![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onkos kaiikki maadoitukset tarkastettu? Ettei ole mitään hapettumaa tai muuta vikaa maajohdoissa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Laittaa samantien kunnon maakaapelin koneesta runkoo ettei joudu sen virranjakajasta koriin lähtevän paukkulangan varassa olemaa.
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt on aukaistu laturi ja hiilet ihan kunnossa olevia!
uuden akun laiton vanhan tilalle ja sillä ei merkitystä niin kun vähän arvelinkin! Koneesta myös runkoon menevä kaapeli OK! Mitäs vielä?? Alkaa jo mielenkiinto loppua kun ei pääse ajelemaan... ![]() Onko tässä enää muuta mahdollisuutta kun joku johto on vaan murtunu ja ottaa välillä kontaktia??! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko suzukin laturi tasavirta vai vaihtovirta laturi??
Entäs pystyykö latausrelettä jollain tavalla säätämään? Vikaa ei tunnu löytyvän... |
#5
|
|||
|
|||
![]() Mittaa vielä kerran
sillä jos laturilla 10v ja akulla 12v, niin silloin ainut ongelma ei ole tuo lataaminen, vaan myös joko
joko laturin päävirtakaapeli tai laturin ja akun -navan välillä on katkos ts mittaa käynnissä ollessa ensin jännite akulta ja sitten laturilta sa jos heittää yli 0,5 (siis laturilla enemmän-)niin mittaa laturin kuoren ja akun - navan välinen jännite, normaalisti 0,1 ---> 0,2 volttia ja sitten laturin latausvitaliittimen ja ja akun + navan välinen jännite, normaalisti max 0,4 volttia. Jos laturilla pienempi jännite kuin akulla, niin laturi on todennäköisesti palanut, ja vieläpä latausvirtakaapelin katkoksen takia. eihän sulla ole päävirtakytkintä? tai onko kukaan käyttänyt akunkenkää irti auton käydessä? tuon säätimen virittely on mahdollista (siis mikäli se avattava mekaaninen säädin, mutta kannattaa tietää mitä tekee,--> sillä sielta saa helposti särettyä paljon kallista tavaraa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Voishan tuota kokeilla ihan uudella kaapelilla eli laturista + napaan uusi piuha.
Päävirta kytkintä ei ole tietääkseni ja ei ole myös käytetty akunkenkää irti! Latausrele ei itsessään ole kallis. n.20-30€ mutta saattaahan se särkeä muutakin. Tässä kävin taas pari päivää sitten ajamassa niin hetken toimii ,sitten alkaa pätkimään ja kun kääntää valot pois niin pätkiminen loppuu ja matka jatkuu... ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nyt suzuki taas toimii niinkuin pitääkin!
Latausreleessä oli jotain häikkää kun puhdistelemalla rupesi toimimaan ja rikkinäinen kondensaattori aiheutti pätkimistä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux sähköongelmaa | -ja- | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.10.2009 22:38 |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |