Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 27.12.2010, 08:14
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

noh noh rukin piikeillä vähä hipasin ku otin tallista pois..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 28.12.2010, 21:34
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

stiff but slow


koneelle tekasin 2 lisä kiinnikettä. korvalliset suoraa koneen välilaippaan kiinne. M 16 pulteilla. kestää.
etu runko noissa jeepeissä on päällekkäi hakattua u rautaa jonka joskus jo jäykiste hitsasin. nyt laitoin sit vähä lisää rautaa.. rungon boksasin vai mikä se nyt olikaan ja hitsailin ylimääräsiä reikiä umpee. on se rentouttavaa ku ekaks hitsaa puikolla 8h sit siihe pääle viel omia rojuja 4h migillä

jäykkäri levyjä lattoja juttuja laittelin vähä joka paikkaa ni ei tartte jälestäpäi sit joskus käyä hitsailee perkele.

ja öljy pohja menee sit oikeesti remonttiin. rukilla nappasin keulasta piikkeihin ja siitähä se sit lipsahti alas..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 29.12.2010, 00:51
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Toivottavasti ei kauheesti paukuta niillä kumimatoilla. Tuo on lyhyt iskuinen kone (114mm, iskutilavuus 4.2 litraa), ja kampiakseli vastapainoilla varustettu. Pidempi iskuisissa (120mm, 4.4 litraa) 411 C, D, sekä uudemmissa nelosissa on jo tasapainotus koneisto. Tosin ei kuitenkaan puimurin koneissa niissäkään...

Etukorvake näyttää hyvän malliselta. Tehtaalainen on aikalailla saman tyylinen, kaksi kertaa paksumpi valurautainen, ja keskellä yksi M16 pultin paikka.
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 29.12.2010, 22:06
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

kuvia jälestäpäi.
ihan oikei jos ton ois tehny ni tosha pitäs olla lappu kahtapuolta mut johokiha se susi pitää jättää
ja tänää hain 12,9 pultteja ja nord locceja lisää.
mittasin samalla vesiletkuje koon ni pääsee syyläriä letkuttaa viikonloppuna ja koittaa lähteeks käyntii viel



ja runkoo tein tollasen lisä jäykkärin. ei notku enää.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 30.12.2010, 21:32
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

traction barin tekoa.
koitin muistella millasia muut on tehny ku ei oo aiempaa kokemusta tollasen tekemisestä.
aika lyhyeks toi jäi eli etu korvakkeen etummaine reikä on samassa linjassa jousen etu pultin kanssa.
mitää kumi puslia en käyttäny ku ei ole sellasia varastossa.

etummaine korvake: siihe tuli säätö reikiä ku niit on ni kivaa tehä

2 putkea en muista kokoa hakattu sisäkkäi ja ikh:n käikäle hitsattu päähä ja viel 8mm rassista jäykkärit.



akseli päähä viel pitää kiinnitys virpoa. tänää ei jaksanu ku sisäinen kello hälytti kaljan ostoon/juontiin
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 30.12.2010, 22:57
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Mä en nyt oikein hjummarra tuota traction barin riippua, mitenkä tuo tanko estää akselin kiertymistä...?
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 30.12.2010, 23:05
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Talking

no emmiekää oikee ku pitkällä tangollaha tot riippua ei tarttes. kattelin jotai palstan vanhoja juttui ni niis oli tollai tehty. mut tälläne siint tulle huomenna kuha kerkeen tekee
http://www.rockfrogs.org/Pictures/EE/TRAC_BAR.JPG
eli akseliin tulee 2 kiinnitys pistettä jollo siint tulee jäykkä ku ..

edit: kait toi riippu joteki korvaa sen et on väärän mittane tanko?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability

Viimeksi muokannut young n dum : 30.12.2010 23:07
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 30.12.2010, 23:09
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

