Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 28.12.2010, 14:49
unclesam:n Avatar
unclesam unclesam ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.10
Sijainti: kuopio
Viestit: 137
Perusasetus

Eli ymmärsinkö oikein? minun patrol painaa 2130kg ja b-luokan ajokortilla saa vetää yhdistelmää joka painaa 3500kg, eli saan vetää patrolilla ja b-luokan kortilla 1370kg painoista kärriä.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 28.12.2010, 16:34
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja unclesam Näytä viesti
Eli ymmärsinkö oikein? minun patrol painaa 2130kg ja b-luokan ajokortilla saa vetää yhdistelmää joka painaa 3500kg, eli saan vetää patrolilla ja b-luokan kortilla 1370kg painoista kärriä.
Kyllä,eli saat vetää kokonaispainoltaan 1370kg kärryä ilman huolta. Mutta tuo pikku-e on tarpeen jos haluaa hyödyntää auton kytkentä painoja kunnolla. Tosin eihän sitä kärryä kortilla vedetä vaan autolla
Ja jos kärry on tyhjä niin silloin katsotaan otteesta kärryn omamassa,mutta jos siinä on edes yksi halko kyydissä mennään suoraan kärryn kokonaismassan mukaan.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 28.12.2010, 23:58
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Nurmes, Suomi
Viestit: 59
Perusasetus

Tässä liikutaan lähellä aluetta mikä itseäni rupesi askarruttamaan kun hommattiin -90 mallin 4wd taro niin yllätys oli suuri kun otteessa on merkintä jarrullisesta kärristä 1500kg.
Sitten kysymykseen, olisikohan mahdollista kokeilla muutoskatsastaa tuota 1500kg isommaksi vedoten hiluxiin kun eikös siinä olla kuitenkin +2000kg lukemissa, jos kokeileis niitä yhteneväistodistuksia tai jotain hommata inssille hiluxin ja taron samaisuuteen liittyen?

Aijemmin lueskelin jotain juttua juurikin niistä todistuksista hiluxin ja taron osalta jossakin rengas jutussa kun hiluxiin sai ja taroon ei jotakin rengaskokoa...
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 29.12.2010, 00:04
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OneAndOnly Näytä viesti
Tässä liikutaan lähellä aluetta mikä itseäni rupesi askarruttamaan kun hommattiin -90 mallin 4wd taro niin yllätys oli suuri kun otteessa on merkintä jarrullisesta kärristä 1500kg.
Sitten kysymykseen, olisikohan mahdollista kokeilla muutoskatsastaa tuota 1500kg isommaksi vedoten hiluxiin kun eikös siinä olla kuitenkin +2000kg lukemissa, jos kokeileis niitä yhteneväistodistuksia tai jotain hommata inssille hiluxin ja taron samaisuuteen liittyen?

Aijemmin lueskelin jotain juttua juurikin niistä todistuksista hiluxin ja taron osalta jossakin rengas jutussa kun hiluxiin sai ja taroon ei jotakin rengaskokoa...
Itellä jäi Hiluxin osto tuosta kiinni aikoinaan. LN110 mallissa on tosiaan toi max.1500kg (kysytty Toyota-infosta) ja hiukka uudemmissakin melkein yhtä säälittäviä.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 29.12.2010, 00:10
OneAndOnly OneAndOnly ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Nurmes, Suomi
Viestit: 59
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SauliS Näytä viesti
Itellä jäi Hiluxin osto tuosta kiinni aikoinaan. LN110 mallissa on tosiaan toi max.1500kg (kysytty Toyota-infosta) ja hiukka uudemmissakin melkein yhtä säälittäviä.
Ohhoh... siis LN110:ssä ei ole ton enempää se vetokoukku...
No, jos tulee yli 1500kg vaativia vetoja niin pitää vetää sitten omalla henkilöautolla kun sillä voi kuitenkin vetää sen 2000kg... olipas yllätys tosiaan...
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 29.12.2010, 00:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Kyllä,eli saat vetää kokonaispainoltaan 1370kg kärryä ilman huolta. Mutta tuo pikku-e on tarpeen jos haluaa hyödyntää auton kytkentä painoja kunnolla. Tosin eihän sitä kärryä kortilla vedetä vaan autolla
Ja jos kärry on tyhjä niin silloin katsotaan otteesta kärryn omamassa,mutta jos siinä on edes yksi halko kyydissä mennään suoraan kärryn kokonaismassan mukaan.
Höpö höpö

