![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onhan tuo surrikoukku tullut aika tutuksi viimesen 15vuoden aikana ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
oletkos ihan raudotusfirmassa töissä vai? sopiiko udella firman nimee? offtopiccia.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tästä tallista kun puhe, niin oisko hyvää ideaa miten vois tommosen laattaperustaisen pohjaratkaisun laatan eristää jälkikäteen ,kun tietämättönä ei tullut lämmönkatkaisua tehtyä?
http://www.pisari.fi/perustaminen.html Siis nyt on ton kohdan kaksi mukainen perustus. Mitä tässä itse miettinyt, niin ulkopuolelle finnfoamit pystyyn niin että peittää harkon ja laatan. ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos seinärakennetta ei paksunna saman verran kun tulee lisää sokkelin pintaan, jää sokkeli usein ulommas kuin se seinän pinta. Siihen voi laittaa sopivan vesipellin, eli siihen ulkonevan eristelevyn yläreunan päälle niin, että pelti nousee vuorilautojen alle ilmarakoon, tuulensuojalevyä vasten. Silloin pääsee ilma pellin yläpuolelta vuorilaudan taakse ja seinä toimii kuten on suunniteltu. Toinen vaihtoehto on jättää ilmalle kulureitti vesipellin alapuolelle, jolloin pelti nostetaan vähän irti siitä eristelevyn yläpinnasta ja laitetaan ylösnosto vuorilautojen sisäpintaan (vaikeampi tehdä näin ja huonompi alimman laudan kannalta). Kumminkin pitää varmistaa, että ilma pääsee kulkemaan vuorilautojen taakse, kuten ennenkin. Vesipellin tippareuna, eli alaslasku pari senttiä ulospäin siitä eristeen päällä olevasta julkisivulevystä, niin tulee siistin näköinen. Yksi tuttu eristi rintamamiestalon kellarikerroksen ulkopuoliset osat anturasta lähtien uretaanilevyllä n. 50-60mm paksusti. Siinä koolattiin samalla kaikki ulkoseinät paksummaksi ja tuli siten uudet vuorilaudat ulommas, niin ei tarvinnut laittaa sitä vesipeltiä. Toisaalta räystäitä piti jatkaa, ettei talosta tullut räystäättömän näköistä. Kun seinään piti saada lisää eristettä, eikä sisäpuolelle mahtunut, niin uloshan se piti laittaa.
__________________
Jukka |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tutulla on pajassaan imubetonilattia, ja niin tulee olemaan minunkin seuraavassa... Ei tarvi mastertoppia tms. pinnoitusta ja on kovaa kuin graniitti. Jos haluaa väriä niin pintaan voi hiertää väriaineen valun yhteydessä. Ainoa "huono" puoli on betonin kovuus, tosi työlästä piikata... Käsittääkseni kovuus saadaan aikaan imemällä valusta vesi pois. Käytetään teollisuudessa esim. pylväsnosturien anturoissa, korjaamoiden lattioissa, jne...
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Imubetonoitu lattia ei kutistu kuivaessaan yhtä paljon kun tavallisesti valettu laatta eli ei oo niin herkkä halkeilemaan.
Lujuudesta en tiedä sanoo.Ite oon ottanu lujuudeltaan k35,huokostettua,16millin kivellä olevaa massaa. Valun kuivuttua vetrokilla sementtiliimat pois ja maalia pintaan.Ensimmäinen kerta ohennettuna jotta imasee kiinni betoniin.Jos haluu jotta ei oo liukas niin viimeistä edellisen maalikerroksen päälle nakkaa karkeeta hiekkapuhallus hiekkaa kun maali vielä märkää... Raudassakaan ei kannata pihistellä jos raskaammilla vehkeillä meinas liikkuu tallissa...Eikä liikuntasaumakaan oo pahasta jos enemmälti alaa lattiassa(ei repeile laattaa ihan mistä sattuu,jos vaikka tulee pientä painumaa).Lämpötilan vaihtelut halkoo kans lattiaa herkemmin jos ei oo liikuntasaumaa(pakkasella lämmitetään vanhalla hävittäjänmoottorilla 5minuutissa+50asteeseen). Minä näistä mitään tiedä kohan yritän päteä nyybinä..peedro |
#8
|
||||
|
||||
![]()
nostellaas vanhaa aihetta, nyt yritetään lähteä viemään asiaa eteenpäin. rupesi askarruttamaan nuo kokonaiskustannukset. budjettisuunnitelma olis 25000 nykyvaluutta, kaikki mahdollinen tehdään itte / talkoolla. kokoa rakennelmalla tulee olemaan n. 8x12m, korkeutta 4m. pitäis saada ainakin rakennus pystyyn, 2-pilarinosturi (1500?€) ja pienempiä juttuja sitten viimiseks, kuten pistorasioita ja muuta koppuloimista. riittääkö budjetti vai jatketaanko pohjolatallissa ja kiristetään nälkävyötä?
![]() myös kaipaisin ehdotuksia + perusteluja mistä runko tehdään. paroc- elementit on pyörinyt mielessä, 2-laatua saa suhteellisen halvalla (n.25€/m2) tehdastekoset kattotuolit.
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tee-itse hallia Helsingissä..? | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 31.01.2013 20:33 |
Pajeroa rakentamaan... | PaJeRo | Tekniikka & Jutustelu | 45 | 22.12.2005 10:52 |
Kertokaas viisaammat!! | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.02.2005 08:04 |
Etsitään t/hallia (50-100 m2) pääkaupunkiseudulta | tug3 | O/M/V Muut | 12 | 26.08.2004 14:08 |
Kertokaas... | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.02.2004 16:48 |