Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #201  
Vanha 24.01.2011, 21:41
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

joo toi on 8millistä tuubia.

kattelin tänää samaa et hetkinen.. mites vi##u toi ratas toho akseliin sopii ei mitenkää.

menny osa hankinnat paremman tiedon puutteessa pieleen.. eli tarvitsee metästää jostain nyt poori päinen pumppu

ahdin pakettia sen verran hipelöin et tein öljyn meno puolelle uuden laipan ja pako putputtimelle kans.

jossai välissä ku kerkee käyn valmetilta hakemas pakosarjan tiivisteet+ oljyn haarotus palikan turbolle jamuuta mitä siihen nyt meneekään.

minkäs kokosta cooleria tuohon pitäs käydä ettimään? ei ilmeisesti mitää jättiläistä? kävin kattomas 705 turpo valmetista mut eihä siinäkää ollu cooleria mistä ois mittoja saanu. vai tarviiks tuohon nyt ollenkaan jos ei rakvaattoriinkaan oo sitä alunperin laitettu.?? kysyy> toiminta periaate tiedossa muu ei
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #202  
Vanha 24.01.2011, 21:52
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Tai sitten hommaat kartiopäiseen pumppuun sopivan pyörän. Tuo käyttölaitteen pyörä sisäbooreineen käy kaikkiin malleihin, ja sen voit huoletta laittaa vaikka jo koneeseen. Sisäosia on tosiaan kahta erilaista (boori/boori, ja boori/kartio), ne molemmat sopivat paikoilleen.

Saitko tuosta mitään tolkkua?

411 koneisiin on tehtaalla laitettu vedestä-ilmaan välkkäreitä, malli oli 411DSJ. Esim Sisu SA-110 käytti sellaista, 150hv/500Nm. Ei se välkkäri tietenkään huono ajatus ole, vähentää se moottorin lämpökuormaa.
Vastaa lainaten
  #203  
Vanha 24.01.2011, 22:25
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti

Saitko tuosta mitään tolkkua?
... höh.. no sain. laakerit täytyy metästää viel sit panen sen paikalleen.

miuta kun on valitettavasti siunattu motonetin välittömällä läheisyydellä (1,2km) niin siellähän on veikeen näkösiä coolereita ja suht edullisia.. miusta tuntuu et taidan kokeilla sellasta.

Välijäähdytin 280x300x76mm 3" lähdöt 119e

tai Välijäähdytin 550x140x65mm 2,25" lähdöt 99e
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #204  
Vanha 25.01.2011, 05:21
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Tuo isompi ois kiva, mistäs löytys vielä pienemmät (60 mm) alukurvat päihin ? Itelläkkii ois tarvista. Aaämvörks sata ekee kipale ei nappaa.
Vastaa lainaten
  #205  
Vanha 25.01.2011, 10:56
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Tuo isompi ois kiva, mistäs löytys vielä pienemmät (60 mm) alukurvat päihin ? Itelläkkii ois tarvista. Aaämvörks sata ekee kipale ei nappaa.
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=52-1040
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #206  
Vanha 25.01.2011, 15:30
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Tuostahan sipultaa joo kaks. Viimeeks ostin tuolta mukasilikoonikäppyrät kuulerin päihin, kesti melkeen vuuen ennenkuin halkeili paskaks. Ajoakin tuli varmaan 2000 km.
Vastaa lainaten
  #207  
Vanha 25.01.2011, 22:49
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

joo ja tos luki viel et heavy duty eli pakko olla hyvä palikka

tänään kerkesin hytrauliikka kauppaan. ei tule läpi työntävää sylinteriä.. maksaa aivan liikaa.

puoltoista tuntia turinoitiin ja kateltii katalookista osia ja tälläset tulee nyt ekaks.