ei mene näin, vaan vetoauton kokonaismassa (max) + kärryn todellinen paino = max 3500kg eli patrol kokonaispaino lienee 2500 kg + kärry < 3500kg niin riittää pelkkä B-luokan läpyskä.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 29.12.2010, 00:50
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Höpö höpö

ei mene näin, vaan vetoauton kokonaismassa (max) + kärryn todellinen paino = max 3500kg eli patrol kokonaispaino lienee 2500 kg + kärry < 3500kg niin riittää pelkkä B-luokan läpyskä.
Höpö höpö
2500kg kok.massa patrollilla saa b-kortilla vetää max 1000kg kokonaismassa kärryä. (otteessa oleva kokonaismassa)

http://forums.offipalsta.com/showpos...9&postcount=13 ja jos mun höpinät epäilyttää niin vaikka http://www.trailerikeskus.fi/ajokortit.htm
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 29.12.2010, 09:54
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Höpö höpö
2500kg kok.massa patrollilla saa b-kortilla vetää max 1000kg kokonaismassa kärryä. (otteessa oleva kokonaismassa)

http://forums.offipalsta.com/showpos...9&postcount=13 ja jos mun höpinät epäilyttää niin vaikka http://www.trailerikeskus.fi/ajokortit.htm
Eli se siis menee niin kun puhutaan yhdistelmän kokonaismassasta että auton kok.massa+kärryn kok.massa? Itse olen käsittänyt että se menee niin että auton omamassa+kärryn kok.massa,vai ymmärsinkö taas väärin
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 29.12.2010, 11:57
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Eli se siis menee niin kun puhutaan yhdistelmän kokonaismassasta että auton kok.massa+kärryn kok.massa? Itse olen käsittänyt että se menee niin että auton omamassa+kärryn kok.massa,vai ymmärsinkö taas väärin
B kortilla:
Kärryn otteeseen merkitty KOKONAISpaino EI saa ylittää vetoauton OMAmassaa.Taas tuohon 3,5 tonnin rajaan lasketaan kummankin KOKONAISpainot otteesta.

Sitten jos kortti riittää (pikku-E) niin lasketaan vetoauton otteesta löytyvä max. kärrypaino ja vedettävän kärryn todellinen paino.

Selkeää eikö totta
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 29.12.2010, 19:01
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
B kortilla:
Kärryn otteeseen merkitty KOKONAISpaino EI saa ylittää vetoauton OMAmassaa.Taas tuohon 3,5 tonnin rajaan lasketaan kummankin KOKONAISpainot otteesta.

Sitten jos kortti riittää (pikku-E) niin lasketaan vetoauton otteesta löytyvä max. kärrypaino ja vedettävän kärryn todellinen paino.

Selkeää eikö totta
Asia selvä,eli sama rapsia omastakin pajerosta koukku pois kun ei tuota pikku-e:tä kortista löydy,ja eipähän takertele kantoihin
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 29.12.2010, 20:27
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 972
Perusasetus

Mielestäni tämä vaatii uusien säännösten mukaan n. 1500€ koulutuksen. Liittyy jotenkin tohon kuormautokorttien muutoshommiin, jotka tuli n. 1,5v. sitten voimaan. Korjatkaa jos olen väärässä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ja samalla vaivalla menee c1e jos on vaan c kortti pohjilla.

Eli menee about niin et ekaks kuvat, sitten lekuriin, sitten lupa anomus et saa ajaa n. 2vko jälkeen teoriakoe ja siitä sitten inssiin.

Insissä on kenttäkoe jossa katkaisu, kytkentä ja peruutus. Siitä liikenteeseen 45min(?) Keila välit jne. löytynee netistä, mutta saat ne teoriakokeen jälkeenki.

Kokonaiskustannukset riippuu kuvien ja lekurin hinnasta paljon mutta pk-seudulla jäi johonkin 150-250e luokkaan.

