Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 11.12.2010, 19:48
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
mutta kai siinä rokkisammutuksessa joku parempi selitys on ku bensan jääminen sylintereihin...
Olisko enimmäkseen jonkinlainen "elvistely"?

Tiedä noista autohommista, mutta amerikanmaan 2-tahtinen perämoottori lähti helpommin käyntiin kun sen sammutti ryypyllä. Läpässä oli niin pieni reikä, että ryyppy tappoi koneen käynnin välittömästi, kun läpän veti kiinni. Seuraavana päivänä lähti aina kertanykäisyllä käyntiin. Ilman bensalla tukehduttamista sai nykiä kahdesti. Kai siellä jossakin oli vähän höyryjä tallessa tai öljyä sylinterissä enemmän tiivisteenä, että on paremmat puristukset.

4-tahtikoneessa "rokkisammutuksessa" koneen läpi tuuletettu bensa vain pesee sylinteristä öljyä pois, mikä pienentää puristuksia ja lisää ainakin männänrenkaiden ja sylinterin kulumista, kun kone lähtee seuraavan kerran kuivempana käyntiin.
__________________
Jukka
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
testi vaan hoojii TestZone 0 27.11.2008 13:42
Turpaan vaan jnu Linkit 3 19.02.2007 21:17
BJ:n SOA:sta aina vaan... Skodillac Tekniikka & Jutustelu 8 12.03.2006 18:23
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 07:25 (GMT +2).