-2 toiminen sylinteri ohjaukseen 50millisellä männällä eli raidetankoon toinepää kiinne toine akselii.. jos ei toimi ni kokeillaa jotai muuta.
-jättiläis kokonen ö-suodin+jalka sille.
-paineen/virtauksen säätö venttiili varmuudeks jos toi buusteri ei toimi täysillä paineilla.
-kauhee läjä nippoja, kaikellaisia mutka juttuja ja T-haara liittimiä.
-jotai pilliä ettei tarvi kaikkea letkuttaa.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #208  
Vanha 28.01.2011, 15:53
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Thumbs up

Tuo konepellin muokkaus onnistu kyllä mun silmään täydellisesti
Vastaa lainaten
  #209  
Vanha 28.01.2011, 22:08
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs up

juu kyl siit tuli ihan hyvä tai ainakin välttävä

tylsyys meinas iskee ni neppailtii emännän kans sit kaikkii pikku juttuja puol valmiiks =


raidetanko viritelmä. hakkasin toho päälle jonku paksuseinämäisen putken ja tulppa hitseillä kiinni + 30x30x3 kulma viel pätkä hitseil kiinni. ei muuta keksitty tohon jäykkäriks


amerikan autossa pitää olla tiltti ratti pilteman veräjä salvalla tulee pika säätö.ja ylipaino ongelmat tän auton kohalla on nyt unohettu. noi 2 isoo soikiota on KEVENNYS REIKIÄ kyllä nyt toimii ja menee mihin vaa... nii ja ei kaadukkaa nii helposti kun on painoa otettu pois ylhäältä. pitäs varmaa viel vaihtaa 31" renkaat et madaltuis.


orpitoolin rattiputki+ jeepin poori osa mist tuuma kierre paskana.. porasin uuven reiän keskelle ja tein m10 kierteen joho toi keski pultti tulee ja kiristää ratin kiinne.rattii piti viel hitsata jatko pala ku loppu poori kesen.. aivan kauhee kötöstys mut välttää meille.


viritelmä


just koitin kaivaa malporoa taskusta
tuleva ex vaimo ilmoitti muuten ajavansa tällä offi krossia
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #210  
Vanha 28.01.2011, 23:55
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
tuleva ex vaimo ilmoitti muuten ajavansa tällä offi krossia
Juu, kyllä se siinä hommassa viimeistään exääntyy. Sanoha sille terveisiä täältä sisu-verstaalta.
Vastaa lainaten
  #211  
Vanha 29.01.2011, 23:37
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

terveiset vastaanotettu ja laitettu takas re boundina (PSSSSt..: joks on pullo korkattu??? )

ja sitten asiaan. tai no ainaki sinnepäi.

tuossa uudessa hienossa turbo + pakosarja kaikäleessä on kanteen 4 pako rööriä ja koneessa kiinni olevassa sarjassa vaan 2 tulee kannesta pihalle.

onks se ihan okei et teen vaa väli laipan ja naitan ton urpon vanhaan sarjaan vai onks pakko tehä kokonaan uus sarja irto mutkista? ja miks?

hyvin virtaavalta ainaki vanha näyttäs.. aika paskahan siihe on mitää väli käikälettä kyl tehä..?

konepeltii pitää näköjää tehä pahkapattiskuuppiramair ku ei mahu tuRbo alle... FAK!

-penkki asemmoitu uudestaan ei orkkis mielyttäny
-ratti+orpitoolin paikka valmis
-kaikellaisii pikku osia maalailtu
-öljypohja maalattu vihdoin ja liimattu kiinne.

-suunniteltu tulevaa koneen käynnistystä ja haaveiltu RockWell akseleista
siinä esikuva JEEPPI : http://image.jpmagazine.com/f/editor...r-77-waggy.jpg OOOOOhhhHH... NAM! tuoho pitäis pyrkiä! ihan tervettä kun ei oo viel ees noil porttaali rimpuloilla ajettu metriäkään
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #212  
Vanha 30.01.2011, 10:03
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.736
Perusasetus

Nosta kotimaisuusastetta ja laita Suomen Autoteollisuuden akselit alle. Ei tarvi alkaa Rockwelliin hankkimaan lukkoja ja paksumpia vetareita.
Vastaa lainaten
  #213  
Vanha 30.01.2011, 11:12
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
(PSSSSt..: joks on pullo korkattu??? )

tuossa uudessa hienossa turbo + pakosarja kaikäleessä on kanteen 4 pako rööriä ja koneessa kiinni olevassa sarjassa vaan 2 tulee kannesta pihalle.

onks se ihan okei et teen vaa väli laipan ja naitan ton urpon vanhaan sarjaan vai onks pakko tehä kokonaan uus sarja irto mutkista? ja miks?
Puteli on vielä koskematon, ihme kyllä.

