![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei siinä purkamisessa mitään ihmeellistä ole. Suuttimet irti, atomeiksi, uudet kärjet sisälle ja nippuun uusilla tiivisteillä. Ei tosin ole mielestäni mitään järkeä vain vaihtaa uusia kärkiä, jos ei säädä myös avautumispaineita kohdalleen. 2L-T:hen tarvii suuttimen irroitukseen pitkän 27mm:n hylsyn... Minulla läjän vaihdekepistä huomasi parhaiten huonokuntoiset suuttimet. Vatkasi ja heilui vähän joka suuntaan joutokäynnillä paikallaan seisoessa. Laiskuuteen voi olla muitakin syitä. Pumpun ajoitukset esim? edit: Arpe oli näköjään nopeampi.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
En ole kyl huomannut että vaihdekeppi täris/heiluis jotenki kovasti tyhjäkäynnillä ollessa.
Jos ne asennuttasi sitten sielä diesel pajalla nuo kärjet tuonne niin saisivat samalla säätää ne avautuimis paineet ja samalla vaikka säätää sen pumpun ajoituksen. Eikait tuo pumpun ajoituksen säätö ole työläs/kallis työ? Siis jos liikkeessä tekevät tuon niin onko tietoa missä hinnoissa liikkuu pumpun ajoitus ja sitten kärkien vaihtotyöt. Niin ja karvanoppa mainitsi nuista tiivisteistä niin mitä tiivisteitä meinasit? Onko tuohon olemassa jokin tiiviste sarja tuohon remonttiin? En kyllä tilannut kuin pelkät suuttimien kärjet, uusia tiivisteitä ei siis ole.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tarvii sinne suuttimien reikiin pohjalle (kanteen) laittaa uudet tiivisteet. Sitten suuttimen ja kannen väliin ja paluuputkien laippojen väliin tiivisteet. Ei montaa euroa maksa tiivisteet.
Ostin joskus läjään itse kärjet (olikohan jotain parikymppiä kipale) ja vaihdatin ne dieselhuollossa (laitoin itse myös paikalleen takaisin). Veloittivat vaihdosta ja säädöstä muistaakseni jotain pari satkua. Käy kysymässä jostain alan liikkeestä niin antavat jonkun arvion.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
20eur oli hinta per suuttimelle kun vie irrallaan suuttimet korjaamolle. Tuohon kuuluu kärkien vaihtotyö ja avautumispaineiden mittaus ja säätö. Ja sitten vaan suuttimet taas paikoilleen.
Tuo suuttimien irroitus ei varmaankaan ole mikään ihmeellinen homma.. Pitää v-loppuna ottaa ne irti ja ens viikolla käyttää ne pajalla.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#5
|
|||
|
|||
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Samalla kannattaa heittää sinne uudet hehkut niin ei tartte olla ihan kohta purkamassa uudelleen. Menee yhdellä putsauksella.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Diesel suuttimien huolto? | jnu | Tekniikka & Jutustelu | 49 | 11.06.2013 16:20 |
Toyotan suuttimien asennuksesta? | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 13.02.2013 21:33 |
King capin suuttimien paineet | MikkoS | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 01.01.2009 18:54 |
Land Rover Disco S1 pyöränlaakeri ja sen vaihtotyö | Pasi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 03.01.2008 21:30 |
O:LJ:n suuttimien paluuputkihässäkkä | Kentsu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.09.2006 19:55 |