Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 04.02.2011, 15:24
spede80:n Avatar
spede80 spede80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 405
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Janex Näytä viesti
Yritin rimpauttaa sulle, mutta lätisit jonku kans puhelimessa, tulis ne sinunki lihat sieltä savustamosta frouvan matkassa.
Jeps puhelin neuvottelu jep ottaa vaan matkaan nekin Ne on mun nimellä ja makso ootas 73,25E
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän
Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille
www.lvikemppioy.webs.com
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 04.02.2011, 22:19
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Tossa kylellään olevassa Mikan Rangessa on takajarruiksi viriteltynä toyotan omat etujarruhilppeet ja Rangen oma kardaanikäsijarru. Ei siinä mun mielestä ollu mitään ongelmia...
Jep. Hiluksin levyt ja rangen omat satulat adapterilla jarrukilven pulttien kanssa kiinni akselissa. Navasta tai levystä piti sorvata pois että sai sopimaan ja pyöränpultit piti vaihtaa etupyörän pultteihin. Takajousen yläpää piti siirtää sisäänpäin niin paljon kun sai ja silti ristiriipunnassa pompautettaessa rengas raapii joskus siihen kiinni. Edessä raapii kans iskaritorneihin.
Vanteet on 10x15 et -44 Takana speisseri jotain 15mm edessä 8mm renkaina 16 35 boggerit. Takana jousen ja akselin välissä
5cm korotusta

Takalokarin kaaret on kokonaan rakennettu isommiks. Toi rengasvanneakselipaketti on kapea. Taka-akseli on muistaakseni noin 8cm kapeampi kun rangen. Koria on nostettu 3cm ja etujalkatiloista on tehty tilaa renkaille sen verran että kytkinpoljin piti taivuttaa ylöspäin kun liikematka ei riittänyt.

Etuakseli on alkuperäisillä kääntövarsilla raidetanko siirretty varsien yläpuolelle ja ottaa pohjaanjoustossa nippa nappa runkoon tai panhardin korvaan kiinni. Jousen ja akselin välissä korotusta n.3cm kääntökuulat käännetty, suosittelen. Parantaa ajettavuutta ja ketteryyttä.
Pohjaanjoustossa etuakseli otti kiinni öljypohjaan sen verran että maali läks ja pieni lommo tuli kun toinen koneen tyyny oli huono muttei rikki eli lähellä on vaikka lukot toimii paineilmalla eli rakenne on paljon pienempi kun orkkis toyota.

Edessä on hojon omat levyt ja satulat. Konehuneesta on jarrujen jakotukki mihin menee muistaakseni 4 tai 5 putkea ni se on heivattu "kuubaan" ja pääsylinterin etummainen lähtö etujarruille ja takamainen taakse. Jarrut on tällä systeemillä lievästi takapainoiset mutta ei sen takia o talvellakaan ollu vaaratilanteita. Kasatessa pisti kaikki jarrumännät ja kumit, etulevyt ja palat
uusiks. Neljään tai viiteen vuoteen en o jarruihin koskenu jarruongelmien takia paitsi käsijarrua täytyy säätää aina joskus.

Eteen sopi muuten joku volvon jarruletku kun teki satulalle sen pikkusen putkenpätkän uusiks jollain sopivalla päällä.

En kyl tajuu miten se raidetanko mahtuu niillä labsin varsilla sinne akselin taakse jos ei o sisäänjoustoa rajoitettu jotai 10-15 senttii?

Nii tää katsastetaan joka vuosi.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 05.02.2011, 18:07
wr-range:n Avatar
wr-range wr-range ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.07
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 237
Perusasetus

hj-akselit


mulla oli rangessa hj -61 akselit profiilissa kuvia akseleista. etu tukivarsiin otti kääntäessä kiinni mutta ei haitannut
merkittävästi .takana rangen omat satulat ja lj:n etu levyt , välitykset paremmat kuin rangessa
löytyy myös ylimääräinen ohjausvarsi rangen sektorivarresta hj-raidetankoon (vahvistettu).
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 06.02.2011, 13:05
spede80:n Avatar
spede80 spede80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 405
Perusasetus

Range oulussa HJ61 akseleilla


Sinä jolla oli oulussa HJ61 akselit laitatko yhteystietoja päästäs kauppoihin!
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän
Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille
www.lvikemppioy.webs.com
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 06.02.2011, 13:16
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja spede80 Näytä viesti
Sinä jolla oli oulussa HJ61 akselit laitatko yhteystietoja päästäs kauppoihin!
Moro!

nolla4oo741128

laita viestiä jos en pääse vastaamaan!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rangeen patrolin akselit T.T.T Tekniikka & Jutustelu 13 30.12.2006 01:57
O:talvikummit Rangeen solihull O/M/V Renkaat ja vanteet 2 21.09.2006 13:40
Huutokauppa Hj lukko-akselit mukaan 2. akselit finvalp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 13 06.09.2006 13:37
M. Rangeen ARB:t Masi O/M/V Muut 6 11.09.2005 16:39
Ostetaan RANGEN akselit/ Myydään BJ:n akselit japex O/M/V Muut 8 01.02.2005 17:22


Sivu luotu: 20:42 (GMT +2).