Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2010, 22:38
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Aika paljon oon osia tuolta tilannut, Siitä mukava että osat tulee kotiovelle asti.......
Kovin isoa osamäärää ei kannata tilailla, Lähettävät useasta eri paikasta = postikulut nousee

Alennuskoodeja tuonne löytyy vaikkapa Overdriveltä.

Magneettejä mullakin jääkaapiin oveen muutama kerääntynyt
osat voi valkata silleenki että tulee samasta paikasta, pudottaa kummasti kuluja


mä en kyllä miettisi hetkeäkään laittaa strokeria jos pussi vaan antais myöden...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2010, 23:36
petes petes ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.12.10
Sijainti: turku suomi
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
osat voi valkata silleenki että tulee samasta paikasta, pudottaa kummasti kuluja


mä en kyllä miettisi hetkeäkään laittaa strokeria jos pussi vaan antais myöden...

Valaiskaas vähän, että mikä tämä stroker moottori oikein on? Ja tämä long block ilmeisesti tarkoittaa korjattua konetta?? Kysymyksistä jo voi päätellä et tiedän juurikin senverran koneista miten öljyt saa vaihdettua
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.12.2010, 00:43
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

long block on ehkä kotimaisin termein se "puolimoottori"

perusmoottori ilman imu-pako sarjoja, apulaitteita yms.

short block on taas periaatteessa pelkkä alakerta.

strokeri on iskunpituutta jonku toisen moottorin (tai moottoriin vartavasten tehdyillä) kampiakseli ja kiertokanget vaihtamalla tilavuuttaan kasvattanut moottori.

yleisimmin tunnettu stroker muunnos on kait chevyn 350 cid moottoriin vaihdettu 400cid koneen kampi, josta saadaan 383 stroker moottori, näitähän jenkkien kiihdytysmiehet teki aikanaan paljolti sen takia että 400 lohkoja rikkui paljon ja uusia ei ollut tarpeeksi saatavilla joten ehjäksi jääneet 400:n veivit soviteltiin jokapaikasta löytyviin 350:n lohkoihin ja taas päästiin lujaa.


jeepin koneissahan tohon 4.0:aan laitetaan vanhemman 4.2:n kampiakseli ja riipppuen toteutuksesta myös veivitkin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
O: Jeep Cherokee lämppärin moottori A-V O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 20.11.2006 13:35
Grand Cherokee 3.1TD - mikä moottori? Tapsa_ja_Dumbo Tekniikka & Jutustelu 8 28.04.2006 22:26
M:Jeep cherokee High output moottori jeepH.O O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 10.02.2006 21:22
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 12:47 (GMT +2).