kaikki osat suurinpiirtein vaihdettu, leikaus oikeassa kohtaa jne jne jne. Ajoin auton tallista ulos ja pikkuisen möyrimään ja NAPS vittu hitsaushan se petti aksula poikki. Vitutskorjaus x 3 kertaa (ei allekirjoittaneen toimesta, minä hommasin vain voitelujuomat ) Lähdettiin siirtämään sitten siirtokilvillä laitetta noin 30 kilometrin matkaa hiekkatietä myöten jolloin uusi omistaja innoistui kelaamaan hiukan reilummin vauhtia ja jarrutti rajusti ja TUPLA NAPS molemmista päistä akselit poikki ja renkaat kuin sarjakuvassa konsanaan. Edelleen tykkään metsässä temeltää niin fillarilla, kuin maanpuolustushengessäkin että mahdollisesti autollakin, mutta mitään tämmöistä "vaihdetaanpa kaikki kolmeen kertaan" projektia ei ole todellakaan tulossa RIP Milsimmer. Milsimmer II shall soon rise! |
#66
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#67
|
||||
|
||||
No tohon pitää kyllä josanoa, että kohtuu surkeita hitsareita sielläpäi jos ei noita saa pysymään kiinni. ite joitain tehny eikä todellakaan ole kovin suurta kokemusta hitsauksesta ja koneena iänkaikkisen vanha esab. kuitenkin akselit kestäneet jo vuosia.
|
#68
|
||||
|
||||
On kyllä niin uskomatonta tarinaa, että en usko.
|
#69
|
||||
|
||||
Noh, en mielelläni uskoisi itsekkään Ei ole tämä valitettavasti uskon asia.
Joo, hitsaajat taisi olla näitä "on näitä hitsattu" hitsaajia sitten järestään jokainen, se "hiukan" kostautu. Kyllä tällä projetilla pitäsii johon hall of fuckups kategoriaan päästä |
#70
|
|||
|
|||
Mut eikös kaveri oo melkei tornitouhuissa ja siellä on kaikki mahdolista :-)
|
#71
|
||||
|
||||
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#72
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#73
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#74
|
||||
|
||||
Onks kuvii niist saumoista!???
|
#75
|
||||
|
||||
Minulla voisi jossakin olla kuvia tämän "ilmahitsarin" saumoista, jos ne sattuu löytymään niin aika moni kuolee nauruun. Oli meinaan ensimmäinen kerta kun näin hitsaussauman joka ei ollut tarttunut rautaan kiinni mistään kohti! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Hj-60 | Luigi81 | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 12.02.2009 06:53 |
hj60 GX | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.04.2008 16:03 | |
O:HJ60/61 | O/M/V Muut | 0 | 16.08.2005 19:38 | |
hj60/61 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 24.08.2004 18:25 | |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |