![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() nostelaan vähän vanhaa aihetta, kuinkahan pelais vahassa dieselkoneessa toi motox dieselsyn 5W40 cf/sl luokitus löytyy, ja olis täyssynteettistä öljyä? vähän vaan jotenkin välttelen noita motonetin juttuja... ![]() olis kohtuu hintasta 20L 90€
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Lännen konekeskukselta sais Nesteen Turbo lxe:tä (10w-40) 78 € 20 l.
http://www.lannentractors.fi/powersh...=showtable&s=1 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Taitaa olla vähän liian hyvää tavaraa ko. pataan. Ei taida löytyä tällä haavaa niin huonoa voidetta kaupasta millä nuo maamoottorit ei pelaa. Kuitenkin sen ajan huippuöljyt taitaa olla vielä vähän huonompia kuin Moniaste nykyään....
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta putsarit vaihtoon heti jos alkaa näyttää että paineennousu kestää enemmän aikaa kuin normaalisti.Ja tonnin jälkeen putsarinvaihto jos ei ole tietoa mitä öljyjä on ollut aiemmin tai jos tietää että on ollut wanhan ajan mineraaliöljyt. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
oon käyttänyt tuolla koneessa nesteen diesel öljyjä myös tota turbo lxe, ja ne pesi koneen vuosien aikana ihan puhtaaksi sisältä. ei näy karstamömmöjä, tai nokee. viime talvena oli diamon dieseliä 5w40, ja se on muuten hyvää, mutta hinta hirvittää. ja se oli jotain semisynteettistä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joo,ei varmaankaan ole ongelmia tuolta pohjalta lähtiessä.Itsellä vaan on muutamia kokemuksia noista vanhojen dieselkoneiden ja nykyöljyjen yhdistämisestä,pahin taisi olla yksi tojotan kone josta lakkasi paineet löytymästä 500km ajon jälkeen (halvin mahdollinen tarvikeputsari).
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tollai 15W-40 Delvakki voipi olla vähän liian tahmeeta pakkasella
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on tuossa "uuessa" hojon maamoottorissa öljynvaihto kohta käsillä, edellinen omistaja oli kuulemma joka toinen kerta vaihtanu suodattimen ja nyt ois sen vaihto vuorossa. Jotain edullista 10-30 on vissiin koneessa nyt.
Ite oon vaihellu suodattimen joka kerta. Jonku aikaa kestää paineiden nousu nyt talvikelissa, -15 ku oli niin kerkes EDIC tappaa koneen kertaalleen, jos ei antanu runtua. Tuolla toisella hojolla ajelin Teboilin Diamond Dieselillä, mutta edullisempiki toki lompakolle kelpais. Onko tuosta Motox 5W-40 jo kokemuksia? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ja HPD:stä on olemassa myös henkilöautomainen 5W-40 täyssynteettinen versio,hienosti toimi vanhassa dieselitojotassa kymppitonnin vaihtoväleillä.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Viime kesän helteillä tein runnerissa havainnon, että 10w-30 on liian ohutta kesällä ja nyt syksyllä lisähavainto, että 15w-40 (minkä kesäksi vaihdoin kymppikolmekymppisten jälkeen ja toimi hienosti) on liian paksua talveksi
![]() Nyt heitin kalliit 5w-40 teboil diamondit sisälle ja pakkasillakin paineet nousee ripeästi.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko kokemusta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.01.2009 23:02 |
onko kellään kokemusta rj:70stä | kelkka700 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 10.09.2007 21:52 |
Onko kokemusta jääspraysta? | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.11.2006 17:59 |
Onko kokemusta g lämmityslaitteen puhaltimesta | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.10.2006 17:16 | |
onko kokemusta blazeristä | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.08.2005 23:54 |