![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Akat perkele..Kun parhaas yrität antaa huomiota niin puhutaan vapaudentarpeesta ja sitten kun annat tilaa niinitketään ettet välitä..
Temppuilun jälkeen kun olen kauniisti ääntä kohottamatta asiasta puhunut toinen suuttuu kun ei saanutkaan mua suuttumaan... |
|
||||
|
||||
![]()
LUMI LUMI LUMI!!!! Ja sanoinko jo lumi? Prkl kai se on ruvettava taas pakkaamaan ja lähettävä sinne missä lunta ei ole.
|
|||
|
|||
![]()
Niin totta... ja pitää tämäki nyybinä kirjottaa, ettei akka ala perkele tästäki kitisee. Onse hankala elämä, miten tähän on joutunukki :|
|
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä annan itsekkin vitutus äänen akalle josta on tulossa entinen akka.
|
||||
|
||||
![]()
Viime hetki.
|
|
||||
|
||||
![]()
eteisen patteri... miks sen pitää ruveta metelöimään aina kun mun pitäis yrittää nukkua, eikä ole mikään pieni ääni mitä se pitää, eikä onneks kantaudu putkea pitkin makuuhuoneen patteriin...
millä sen sais loppuun, ei auta vaikka ruuvaa kiinni koko laitteen niin aina sama tasanen napsutus niinku joku patteritikka olis... |
|
||||
|
||||
![]()
Aika nopeasti ihminen rupeaa arvostamaan sellaisia asioita kuin esimerkiksi maito ja salaatti ja makea vesi... Jo 2 viikkoa ilman tekee ihmeitä!
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Laita lämpövaihtelut putkistossa mahdollisimman pieniksi, niin vaiva vähenee, joskaan ei sillä poistu. Patteritermarit siis pitäisi pysyä koko ajan auki, jotta pattereissa virtaa vesi koko ajan. Lämmityksen säätö pitäisi tapahtua pelkästään kattilan, lämmönvaihtimen tai varaajan shuntilla (öljy-, kauko- vai varaajalämmitys). Silloin patteritermarit on vain tilapäisen ylilämpötilan estämiseksi, ei varsinainen lämmönsäätö-elin siinä systeemissä. Pudota siis alkuun kiertoveden lämpötilaa hieman, niin putkien lämpövaihtelunkin pitäisi vähentyä. Jos yksikin termari pumppaa edestakaisin, vaihtelee varsinkin paluulinjan lämpötila edestakaisin ja putki pitenee ja lyhenee, niks-naks... Jos jonkun huoneen lämpötila jää liian alas, ei kannata kiertoveden lämpötilaa nostaa ja rajoittaa muissa huoneissa ylilämpöä termostaatilla, vaan säätää sen viileämmän huoneen patterista perussäätö vähän isommalle, että teho rittää. Sama toisin päin, eli jos joku huone on liian kuuma, sen perusäätöä pienemmälle, ettei termari pumppaa. Putkimies sen ainakin saa tehtyä, tosin itsekin onnistuu. Tilanne on optimaalinen silloin, kun kaikki patteritermarit pysyy normaalisti täysin auki ja lämpötilat on silti riittävän tasaiset. Aikaa ja pakkaskeliä vesikiertoisen lämmityksen hyvään tasapainoon saaminen vaatii. Naksutukset kumminkin väheni, kun käytin aikaa tasaisen perussäädön hakemiseen. Putket oli lattiavalun alla, joten ei oikein innostanut lähteä piikkaushommiinkaan.
|
||||
|
||||
![]()
Olispa edes sitä! Mutta kun eih. Työaikana nollatoleranssi ja vapaa-ajat ovat niin lyhyitä pätkiä, ettei ehdi mitenkään selvitä ennen seuraavaa vahtia.. Merde.
No, evaporoitua vettä (tooooosi terveellistä) ja lihaa pakkasesta. Sweet home North Sea.
|
||||
|
||||
![]()
Loppunut viime tippa ja märkä betoni
|
|
||||
|
||||
![]()
Mistä tota valkosta paskaa riittää? Vituttaa jo heti alkuunsa koko talvi.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hojo ei mee kaupaks,ja kauhia kiire olis. prkl. Onks nykyään autojen vaihto pop ja kenelläkään ei oo käteistä...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Ja lunta tulee lisää, vaikka edellistäkin oli jo ihan tarpeeks.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ilmeisesti toi ilmastonmuutos on jäänyt keskisuomen alapuolelle kun viime kesänä ei oulun seudulla tarvinnu hirveesti helteistä kärsiä ja luntakin tulee näköjään enää eteläsuomessa kunnolla ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
lumi ja tää saakutin myrsky
loppuis ny jo ja tulis kevät |
|
||||
|
||||
![]()
Talvi ja 8-tiellä ajelevat henkilöautoilijat vitustusvalo päällä 40km/h. ...tu
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
mähän olen aikojen saatossa säätänyt koko rivarin lämpötilaa oman mieleni mukaiseksi sieltä pannuhuonesta ![]() ja yhdellä asukkaalla tulee kylmä heti jos on alle 27 sisällä ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Sitten kun säkin joskus (ehkä) kasvat isoksi, ja pääset pelaan sen paskan kanssa 24/7 niin ei vanhat ämmätkään kiinnosta enää.
|
|
||||
|
||||
![]()
En saa Nordeasta uusia nettitunnuksia vanhojen hukkuneiden tilalle koska tilille pitäisi tulla palkka jostakin firmasta jotta nettitunnukset myönnetään. Joku "turvallisuusjuttu". Siis mitä v****a???
Olen ulkomaalaisessa firmassa töissä ja palkka tulee mun ulkomaalaiselle tilille 2 viikon välein, josta siirrän rahat mun suomalaiselle tilille. Mutta se ei pankissa riitä että tilille tulee säännöllisesti rahaa, vaan sen pitää olla palkka jostakin firmasta. Onko tämä jotain vittuilua? Kävin 5 eri konttorilla kyselemassa ja sama vastaus kaikissa. Vaihtaisin mielellään pankkia, mutta kun kaikilla kavereilla sattuu olemaan Nordeassa, niin on vähän helpompi liikutella rahoja... Tai noh, en tiedä onko helpompaa jos en saa tunnuksia. Voi viddu... kohta palaa käämit! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
no voihan sen kai siihenkin katekooriaa rankata
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitäs helvettiä ![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kerro mikä ei vituta... miksi on hyvä olla? | FinnDRZ | Chit-Chat | 1829 | 07.01.2013 09:50 |
Autossa turhaa.Kerro.....1/2.......... | Bruno | Chit-Chat | 76 | 10.12.2010 02:00 |
Kerro peräkärrystäsi | Blaaseri | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 08.07.2007 20:10 |
köyhää vituttaa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 08.12.2003 10:08 | |
Mua vituttaa | mika | Bullshit | 0 | 01.03.2002 01:47 |