Edellisessä HDJ:ä oli juurikin nuo Omen iskarit ja jouset ja ei niissä nyt moitetta ollut. Nyt oli tarkoitus tuo HZJ korottaa. Ajattelin nyt kokeilla jotain muutakin kuin mitä yleensä tulee ostettua. Eli Omen laaiuun olen varsin tyytyväinen. Juu ranchon sivuilta löytyy hyvä kataloogi josta saa valkattua just mieleisen mittaiset. Ja eivät ole pahan hintaiset esim nuo 9000xl, noin 100€ /kpl suomessa.
Ih8mud sivuilta
http://forum.ih8mud.com/80-series-te...ion-specs.html löytyy aika kattava paketti 80 sarjaan passaavista pro compin iskareista. Voishan nuita Pro Compejakin joskus testata, ei ole kyllä aikaisempaa kokemusta.
No tuo Omen sarjahan oli ihan hyvä kun eteen laittoi 3" ja taakse 2" jouset. Jouset oli normaali jäykkyiset. Tyhjänä auto oli hieman kova mutta kun hieman varustetta oli kyydissä niin silloin meno oli todella hyvä. Rancholta saa tuohon 9000 sarjaa MyRide sarjan jolla saada muutettua iskarin jäykkyyttä. Eli auton korkeutta se ei muuta mutta jäykkyys muuttuu. Yhden porttorangen tiedän missä ne on, ja kovasti iskarit kehuja saanut. Ainut ongelma on kun auto ei ole katumaasturi niin paineilma letkut iskarissa on aika kovilla.
Tojotaltahan saisi tasosäätöisiä iskareita joita on esim HDJ100 sarjassa. Onko kukaan värkännyt niitä HDJ alle. tai yleensäkkään muihin kulkineisiin. Ne taisi olla sellaiset rulla palkeelliset??
Ja vielä niistä dopinsoneista että olen onnistunut hajoittamaan kaikki iskarit mitä olen bj:n alle laittanut. Toki takuukin on pelannut ei voi moittia mutta tuntuu turhauttavalta vaihdella iskareita alvariinsa. Iskarit jotka olen hajoittanut on hajonnut pitkillä venäjän safareilla kun painoa päällä.Iskari ei ulkoisesti hajoa mutta vaimennus teho häviää, öljyt pihalle? No oli niin tai näin niin kyllä iskarin pitäisi sen kestää. Joten en sen takia niitä nyt suosi.