Laita ahdin vaan kiinni nykyiseen pakosarjaan. Onko se muuten 3 vai 4 pulttisella laipalla? Kuvista ei oikein näy, ja molempia muistaakseni on. 4 pulttiseen ahdin menee suoraan kiinni.

411 C ja D (4.4 litraa) on nelireikäisellä kannella. 411 A ja B (4.2 litraa) kaksireikäisellä.

Täytyisi ottaa kuva veljen Valmet 800 pyöräkoneesta, siinä on 411 BS. Saat siitä vinkkejä esim ahtimen öljyputkien vetoon.
Vastaa lainaten
  #214  
Vanha 30.01.2011, 21:38
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

eikohän nuo akselit kerkee viel vaihtumaan.. kotimaisetkin kyl kelpais.

öljy putkien vedot kiinnostaa kyllä! paluu letkua haaveiltii tuohon syöttöpumpun kohalla olevaan öljyn täyttö reikään. jotenki näin:
tulo puoli on vielä arvoitus.

nytte ku näyttäs olevan kuuminta hottia et teetetään muilla kaik hommat ja on vaik mitä personal reineriä ni mie kans en kyllä ees pyytäny mut sieltä se calmari vaa ovesta tuli ja yhdessä painettiin palikkaa paikalleen.
on se vaan kätevää ku on yhden lisäks viel toine ongelman ratkoja paikalla yhteis ymmärtämöttömyydessä saatii jotaki tehtyy.

rupee olemaan itse synnytettyjen osien määrä jo aika iso. ku ei ees kaasu polin sopinu enää ilman pientä muokkausta


tiltti rattikin meni ihan nappii toimi nii kaua kunnes ruuvvasin orbin kiinni..letkut ottaa kiinne kojelautaa. noo ompaha teknisen näköne

sitten valmistui eka osa turpolle. ihan hyvi et bolt on sarjasta käytettii vaa pelkka ahdin.. no jäipähä varastoo 4 reikäne pakosarja jos innostuu kantta vaik vaihtaa

kukas se sieltä kurkkii juu ei ihan mahtunu pellin alle.. oikeestaa perempi nii

ja ei tartte peltiä avata et voi öljyt tarkastaa pikkusen laikka lipes ku oli hyvä kivi mut eiköhä tuo kolo viel pienenä ja ompaha kasvuvaraa turpolle


ö-pohja. kaikkien vysiikan lakien vastasesti maalitkin valuu ylämäkeen


ja tässä vielä calmarin päivän saldo:
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #215  
Vanha 30.01.2011, 22:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus



Ahtimen paluuöljy on menossa juuri oikeaan paikkaan, noin se on tehtaallakin toteutettu. Paineöljyä ahtimelle saat lohkon alareunasta. Siellä on muistaakseni viisi 10x1 mm kierrereikää, ja yksi isompi 16x1.5 mm reikä. Siihen liitin kylkeen, ja putkea ahtimelle. Suosittelen 12 mm putkea siihen hommaan.

