Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.12.2010, 21:47
MMF MMF ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.10
Sijainti: Sipoo
Viestit: 76
Perusasetus

Niin, toi HDJ näyttää siltä miltä maasturin pitääkin mutta on se auttamatta vanha ja kallis. Tuskin kovin järkivalinta dailydriveriksi. Suurin kriteeri mulle on toimiva käyttöpeli. Se miten sen saisi parhaiten yhdistettyä oikeaan nelivetoon, hyvään maavaraan ja kelpo vetokykyyn siedettävin kustannuksin on se haaste. Ja takapenkki on must, kaksi lasta pitää siitä huolen. Mutta kyseessä olisi silti perheen kakkosauto.

Mä vähän vierastan ajatusta +400tkm ajetusta 90-luvun maasturista olkoonkin että ne on tehty kestämään. Mutta olisiko tommosesta vähän uudemmasta ja ehkä vähän "hajuttomasta" pätkä cruiserista/pajerosta siihen? Vaikkakin rahat ei ihan kyllä taida riittää 2000 luvun toyotaan, mitsuun kyllä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.12.2010, 21:57
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Mikä vika siinä pajerossa on muka? Se kun se ei ole tojota eikä yhtä kallis kuin loppuun survottu tojota.....
Se että se on retkukeula kuten on uude ttojotkin olleet jo piiiiitkän aikaa. Gen2 pajet menee siinä miss' muutkin kohtuu vakio maasturit, yleensä ensin loppuu kuskilta pokka ennekuin auto on jumissa.
Kohta 130 tkm vasta tahkonnut tuohon omaan pajeen 6 v aikana ja eipä ole kaduttanut. Mahtuu 2 ipanaa taakse ja viikon kamat vielä takapaksiin.
Kärry, isompikin tulee nätisti perässä.
Pajeen sitten 2,8 TD (4M40- kone), on ketjulla jakopää. Lootat on riskit ja kestää normikäyttäjällä ihan perushuolloilla kyllä sen minkä tarvitsee.

Eihän tollainen pitkä paje/cruiseri ole se ketterin mutta jos kärryä vetää niin kyllä ennemmin kannattaa uhrata se ketteryys käytettävyyden alttarilla, etenkin jos mukana pitää vielä saada kulkemaan tavaraa/perhettä samalla kertaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.12.2010, 22:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

KDJ:stä voin sanoa että se on kyllä todella hyvä käyttöauto, vaikka aiemmin valitinkin lukkojen puutetta. Itsellä se on työn puolesta joskus pänninyt kun ne viimeiset metrit on jäänyt menemättä mitkä HDJ:llä olisi vielä päässyt.
KZJ on ilmestynyt muistaakseni markkinoille v. 97 ja sitä saa todellakin halvemmalla, KDJ:ssä on D4D kone, mutta en tiedä onko malleissa oikeastaan mitään muuta eroa.

Tunnustaudun Toyotan kannattajaksi, eikä ole Mitsusta omakohtaisia kokemuksia. Olen vaan ollut ymmärtävinäni että Mitsun halvempaan hintaan tulee valitettavan usein sitten remonttikustannukset päälle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L200 2ov, Pajero 3ov, Hilux 2ov, land cruiser 3ov. maastopeliä Maasturiprojektit 5 25.03.2009 19:23
Land Rover VS Land Cruiser jussi83 Tekniikka & Jutustelu 13 05.01.2009 20:15
Uusi Pajero / Uusi Land Cruiser Tekniikka & Jutustelu 35 15.08.2007 18:45
M: Land Cruiser LJ-70 PikkuF O/M/V Muut 0 10.06.2005 22:18
Pajero/Land Cruiser automaatin kulutus HiluxMan Tekniikka & Jutustelu 2 31.12.2004 15:38


Sivu luotu: 20:10 (GMT +2).