Ja saa ajaa edelleen ei vaan saa sillä kortilla ajaa ammatikseen c1e yhdistelmää.
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 29.12.2010, 21:25
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stade Näytä viesti
Hiacee on saanut 1400, 2000 ja 3500kg koukuilla. Pitäs nelivetosessa olla aina toi min. 2000kg koukku. (3500kg vanhemmissa kuin -89).
Joo, siis -90 malli on kyseessä. Eli ainakin 2000 koukun tuohon saisi.. täytynee piipahtaa paikallisella konttuurilla huomenna kyselemässä tyhmiä.
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 29.12.2010, 21:50
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Googletettua.


Tollattis löytyi asian tiimoilta.
http://www.trailerikeskus.fi/ajokortit.htm
t. ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 29.12.2010, 21:55
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Tollattis löytyi asian tiimoilta.
http://www.trailerikeskus.fi/ajokortit.htm
t. ismo Ämmä
Löytyy jo 6postausta ylempää tuo linkki.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 29.12.2010, 23:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FunJam Näytä viesti
Joo, siis -90 malli on kyseessä. Eli ainakin 2000 koukun tuohon saisi.. täytynee piipahtaa paikallisella konttuurilla huomenna kyselemässä tyhmiä.
Koukkuja varmaan saa, mutta teknisesti sallittua kärryn massaa ei. Ennen vanhaan on saanut ristiinkytkettyä noilla koukkumassoilla 2000 kg, mut ei enää. Varmastikin saman 1400 kg saat konttoriltakin vastaukseksi.

Onpa vaikee eräillä (Rekisteröimätön) tajuta tuo pikku-een raja... luettua pitäisi pystyä ymmärtämään. Lakitekstikin oli jo linkitetty aiemmin eli tämä:
Lainaus:
B-luokka: ne henkilöautot, pakettiautot ja muut ajoneuvot, joiden kokonaismassa on enintään 3 500 kg ja joissa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle, ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg tai koko yhdistelmän kokonaismassa enintään 3 500 kg eikä hinattavan ajoneuvon kokonaismassa ylitä vetoauton omamassaa;
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 30.12.2010, 12:49
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Koukkuja varmaan saa, mutta teknisesti sallittua kärryn massaa ei. Ennen vanhaan on saanut ristiinkytkettyä noilla koukkumassoilla 2000 kg, mut ei enää. Varmastikin saman 1400 kg saat konttoriltakin vastaukseksi.

Mahdollista on myös että Hiaceesi on laitettu joskus 1400kg koukku, joka siis rajottavana tekijänä rekisteriotteen vetokykykohdassa. Joten koukku missä tyyppikilpi 2000kg vois nostaa sen. Toinen vaihtoehto on tuo -MaTTi.n.

Ennenvanhaan ristiinkytkettynä Hiaceen on saanu 1,5x kokonaismassa eli maksimit (3500kg)
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 30.12.2010, 20:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JERKKU Näytä viesti
Mielestäni tämä vaatii uusien säännösten mukaan n. 1500€ koulutuksen. Liittyy jotenkin tohon kuormautokorttien muutoshommiin, jotka tuli n. 1,5v. sitten voimaan. Korjatkaa jos olen väärässä.
Mistään mitään tiedä mut mulle sanottiin insissä = inssi ite että ei mitään muutosta käytännössä jos ajat omia leluja. Siis vaikka heppa tytöt ja pojat saa edelleenkin ajaa kortin normisti. Muutos koskee siis vain ammatikseen ajavia. Hassuinta oli se ettei ko. inssi viellä osanut sanoa mikä on ammatikseen ajamista. Pelkäsi että suomen urpot päättäjät päättää niin että jos ajat työnantajan autoa työaikana niin se on jo lain tarkoittamaa ammattiajoa. =:-O
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssi hirven vedon apuna jahtihommissa? Terraario Tekniikka & Jutustelu 8 22.08.2010 09:36
Myydään Explorer -95 -99 4- vedon askelmoottori Timppis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.11.2008 20:56
Laillisuus La tuskaa Tekniikka & Jutustelu 7 06.11.2008 11:59
Omavalmistevalojen laillisuus??? veejii Tekniikka & Jutustelu 3 27.06.2005 20:28
Wranglerin 4 vedon kytkentä EPO Tekniikka & Jutustelu 5 21.01.2005 15:09


Sivu luotu: 22:03 (GMT +2).