Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2011, 11:05
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja simu_l Näytä viesti
Pakolämmöt pysyy maantiellä kurissa ihan sama miten ajaa, millään vaihteella ei pysty veättään niin kauaa että lämmöt nousisi.
.
Et siis oo polkenu kunnolla?

Pakolämmöt nousee hetkessä taivaisii jos lähet ottaa huippuja!!

Kerran olisin sulattanu koneen, jos tota mittaria ei olis ollu. Se on aika halpa verrattuna tuhoo...

Motarillaki yllättää monen mielen, ku tollanen malmikasa lähtee juoksee. Mut loppunopeudessa toi häviää ku välitykset loppuu kesken, ja pakolämmöt alkaa sillon noista. Tosin toiki oli niil mun pikkupyörillä(35")...

__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2011, 14:27
simu_l simu_l ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.06
Sijainti: Vaala
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Et siis oo polkenu kunnolla?

Pakolämmöt nousee hetkessä taivaisii jos lähet ottaa huippuja!!

Kerran olisin sulattanu koneen, jos tota mittaria ei olis ollu. Se on aika halpa verrattuna tuhoo...

Motarillaki yllättää monen mielen, ku tollanen malmikasa lähtee juoksee. Mut loppunopeudessa toi häviää ku välitykset loppuu kesken, ja pakolämmöt alkaa sillon noista. Tosin toiki oli niil mun pikkupyörillä(35")...
Kyllä tuo mulle on piisannu, ei ole tarvinut niin paljoa vejättää että ois ollu liialliset pakolämmöt, cumminssille ne on maks 750c ja yli 650c/maks.10sek, Nuo siis ehottomat maksimit... kyllä se liki menee ku vejättää...
En tiä sit miten isot rattaat vaikuttaa tuohon, periaatteessahan niitten pitäs rasittaa enemmän mutta kyl mää kesäkelillä raapasin sen verran vauhtia että riittää kyllä, eikä pakolämmöt ollu liikaa..

Turbohan se sulaa ensimmäisenä ja pakosarjan tiivisteet...

Edit:
Cumminssin virallinen ohjeistus asiaan on että 1300f/700c vaikka koko päivän, +1400f/760c 15sek, kestää hetkellisesti muutaman sekunnin kerrallaan jopa +1600f/870c. Ja jotku ihmettelee miksi seo hyvä moottori

Viimeksi muokannut simu_l : 11.01.2011 10:45 Perustelu: Lisätietoja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2011, 21:55
simu_l simu_l ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.06
Sijainti: Vaala
Viestit: 49
Perusasetus

Siinäpä ois yks viteo lisää.

http://www.youtube.com/watch?v=4rmvp6NOQrk

Ei sitä kauheesti tota voimaa tarte käyttää tuommosessa paikassa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.01.2011, 00:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

nää on muuten ihme veheksiä, joka toisessa on vähintään 300 hp ja 1000 Nm ja siltikään joka toinen ei oo pirteä...

(enkä nyt kyseenalaista kenenkään autoa - ei herneitä)

ostin oman, myyjä huhuili hurjia, kävin ajolla ja ei mee mihkään... myyjän mukaan paino rauhoittaa menoa, tehoa kyllä riittää... ostin auton kuitenkin, oli hinta/laatu suhde ihan ok - nyt vaan kun ei tiedä, mitä konessa jo on, ei osaa päättää mitä haluis lisää

ahtaa kuin vakio, kiertää kuin vakio, vaihtaa nätisti eikä luista = ei voimaa

vaan kysymys kuuluukin, onko voimaa ollu ja johonkin kadonnu, vai eikö sitä oo koskaan ollutkaan, eli vielä kaupan hyllyllä... sitä pohtiessa, seiskööt hangessa

tuotteina ihan hauskoja, ja toi maamoottorihan on ihan legenda...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.01.2011, 02:27
Mika R:n Avatar
Mika R Mika R ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 300
Perusasetus

