![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kysyjän kumivaihtoehdoista Bridge on parempi, ei tosin dramaattisesti mutta kuitenkin. Molemmilla olen ajellut, ja nyt on Rangessa toinen sarja Bridgeä menossa. BFG näyttää enemmän maastokumilta jos sillä on väliä, Bridge on enempi katurengasmainen vaikka sillä ajaa ihan samat reitit metässä kuin BFG:llä. Bridge ei mene mutteriksi seisoessaan, ehkä hivenen suuntavakaampi tiellä?, rullaa kevyemmin(eko eko ![]() Jos ajat näillä talvella niin ehdottomasti Bridge, ero on selvä vaikka ihan paras talvikumi ei sekään ole. Lopuksi kiellän kaiken ja sanon että molemmat ovat hyviä yleisrenkaita.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tässä on hyvä otsikko, ja viimeisin viestikin sivuaa kysymystäni. Eli minkälainen rengas Dueler on talvella? Kilometrejä tulee reilusti, kumit hodarissa ja koko 285/75/16
__________________
HJ61 MMC |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Osaako tähän kukaan sanoa mitään?
__________________
HJ61 MMC |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Menee talvella ihan hyvin, kun muistaa ettei ole nastakumi. Loskapito hyvä, tuntuu kuvio tyhjenevän ainakin painavan auton alla hyvin. Lumella pitää hyvin, kiillottuneellakin lumella asiallisesti. Huomioitavaa on sekin että luistossakin on jollain tapaa ohjattavissa, eikä mene kuin saippuan päällä. (järkevillä tilannenopeuksilla)
Ei myöskään lähde varoittamatta luistoon. Kestää Rangen alla ~50tkm, silloin on kulutuspintaa ~5mm jäljellä--> kesäkumiksi tai vaihtoon. Tossa kohden alkaa olla liukas talvella. Kokemukset 235 ja 245/70x16, 2200kg jatkuva neliveto pikkuauto. Toi loskajuttu saattaa kyllä muuttua kun rengas levenee kovasti?
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vaikka kiellätkin kaiken ![]() Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viime talvena ajoin hetkisen BFG A/t:lla, vuosien Bridgeillä ajon jälkeen eron huomasi selvästi. BFG on huomattavasti liukkaampi, hetikohta vaihto takas Bridgeen vahvisti näkemystä. Tilanne oli oivallinen vertailuun koska renkaat vaihtuivat ~kk:n sisällä Bridge -> BFG -> Bridge, eikä niihin ehtinyt vielä turtua. Vierintävastuksessa on myös selkeä ero Bridgen hyväksi. Ihan ok kumeja molemmat, mutta jos valita saa niin oma valinta (ympärivuotiseen ajoon) on Bridge.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli joskus continental cross contact at:t oli kokoa 33-12.5-15 minusta oli tieajoon aika mukavat hiljaiset ja talvella pitävät. metsässä ei oikein kokemusta. enkä tiijä miten tänäpäivänä saatavuutta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ 40 renkaista | elhapero | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 04.11.2011 00:01 |
Ostettu 235/75-15 tai 30x9.5-15 Mud Terrain/All Terrain tyyppiset renkaat | Paskarottelo | O/M/V Renkaat ja vanteet | 8 | 28.07.2010 10:07 |
HJ:n renkaista | landruiseri | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 08.09.2009 14:32 |
renkaista | bulldozer | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.06.2009 19:50 |
all-terrain renkaista | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 17.02.2006 23:34 |