No joo, kyllähän tuo voi toimiakkin. Tuo kuvan yksinäinen tanko riipun kanssa vaan näytti aika orvolta.
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 30.12.2010, 23:23
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
No joo, kyllähän tuo voi toimiakkin.
kyyl se varmaa toimii emmie tiiä.. pitää huomenna testailla. raanalla nostaa perse ilmaa ja rukilla painaa perä alas and kattoo kui käy.. perhana ku etu akselii pitäs kans tehä mut siel on aika nuukasti tilaa ku toi velimatti vie tilaa aika paljo.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 31.12.2010, 01:33
savu:n Avatar
savu savu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.01.05
Sijainti: Miehikkälä, Finland.
Viestit: 332
Perusasetus

pari pitkää norraa lisää niin voi jättää traktion paarit pois
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 31.12.2010, 17:27
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Huomaa että oltu vaarin kanssa töissä, jälki karua mutta toimivaa, ja ah, niin kauniita saumoja :-)
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 31.12.2010, 20:45
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Talking

juu isoisän opissa oltu .. tänää sain kummatki traktioonit valmiiks. tuli tehtyy oikee AMERIIKAN mallit ku jeeppi kyseessä taka akselista siivosin vanhat kiinnikkeet pois ja viel sipistelin runkoa. huomen voiski nostaa kopin takas ja tehä sit jotai peltisepän hommia.

tälläne supernopee kilpa-auto tarvii tollaset diffuusori jututki vai oliks ne vinssi pedin jäykkäreitä?

taka traktioni:


etu traktionin laitoin kiine toho vaihe laatikon poikki rautaa mitä vähä jäykistelin. ja kierrätin noit vovlon akseli rojuja ni sain alusta valolle korvakkeen siintä.

ja toi putki on kytkin vaijerille ettei iha mist sattuu mee.



siinä tän päivän ripellykset. nii ja puslia ku ei ollu ni pillitin 30mm levystä "puslat" traktionie päihi
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 01.01.2011, 02:19
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.336
Perusasetus

Komeet difuusoriit perseessä, toimivat +200 mph jälkeen komeesti.

Tuskin tule teille yllätykseenä, mutta tuo alusta voipi hiukan ääntää maastossa. Kilkan kalkan ja niin edelleen.

terev sisua45 pienesssä humalassa

Edit: Noita traction bareja on mietutty oikein selvin päin?
Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 01.01.2011, 10:52
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

on kyllä kommeeta saumaa.
Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 01.01.2011, 11:40
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

noi traktionie akselin pään kiinnitykset on aika piukeet et ne ei ala heti kolajamaa. toi ikh:n tatti saattaa ruveta kilisee mut ei se mitää ei voi kilistä enempää ku intin uazi

kunnon kone auttaa hitsaamisessa kummasti.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 01.01.2011, 11:43
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
on kyllä kommeeta saumaa.
Kieltämättä nättiä jälkee.
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 01.01.2011, 14:02
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

saakelin hienoo jälkee. vituttaa mennä taas rälläkällä pilkkoon muotoon rautaa ja pikku migillä hitsaamaan.. ja pihalle. pitää varmaan hakeutua johki metallifirmaan töihin.
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 01.01.2011, 14:13
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Hieanoo jälkee!


Ei oo mitään köykämiini rakenetta, mitähän peli mahtanee paina valmiina? Jaksaako mylly viel vetää?

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 01.01.2011, 15:18
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Jaksaako mylly viel vetää?
Kyllähän Valmet 411B aika hyvin vetää. Ja jos tuntuu, ettei piisaa löyly kiukaassa, niin kyllä siihen lääkkeitä on



__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 01.01.2011, 18:11
wr-range:n Avatar
wr-range wr-range ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.07
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 238
Perusasetus

mitenkähän noiden joustojen kanssa ,joko ootte päässy testaa ?
toivottavasti ei tuu jäykempi kuin volvosta ,pahalta näyttää
traction bar pitäis kyllä olla kumipuslilla, muuten voi vain haaveilla joustoista ristiriipunnassa.
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 01.01.2011, 19:19
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

