Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.02.2011, 17:09
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Se ongelma on muun muassa siinä että sinne on mm. jo hitsattu penkin kiinnikkeet kokonaan valmiiksi ja ne pitäisi poistaa ja tehdä täysin uusiksi. Vaikka se olisi helpompaa kuin akselin uudelleen putkitus, niin periaate pistää hanttiin. ..ei viitti ihan kaikkea mitä on rakentanut tehdä uusiksi

Katotaan nyt sitten mihin tuo omapaino nousee ajokunnossa, ilman noita full width akseleita ja isoja renkaita se olisi ollut arviolta 1700-1800kg, akselit kasvattaa painoa yht. ~200kg, isoista renkaista max. satku lisää. Ei se toivottavasti paljoa yli 2000kg tule painamaan. 2400kg olisi jo melkoinen sotanorsu, ei millään pitäisi olla niin paljoa.

Teit sitten kuitenkin penkin kiinnikkeet uusiksi Isäukko kävi miun tallilla toteamassa että jätkät vaihtaa koko auton pala kerrallaan, mutta miun autossahan on vielä hemmetisti orggista jäljellä verrattuna tähän kinneriin Ootko Timppa koskaan laskenut montako kertaa olet enimmillään muokannut jotakin kohtaa? Kuulin eilen yhdestä Chevy vanin 8-pulttisilla navoilla olevasta akselista, joka olis jouten. Mahtaisko olla siun kaipaama 14 bolt.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.02.2011, 17:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Teit sitten kuitenkin penkin kiinnikkeet uusiksi Isäukko kävi miun tallilla toteamassa että jätkät vaihtaa koko auton pala kerrallaan, mutta miun autossahan on vielä hemmetisti orggista jäljellä verrattuna tähän kinneriin Ootko Timppa koskaan laskenut montako kertaa olet enimmillään muokannut jotakin kohtaa? Kuulin eilen yhdestä Chevy vanin 8-pulttisilla navoilla olevasta akselista, joka olis jouten. Mahtaisko olla siun kaipaama 14 bolt.
Njaah.. joo tuli ne tehtyä, painonsäästöä, parempaa tukea ja enemmän tilaa en oo tainnu kun max. kaks kertaa uusia jonkun kohdan. Aika paljon menny ihan ekalla yrittämälläkin

Mulla itse asiassa on jo 14b perä, mutta jäänee ylimääräiseksi kun ei noita fordin hpd60 akseleita tunnu saavaan edes jenkeistä.. tulee mogin kapeat peltiperät levyjarruilla ja toitsun jaolla, meni hermot arpoa noittten kanssa .eipähän tartte doubleria sitten.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2011, 14:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Pitää jotain alkuperäistäkin koittaa säilyttää, ja toisaalta pitää olla kädelle joku nojauspaikka sekä vähän säilytystilaa kuitenkin yms..

Käytin tota alkuperäistä keskikonsolin kantta, ja sitten vähän 25mm x 25mm huonekaluputkea taas kehiin. Tulos:




Vaihdevipu ykkössellä (taka-asennossa):




Takaapäin konsolin runko, tohon tietysti tulee peltiä väliin:

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2011, 01:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Tää on niin surkea kännykamerakuva (taitaa ollakin huono kamera ainoa isompi miinus tuossa HTC:n Desire Z:ssa), että menee jo melkein arvoituksen puolelle.. mutta tällaiset ilmaantui tänään tallin lattialle 1160km:n ajoreissun jälkeen

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2011, 13:42
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Hehheee.....hauska seurata tätä projektia, että minne tää sit ihan lopulta päätyy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2011, 15:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu, sitä odotan toisinaan itekkin jännityksellä

Pitikin muuten sulta kysyä, että löytyyks jotain moggiakseleitten kuvallisia purku- & kasausohjeita mistä vähän löytyisi momentteja yms.? Aika simppeleiltä noi sinällään näyttää että eiköhän ton palapelin saa kasattua, mutta ei niistä haittakkaan ois kun ei näistä ole vielä mitään kokemusta ehtiny kertymä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2011, 15:13
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

Ala hommaan tämmösiä kans kuluu kuin leipää

__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2011, 18:35
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Hehheee.....hauska seurata tätä projektia, että minne tää sit ihan lopulta päätyy

Kävisköhän jotenkin tolleen: http://www.pirate4x4.com/forum/showt...749540&page=18 Eli kori ja nykyiset kaaret päätyy Kuusakosken kautta uudeksi offiauton rakennusmateriaaliksi ja tän hetkisen rakennelman tilalle tulee putkirunko
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.02.2011, 19:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ei se ihan noin pieneksi sentään mene

Voi olla että katto tulee vielä leikattua irti ja pistän vaan 0,75mm pellit putken väliin katon virkaa toimittamaan niin saa vähän pääntilaa ja auto kevenisi ~20kg (?). Katellaan nyt


Läjä porttaalibokseja:




Tässä olisi etuakseli "ajokorkeudessa"; banjokopan ja öljypohjan välissä on nyt ~5cm tilaa, mikä tarkoittaa että autoa tarttis nostaa tuosta tasosta 10-12cm niin sitten on riittävästi sisään- ja ulosjoustoa. Tarkentuu kun saa jotain aikaiseksi. Pinionikin mahtuu juuri ohittamaan öljypohjan, ja kadaani näkyisi jäävän sen mittaiseksi, että teoriassa pystyisi käyttämään alkuperäistä




Takapäässä on reilustikin tilaa:

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SHREK (Cherokee projekti). 454SS Maasturiprojektit 476 12.12.2015 17:26
Myyty KössiKenguru O/M/V Ajoneuvot 3 02.06.2008 08:10
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 07:21 (GMT +2).