Tuon yllä olevan kuvan lainasin Masinistit-palstalta, siinä näkyy ahtimen paineöljyputki. Kuvan ottaja toimii myös tällä palstalla.
Vastaa lainaten
  #216  
Vanha 30.01.2011, 22:48
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

kiitos kuvasta! tuossa pannussa on vasemmalla puolella lohkon takareunassa öljy paine anturi. sellanen mokkula. mites voiks sen alta ottaa öljyn? joku haarotus siihe väliin?

pakosarjassa on 3 pultti laippa ja turbossa 4. siksi noin korkea väli käikäle et mahtuu viel pultit pois.. tai no ois sitä voinu sentin madaltaa. meibi nekst taim.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #217  
Vanha 30.01.2011, 22:52
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Anna mokkulan olla rauhassa, ja ota tuosta isommasta reiästä öljy ahtimelle. Siksi se yksi isompi reikä on siellä pääöljykanavassa.
Vastaa lainaten
  #218  
Vanha 30.01.2011, 23:28
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Smile

okei en puutu siihe. mites onko kui tarpeellinen lisävaruste tähän ahtopaine mittari? eihän tuo mitää jätti paineita ahda kummiskaan?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #219  
Vanha 31.01.2011, 05:17
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Pistä vaan mittari riippuu paljonko syöttöä laitat 1,5 bar taitaa jarkon omassa olla syötöt tapissa .
Vastaa lainaten
  #220  
Vanha 31.01.2011, 16:28
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Tätä projektia on turha moittia että olisi tyydytty kopioimaan muiden valmiita ratkaisuja :-) kateltii jo pullotukkiakii et 2:sta vois oikeestaa värkätä läpivetävän sylkyn ite, jälleen kerran olis taatusti ainutkertainen ratkaisu, jonkuu verran syntyny ihan asiallistakii jälkeä kun en oo aina kerenny völjyy :-)
Vastaa lainaten
  #221  
Vanha 31.01.2011, 18:03
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=58098
Tämä sylinteri valmistettiin kahdesta normaalista kaksi toimi sylinteristä.

Näissa varsissa on alunperin M22 ulkokierre päissä ja mäntä vaan pujotetaan siihen päälle ja mutterilla kiinni. purin molemmat sylinterit ja toinen varsi sorviin ja siihen M22 sisäkierre ja pyöräytin tämän muokatun varren vaan toisen jatkoksi mutterin tilalle. Jos sylinterin putki on tarpeeksi pitkä voi kyseisen putken muokata käypäseks, mutta esim tässä tapauksessa tehtiin kokonaan uusi putki koska pituus ei riittänyt.
Vastaa lainaten
  #222  
Vanha 31.01.2011, 19:44
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

juu oli miulla juttua sen hytikka kauppiaan kanssa et voihan sen tehä vaik metri tavarasta. ite kerto joskus näin tehneesä. 140e jää maksamaan tuo normi 2 toiminen silinteri. teetettynä mittoje mukaa läpi veivaava 550-750e riippuen auringon kulmasta suhteutettuna euriboriin... ihan vituiks/ryssiks ku tää menee muutenki ni ompahan venäläis (kraz) tyylinen ohjaus sitten PAITSI voiha mie kuristaa nopeempaa puolta suoraa letkusta et on sit tasa hias vas/oik. .. juuei

ja se pullo tunkki idea oli kyl aivan mainio! sais komeet päädyt sylinterii

pitääki ruveta sit sitä ahtopaine mittariaki ettimään. jos joltai löytyy mahollisimman iso ja ruma sellane gauge ni tarjoa

EDIT: pro turbohan näyttäs myyvän yllättäen näitäkin http://www.proturbo.fi/tarvikkeet/ahtopainemittari.gif
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability

Viimeksi muokannut young n dum : 31.01.2011 19:47
Vastaa lainaten
  #223  
Vanha 01.02.2011, 09:50
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Saatha sie sieltä paikallisesta hytikka kaupastakii tollasia mittareita
Vastaa lainaten
  #224  
Vanha 01.02.2011, 12:47
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Tarviskohan toi pakoputki jouston lähemmäs ahdinta ettei ainakaan lohkea laipasta?
Vastaa lainaten
  #225  
Vanha 01.02.2011, 15:31
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus



Tuolla kun mainitsit vituiks/ryssiks mallisesta ohjauksesta, niin löysyisi Uralin ohjauksen sylinteri...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Cherokee XJ -90 "sähköt" piippu Tekniikka & Jutustelu 57 04.11.2017 18:54
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 12:41 (GMT +2).