On tukevan näköiset saumat joo, vähän erilaista jälkeä kun tehtaalta lähtiessä. Kuva on etummaisesta poikkipalkista oman Wagoneerin rungosta.
Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 01.01.2011, 21:12
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Ottaen huomioon porukan joka näitä alunperin räpeltää kasaan niin on jo huippusuoritus tuo luiru..
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 01.01.2011, 22:02
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

tää auto tulee painamaan varmaa aika paljon...mut ajeleeha ne jotku hullut mäyriksilläki metässä en oo materiaali paksuuksissa säästelly ku kerraku tekee riittävän jytäkästä ni pitäs kestää. inhottaa korjailla sit jälestäpäi... pitää tuo vaakaan viiä ni saa fakta tietoa. JA emmie tätä suoranaisesti mikskää super kilpuriks ollu tekemäskää esim suunnistus. mukavempi niit kisoi on käyä kattomas tölkki käessä
eli piha auto/safari/omiin hölmöilyihi appiuko metissä.(offi crossi kiinnostas mut tää on vähä vääränlaine auto siihe..)

sisua45 on miuta opastanu jo aika hyvi mite tosta pannusta saa voimaa. ja on se tarkotus turbottaa. sillä orkkis kokosella ahtimella+cooleri+syöttöjen lisäys. jos sekään ei riitä tattee ilmeisesti pumpullekki tehä jo jotai.
iha alkuu saa vaeltaa vaparina.

ristiriipunta tilannetta pitääki koittaa huomenna.. sen verta kokeilin et nykäsin perästä oikeen nurkan ilmaan ja näyttäis joustavan yhtä huonosti ku vakio jeeppi ei tossa rakvaattori nivelessä vielä tullu raja vastaan.
ja nää lehti jousi ripellykset on vaa väliaikasia niiku toi diiselikin. tälläi ku tussaroi et kokeilee kaikkee älytöntä ni riittää hommaa pitkäks aikaa ei tuu tylsistymistä autoon ni äkkiä.

xjxj : samanlaista lirua oli tossaki. migillä koitin päälle hitsata mut roiski jä pätki hitosti?? vissii jotai digidigi saumaa noi vanhat. iha 3,2 ok 48 puikolla vetelin sit maggarat pätkinä päälle. en tiiä jäykistykö mut ku oli ni kiva hitsata

ja vielä. kiitoksia kehuista "lievää" tarkkaavaisuus häiriötä yhdistettynä maalais "järkeen" ni tällästä siint tulee
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 02.01.2011, 20:14
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

hydro buusti löyti paikkasa. kävi "suoraan" ku se buusterin käyttö taakin hole oli sopiva toho jeepin jarrupoljin kikkeliin. tein tollasen laatikon tolle ni ei tarvinnu purkaa tota orkkis tausta levyä. pinnapultit hakkasin pois ja hitsasin pultit vaa taustalle toho laatikkoo.

pikkase lyhyeltä tuntuu toi polkime liike mut ei se mitää. löpö suodattimen siirsin vähä alespäi. voi olla aika paska ilmata mut eiköhä se onnistu.. tulipelli ja lattian vimosia pellityksiä alottelin ja calmarille kiitos avusta

edit: calmarin avustuksella testasin joustoja. näytäs toimivan.

edit 2: perkele jääny tosta buusterin taikalaatikosta ala sauma hitsaamatta
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability

Viimeksi muokannut young n dum : 02.01.2011 20:16
Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 07.01.2011, 23:43
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

Eka käynnistys lähenee toi pakari sojotti ikävästi tulipeltiä kohti ni aattelin tehä samantie valmiiks. tai no keskehä se jäi. on kyl sen näköne et huh huh.. mut ei sitä oikee muualta saanu. heti ku koukkaa auton alle siin on mallia halpa paska läpiveto vaimennin.. lopusta en sit viel tiiä. ehkä pysty putki tai jotai.


laturin hain tänää. nuukuus iski ja otin 88amppeerisen. sille pitäs joku väkkiskäkätin rakennella.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Cherokee XJ -90 "sähköt" piippu Tekniikka & Jutustelu 57 04.11.2017 18:54
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 12:29 (GMT +2).