![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Itse vain nähnyt sen, että nokka saa käytön hihnalla dieselpumpulta, ja muuten on jakopää toteutettu hammasrattailla
|
||||
|
||||
|
Perkele mä meen kattoon, et miten ne menee.
-> Muistin väärin.Tarkistus tuotti tulosta: Joo eli -01 mallisessa D4D moottorissa on jakopää (nokka-akseli) hammashihnalla, ja sama hammashihna pyörittää ruiskutuspumppua. Ottaa siis voimansa kampiakselilta. Laturi ja vesipumppu (myös ilmastointi) moniurahihnalla kampiakselilta. Ohjaustehostin on hammaspyörillä. Tai jotain. Viimeksi muokannut Mutamies : 16.01.2011 17:03 |
|
|
|||
|
|||
|
On se menny nykynen hiluxsi sekavaks sopaks..
Uskaltaakohan sitä kysyä tietääkö joku siitä -05 mallista sit.. Tiistaina kai pitäs autoo mennä kattoo ni väittely jatkukoot ainakin myyjän kanssa..
|
|
|
|||
|
|||
|
Näin se menee. Ainakin 2,5 l D4D moottorissa.
|
|
|
||||
|
||||
|
Siis ruiskutuspumppua pyöritetään rattailla? Ja siitä hammashihna nokalle? Häh, nyt mä olen sekaisin... Normaalia enemmän...
Olenhan mä jo sen nokan hihnakin kerran jo vaihtanut, öö ei muista. |
|
|
|||
|
|||
|
http://www.topspeed.com/cars/toyota/...ure157956.html
Tuosta kuvasta näkee nokkahihnan sijoituksen, vaikka kuva onkin uudemmasta mottorista(kuorrutettu uudemmalla turbolla ja välijäähdyttimellä. Kampuran pää sijaitsee kutakuinkin tuulettimen propellin navan alapuolella, nokkahihnan alaratas sen sijaan tulee sivusta, dieselpumpun kohdalta. Toitsun kone on pystymotti, ei kallistettu. |
|
|
|||
|
|||
|
Mutta selvisipähän tämäkin lopulta.. et yläpäässä on hihnaan pätkä ja alapääs rattaat tai ketju siit en viel tiiä.
![]() Mut kumminki huomenna hiluxsia kattomaan... senpä näkee sit tuleeko kaupat. Ja kiits teille jotka kommentia heittäneet, oli mulle eka vierailu koko tällä sivustolla.
|
|
|
|||
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Juu kyl me autokauppiaan kans siit hihna löydettiin vaikka se väitti että se on ketjulla.
Ja olivat sentäs osanneet vaihtaakkin sen 150 000 kilsan kohdalla niinkuin kuulunkin. Ja hitto joutu vielä ostaan sen pirsin että nyt ajetaan sit hiluksilla..
|