Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2011, 00:53
nuti-90 nuti-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: haukipudas
Viestit: 493
Perusasetus

huh huh.. itse aloittelin tossa pari päivää sitte juurikin saman kuskin etukulman uusimisen.. aluksi näytti oikeen hyvältä mutta paljastuikin että jollakin olivain ollut ylimääräistä pakkelia ja joitain peltisuikaleita... aikalailla saman verran uusimista kuin sullakin..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2011, 07:33
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 Näytä viesti
huh huh.. itse aloittelin tossa pari päivää sitte juurikin saman kuskin etukulman uusimisen.. aluksi näytti oikeen hyvältä mutta paljastuikin että jollakin olivain ollut ylimääräistä pakkelia ja joitain peltisuikaleita... aikalailla saman verran uusimista kuin sullakin..
Aika lailla samat kohdat näistä näyttää ruostuvan ja vanhasta autosta löytyy tosiaan kaikki mahdolliset korjauskikat: pakkelia, lasikuitua, pellinpalasia, kattohuovan palasia (?!), alustamassaa.....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.02.2011, 20:57
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino


Kahden viikon pakollisen tauon jälkeen (työmatka + flunssa) pääsin vihdoin talliin jatkamaan projektia. Muutaman illan aikana jotain pientä tuli aikaansaatua.

Kuskin jalkatila on nyt kokonaan parsittu kun uusi korin etukiinnikepalkki tuli hitsattua paikoilleen...



Seuraavaksi tuli siirryttyä takapyöräkotelon etukulman kimpuun. Siellähän oli lattiakotelon pää ja korin takakiinnike ihan paperia.

Uusi korin takakiinnike tuli tehtyä ja hitsattua paikoilleenkin...



Vielä kun sisälokasuojan hitsaa umpeen niin pääsee kääntämään aihion toiselle kyljelle - ja aloittamaan saman paikkaamisen peilikuvana uudestaan.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.02.2011, 10:00
nuti-90 nuti-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: haukipudas
Viestit: 493
Perusasetus

itsellä oli koko lattia vuorattu sisältä kattohuovalla..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2011, 21:02
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino - käännetään kylkeä


Tänä iltana tuli sitten korin takakiinnike ja poikkikotelon pää muokattua valmiiksi uudella pellillä...



Ja sen jälkeen olikin vuorossa korin keikauttaminen toiselle kyljelle - ja ei muuta kun samat työvaiheet uudestaan mutta peilikuvana...



Jospa se sujuisi vähemmällä miettimisellä hieman joutuisammin. Vaikka taitaa tuo apukuskin puoli olla vielä enemmän tohjona ja helmakotelokin ruttuun ajettu. Rälläkkä vaan rohkeasti taas laulamaan noin ensilääkkeeksi...
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.02.2011, 20:23
ruxu:n Avatar
ruxu ruxu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.09
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 252
Perusasetus

MutantRhino


Viikonloppu askarreltu taas tallissa - vaikka ei ihan kaikki maasturiprojektin kimpussa. Projekti piti lauantaina hilata autokatokseen kun vaimon Mondeon lohkolämmittimen ja sisätilalämmittimen toimimattomuus piti selvittää. Suskan koppa siirtyi helposti muutaman pyöräalustan avulla. Mondeon puskurissa oleva Defan pistoke oli sanonut työsopimuksensa irti joten varaosaliikkeestä uudet liitosjohdot tilalle ja iltapäivällä Suska oli taas tallissa.

Myös oman diesel-Mondeoni käyntiinlähtö on ollut viime viikon pakkasilla siinä ja siinä ja sisälämpötila ei juuri pakastinlämpötilaa suuremmaksi ole noussut Webastosta huolimatta. Käsittämättömän kylmä pirssi...

No mutta takaisin Suska projektiin. Lauantaina laskin reippaalla kädellä kaikki lahot pellit pois. Tuli vielä isommat aukot kun kuskin puolella...



Ja tänään pääsikin jo sitten hieman parsimaan. Ensin vähän uutta päätä lattiapalkkiin ja sen jälkeen helmakotelon viereiseen lattiiaan koko matkalle uutta millin peltiä...



Tässä jo valmiiksi kyselisin porukoilta, että mitenkä minun kannattaisi nuo hitsisaumat käsitellä? Moniin saumoihin täytynee kanssa vetää saumamassaa. Massa ensin vai ensin joku muu käsittely? Pohjat meinasin sinäänsä vetäistä Teknoksen Inertia Primer 5:lla.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.02.2011, 20:56
keranha keranha ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.08
Sijainti: Muhos
Viestit: 255
Perusasetus

Happopohja on hyvä pohjamaali, sitä kun saa ihan yksikomponenttisena pensseli tavarana.
__________________
Jeep wj V8

www.autotuningkeranen.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suska 410 Ripe24 O/M/V Ajoneuvot 3 02.11.2009 22:09
Pieni Pajero projekti, hitaasti mutta epävarmasti. maraX Maasturiprojektit 2 03.02.2007 08:32
hitaasti hyvä tulee? hpotteri Tekniikka & Jutustelu 6 13.05.2006 14:55
M suska O/M/V Muut 7 04.03.2005 22:17
O SUSKA 410 TAI 413 O/M/V Muut 0 11.11.2004 21:33


Sivu luotu: 10:53 (GMT +2).