Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2011, 00:32
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No kokonaan öljyjä ei tartte vaihtaa koska ne vaihdettiin samalla koneen vaihdon yhteydessä, eli niillä on ajettu vasta se 250km..
Toi vaihtomotti löytyi rytätystä '03 discosta jossa huoltokirja oli täytetty asiallisesti 20tkm välein ja kävi kuulema hienosti vaikka disco oli kolaroitu..eihän noista kuitenkaan ikinä tiedä..Vituttaa vaan kun muuten diggaan defestä enkä siitä haluaisi luopua ihan helposti mutta jos tollasia ongelmia on paljo tiedos tulevaisuudes niin eihän perusduunarin liksalla noita korjailla=(

Ja vaikka kävis niin huono säkä että tossakin sama vika ja laittais uuden kannen niin kauankohan sekin kestäis? 20tkm-60tkm?
pahinta täs on se että meni luotto kokonaan tohon kestävyyteen..Kiva kun oot syvällä mettäs ja auto ryntää siellä niin millä se pois sieltä? paloina tai helikopterilla jos nostovoima riittää=D Tai motarilla muksu kyydis...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2011, 00:53
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Perusasetus

Tilaa yenkkimaalta kolarikaupasta ympäripyörinyt pikappi ja laita turaselli defeen, sit alkaa loordinkuljetin menemään.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.01.2011, 08:50
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Tilaa yenkkimaalta kolarikaupasta ympäripyörinyt pikappi ja laita turaselli defeen, sit alkaa loordinkuljetin menemään.
Tai sitten kuorma-autopurkaamolta joku Scanian yli kymppilitrainen turbodiesel
Taitaa olla nuo amerikan poikien moottorit sellaisia malmikasoja,ettei onnistu laittaa alle 2500 kg painavaan autoon.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.01.2011, 17:51
Hessu_Hopo Hessu_Hopo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Heinola
Viestit: 282
Perusasetus

Kyllä se öljynvaihto ehkä kannattaisi kuitenkin tehdä. Jos polttoainetta vuotaa niin öljyssä on jo sekoittuneena dieseliä, mikä pitkälti pinnankorkeuden nousun kanssa sitten aiheuttaa ne hullunkierrokset. Itse ainakin laittaisin kaikenvaralta uudet öljyt ja jättäisin vielä alarajaan, niin pahimmassakin tapauksessa (polttoainevuoto) öljynpinnalla olisi hieman varaa nousta ennenkuin kampiakseli alkaa sitä kunnolla vatkaamaan.

Ei kannata silti olla turhan pessimistinen. Ei se vika kuitenkaan niin yleinen ole kuin nettikirjoittelusta voisi päätellä.
Edellisellä TD5 Defelläni oli ajettu n 180000 km, kannentiivisteen joutui vaihtamaan n. 170000 kohdalla. Nykyisessä mittarissa 90000 enkä ole juurikaan huolissani

Hessu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2011, 11:08
lantikka:n Avatar
lantikka lantikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.01.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 1.181
Perusasetus

Niin kannen ja suuttimen välistä vuotaa joskus noi pelit, eli oo renkaat vaihtamalla joskus ongelma pois. sitten vakavampi ongelma voi olla että kansi on pienesti halki samasta kohtaa, siis jos noihin öljyihin on sekottunu naftaa se on ainut syy joka selittää öljyn "lisääntymisen"

Koita olla kärsivällinen ja jaksaa

ite oon ajanu 5v td5 ja oon tykänny kuin hullu!
Ny tosin 300tdillä afrikassa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2011, 12:51
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Eilen päästin n. pual litraa- litran litkua pois koneesta ja haistelin oikeen huolella eikä vaikuttanu siltä että olis naftaa seas.
90km oon ajanu ny eilisen jälkeen ja pinta ei oo ainakaan vielä noussu..Taisin vaan kuvitella turhia=)

Mutta varmuuden välttämiseks pitää ottaa tapa tsekata öljyt joka saatanan aamu tästä hamaan tulevaisuuteen asti, ja 17mm hylsy mukaan jos sattuu tulemaan kauhia vuoto niin voi sitte hätätapaukses päästää lillingit k-kaupan pihaan ja ajella suohon tuo keksintö=D
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2011, 13:32
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Ei kannata muretia. Noita TD5 koneita on Suomessa ollut vaikka kuinka kauan ja aika harvassa noi räjähtämiset on. Sulla vaan pas*a säkä.

Ei niitä öljyjä ihan joka päivä tarvii kurkkaa. Käsittääkseni jos se tiiviste suuttimen ympäriltä vuotaa, nousee öljyn pinta nopeata liian ylös. Eli aamulla voi olla ok ja iltapäivästä kajahtaa. Minkä teet, voihan sitä itsekkin jäädä auton alle.

Kovaa ajoa vaan, siitä se tykkää.
Ja tsemiä niittilaatikon kanssa.
(oma tuli just myytyä pois)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hiace konerikko snööri Tekniikka & Jutustelu 9 03.05.2007 18:42
M; Defender 90 Tdi -97 O/M/V Ajoneuvot 3 23.03.2006 16:31
M:Defender 90 Tdi -97 O/M/V Muut 0 01.11.2005 21:30
Kuka tarvii paria konerikko Pajeroa? Eskimo O/M/V Muut 0 14.09.2005 06:53
Defender? paapu Tekniikka & Jutustelu 0 29.08.2003 10:09


Sivu luotu: 00:01 (GMT +2).