itselläni oli ramissa n.300-350 heppaa ja ihan kivasti se meni, osa syynä oli kyllä ne 4.56 välitykset. laatikkona siinä oli joku hieman järeämpi kun kuittejakin löyty melkein 8k euron edestä.
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti)
-69 chevy c20 pickup
-78 opel kadett 1.9 talviauto
Banaani päivässä pitää kädet lattiassa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2011, 07:51
R4p1d0:n Avatar
R4p1d0 R4p1d0 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.09
Sijainti: Milloin missäkin
Viestit: 50
Perusasetus

näähän on just semmosia vehkehiä että pitäs ite rakentaa jotta tietää varmaksi...
Myyjäthän saa puhua mitä puhuu, mutta varmin se on aina ite rakennettuna
__________________
prrääännPÄRRÄRRÄRRÄÄÄÄÄÄÄÄRRRÄMPÄMPÄM
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.01.2011, 11:43
simu_l simu_l ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.06
Sijainti: Vaala
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
nää on muuten ihme veheksiä, joka toisessa on vähintään 300 hp ja 1000 Nm ja siltikään joka toinen ei oo pirteä...

(enkä nyt kyseenalaista kenenkään autoa - ei herneitä)

ostin oman, myyjä huhuili hurjia, kävin ajolla ja ei mee mihkään... myyjän mukaan paino rauhoittaa menoa, tehoa kyllä riittää... ostin auton kuitenkin, oli hinta/laatu suhde ihan ok - nyt vaan kun ei tiedä, mitä konessa jo on, ei osaa päättää mitä haluis lisää

ahtaa kuin vakio, kiertää kuin vakio, vaihtaa nätisti eikä luista = ei voimaa

vaan kysymys kuuluukin, onko voimaa ollu ja johonkin kadonnu, vai eikö sitä oo koskaan ollutkaan, eli vielä kaupan hyllyllä... sitä pohtiessa, seiskööt hangessa

tuotteina ihan hauskoja, ja toi maamoottorihan on ihan legenda...

Voimattomuus johtuu yleisesti laatikosta, vakio loota ja turbiini ei yksinkertasesti välitä tehoa renkailla asti. Manuaali askissa taas sitten että 0-80 ajat ei oo mitenkään ihmeellisiä koska vaihtamiseen kuluu aikaa.

Omastani kyllä huomaa että on sille jotaki tehty vaikka paperia voimasta ei ole todisteena, kiskasee pään niskatukeen 2200rpm kohilla jota se vakiona ei tee (olen ajanut myös vakiota).

Kaikkihan on tietty siitä kiinni mihin vertaa, jos tehoa on yhtä paljon mutta toinen painaa 3t ja toinen juuri sen yhen tonnin niin oha selvä asia.

Oman suljetun alueen testien perusteella niin tuommonen 130-150hv "gti" luokan henkilöauto ei pärjää muutako makuultaan lähtiessä, tehokkaampia vastaan ei ole tullut oteltua.

Onneksi suurimmassa osassa nuita viripalikoita on jotku lukemat, niitten perusteella voi katella että mitä siellä on ja näitten viritykseenhän löytyy miljoonittain ohjeita ja osia, monen mallista ja hintasta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.01.2011, 21:38
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

voiks tolla tehä näin: http://www.youtube.com/watch?v=6o6p1...eature=related ?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Dodge RAM 4x4 2500 5.9 Cummins pee O/M/V Ajoneuvot 16 27.03.2011 19:55
Dodge RAM cummins turbo diesel by Keräsen automaalaamo keranha Maasturiprojektit 27 03.10.2010 14:40
Myydään Dodge RAM W250 4x4 Extended Cab 1992 Cummins 5,9TD Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 07.07.2008 13:34
M: Dodge 2500 cummins 5.9 Killer-Wo O/M/V Ajoneuvot 1 06.03.2008 13:51
Dodge Ram 2500 4x4 -95 Cummins O/M/V Muut 6 11.08.2005 22:27


Sivu luotu: 11:07 (GMT +2).