![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Mää ainaki laitoin toisen laturin kokonaan...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Itellä oli samanmoinen ongelma viimekesänä. vaihettiin eka hiilet josta ei ollu apuu. laturin vaihdolla korjaantu. joku puheli et 300tkm ois pajeron laturin elinikä.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Mitäs tuohon nyt sanoisi .-) kun eipä tuolla paljoa päälle 300tkm ole ajettu eli sanoit juuri vian , että uusi laturi tilalle.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tarkasta ennen laturin vaihtoa laturin johdot, emännän pajesta etsin aikani vikaa valoilmiöön.. Löytyi viimein hantinpuolen runkopalkin päältä johtonipusta jossa öljy sekä hiekka oli syönyt eristeet johdoista ja jonkun sortin oikkaria siel räpsyttelivät.
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tuo vinkki otetaan ilomielin vastaan ja huomenissa tutkitaan, meinasin tässä jo hätäpäissäni lähteä Motonettiin ostoksille mutta enpä vieilä kuitenkaan.Mitäs ne johdot muuten siellä ovat, kun eilen hieman pitelin niitä, sen mitä kätöset sinne mahtui eli vesitiivisliitin ja kaksi johtoa ja sitten se isompi mutterin alle, pitäisikö sieltä löytyä muita vielä.Onko tämä paksu akulle plussaan ja olisiko ne kaksi ???? säätimelle, no ihan arvausta.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Oisko näistä tiedoista apua. Joskus Kirjoittelin mitsun foorumille oman pajeron liika lataus ongelmasta...
Laturissa on kaksi napainen liitin josta toinen johto (valk.) menee merkkivalolle ja toinen (sin.) akulle. Niin se (sin.) johto voi olla poikki (nostaa jännitteen 15V jos poikki) joka menee suoraan akkuun. Ota liitin irti ja mittaa ne nastat, toiseen tulee akun jännite (jos on kunnossa "sin") ja toiseen akunjännite n.12v-0.7V kun laittaa virrat päälle (merkkivalon johto "valk").
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Kävin sitten puuhastelemassa Pajeron johtojen parissa ja kyllä sieltä nuo jutut löytyi eli jännittteet oli kyllä mutta kyllä oli kuorikin molemmista sin ja valk rikki ja kun valkoistakin taivuttelin ,niin oli siinä tosiaan selvä heikko kohta.No kaivoin sen suojan siitä pois sinne pissapojan säiliöön asti ja sitten tarkastelua lisää ja korjausta,no aika näyttää että oliko tämä se ainut heikko lenkkin,luultavasti, kun selvä vika tai viat löytyi.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| HJ alkoi ravistaa | Reikä_eero | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 07.10.2018 17:52 |
| Pajeron öljyvalo | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 01.11.2010 21:59 |
| 12H-t alkoi naputtaan ?? | kaapo | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.07.2010 10:40 |
| Patrol GR:n öljyvalo ja paineet... ? | peraaa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.02.2009 09:36 |
| Mistä kaikki alkoi | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.09.2003 19:11 |