Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.11.2010, 22:28
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Osaako kukaan sanoa mikäs ruuvi tuo on??




Tuntuu hämärältä tämä laitos kun vertaa muitten bj syöttöpumppukuvia omaan, tai lukee noita säätely ohjeita turbon asennuksen jälkeen (esim. näitä reikä letkuun täi nipan kääntöjuttuja ylemmälle letkulle) kyllä ne on minulla imukurkussa täsmälleen samalla korkeudella..? Tosin kyllähän nipan reikä on toisessa ylöspäin ja toisessa alaspäin.

Tosin jos sen mukaan niitä katsoo niin tässä kuvassa jonka netistä löysin on reikä vika letkun varressa?? Kyllä tuon moottorin puoleisen nipan reikä on minulla alaspäin.. Tässä kuva





Perkules! osaako joku selventää tätä letku jutskaa minulle? Eli turbo vislaa nyt mutta ois kiva saada noista letkujuskista selvää.. Voimaa ei ihan hirveästi tunnu tulleen lisää mutta kaikki on vielä hakusessa ja syötöt oli ennestään niin pienellä ettei savua ulos juuri saanut.. Ja se mittari jonka piti kertoa totuus ei sitä sitten näyttänytkään, ahtopainemittari ei suostunut menemään alipaineelle ollenkaan ja oli koko ajan 0.1 paineen puolella.. (paitsi kiihdyttäessä se nousi 0.6 kohdille..?) Sitä aikani teloessa painalsin sitten mittarin päällä olevan kumin kokonaan mittarin sisään ja vasta sitten huomasin että asennuksen jälkeen siihen olisi pitänyt puhkaista reikä.. Niin mitäs niistä ohjeiden lukemisesta on sanottu.. Nyt on sitten mittarin öljyinen sisältö kaadettu lasiin ja ongittu tulppa ulos, huomenna pitää käydä katsomassa mitä se ahtaa. Nyt mittari ainakin tuntuu pelaavan, sitä en tiedä näyttikö se totta kun sen "jumittaessa" testailin. Kivasti turbo vislas kuitenkin!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.11.2010, 22:37
~BJ40~:n Avatar
~BJ40~ ~BJ40~ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.10.05
Sijainti: Virolahti, Finland.
Viestit: 186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj 40 Näytä viesti
Osaako kukaan sanoa mikäs ruuvi tuo on??


Pumpun ilmausruuvi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.11.2010, 23:10
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Kiitoksia! Yksi asia vähemmän epäselvää! Jännä et siinä pitää olla ikäänkuin lukitusmutteri ympärillä..?
No nyt jos joku tietäis vielä noista letkukikkailuista niin a`vot! Liekkö dumpin alipaineletkulle fiksumpaa paikkaa kun haaroitus tuosta kaasuläpältä alaspäin suunnatulta nipalta? Ei tullu kateltuu tarkemmin saisko vaikko imusarjan puolelle jonnekkin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.11.2010, 09:14
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

ei kannata haaroitella noita syötön ohjaus letkuja mihikään, rupeaa kalvo elämään tilanteissa missä sen ei tartteis... Oma lähtö dumpille, mittarille ja painekellolle imusarjasta..
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.11.2010, 12:21
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Dodii!! Ei tartte ihmetellä letkuja enää, järkeilin siihen kalvon takapuolelle tulevaan letkuun heti pumpun nipan juureen 3mm reiän (Eli vastaikkaiselle puolen jousta ettei ahdot paina syöttöjä alas). Ja rupesi tapahtumaan vaikka syötöt edelleen vakiot. Vedossa löytyi kilo ahtoja ja ois löytynyt ehkä vähän enemmänkin jos ois pystynyt tallaamaan mutta tie tuntui liukkaalta.. Perus pintakaasu pienellä vaihteella ajossa ahtoja vain n.0.2 mutta nousee suht nopeasti jos rasitusta ilmenee, 80km/h vaikea ajaa kun menee ihan pintakaasulla ja ahdot n.0.4 - 0.5 mutta yrittää nousta koko ajan samoi kuin nopeus.. tuosta nopeudesta tallatessa löytyi kilo mutta piti löysätä kun perä luikerteli..

Dumppi haaroitettu edelleen pumpun toisesta ohjausletkusta kun imusarjaan sitä ei saa reiättämättä sitä lisää..

Kuvajainen konehuoneesta



Turbon jälkeen tulee aika tiukka mutka mutta hengittihän tuo tuostakin




Tällä erää homma selvä, ja tuo turbo tosiaan toimii hyvänä äänenvaimentimenakin. Taitaa olla vedossa siistimmät äänet pelkällä tuolla joustolla kuin tuolla kylkiputkella...

Viimeksi muokannut Bj 40 : 22.11.2010 12:24
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Flektin anturin asteluvun valintaa Krisse Tekniikka & Jutustelu 7 26.07.2010 17:47
Hiace LJ HiLux perä?Auttakkee tomikoo Tekniikka & Jutustelu 11 27.04.2010 17:39
Kertokaas LäJä-gurut jpl Tekniikka & Jutustelu 10 26.01.2005 18:53
LA gurut huom ! pee Tekniikka & Jutustelu 3 21.09.2004 07:11
O: Lj:n ahtimen osia Jeeper O/M/V Muut 0 31.01.2004 13:06


Sivu luotu: 16:24 (GMT +2).