Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.11.2010, 12:07
Yare:n Avatar
Yare Yare ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.08
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

ZJ Grandi sähköongelma


Noniin, kokeillaas jos taas riittäisi aikaa tämänkin ikuisuus projektin jatkamiseen.

Elikkäs ZJ Grandi 4.0L laredo automaatilla sammui tuossa eränään kauniina kevätpäivänä, eikä ole sen koommin suostunut käynnistymään. Pintapuolisesti tutkittuani totesin kaikki sulakkeet ehjiksi, johdotukset hyviksi, ja ajonestolaitteen toimivaksi.
Kone siis pyörittää, ja luultavasti pumppaa bensaa ainakin hetken, mutta ei annakipinää. Lisäksi mittaristosta puuttuu kaikki varoitus yms. valot kun kääntää virrat päälle...

Amerikkalaisilta foorumeilta sain vihiä että vika juontaisi juurensa PCM-yksikköön, tai kampiakselin-asentoanturiin.
Nyt siis kaivattaisiin vinkkejä mistä lähen tutkiskelemaan, ja olisiko jollain vaihto-osaa jolla voisi kokeilla esim. PCM:än toimivuuden.

Kiitos.

Jarkko E.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2010, 12:27
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Ilmeisesti PCM ei saa sähköä!! Joko on johto poikki/mätä tai sitten on tosiaan PCM kuollut (aika harvinaista, mutta on niitä tänäkin vuonna jokunen kappale tullut vaihdettua)!!! Nyt pitäis vielä tietää mikä vuosimalli, mulla on noita 93-95 PCM:iä hyllyssä, mutta jos on uudempi, sitten ei voi vain vaihtaa, kun pitää ohjelmoida...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2010, 12:44
Yare:n Avatar
Yare Yare ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.08
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

Okei...

Kyseessä siis on -93.

Missähän tämä PCM ylipäätään sijaitsee, ja onko siellä joku yleinen kohta josta johto menee huonoksi?

Onko mitään tapaa todeta PCM vialliseksi?

Jarkko E.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2010, 13:52
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Nyt tulee taas liikaa kirjoitettavaa, ota puhelin käteen ja soita!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2010, 15:09
ahonkivi:n Avatar
ahonkivi ahonkivi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.07
Sijainti: kullaa, Finland.
Viestit: 58
Perusasetus

Sellanen tuli joku aika sitten vastaan, että viallinen kammen asentotunnistin sai koko PCM:n kyykkyyn.
Taisi olla niin että veti anturin jännitesyötön alas, ja sitäkautta veti pcm:n pimeeks.
Taisi olla jokusen vuoden uudempi grandi kyseessä, mutta saattaa päteä tähänkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2010, 15:16
Yare:n Avatar
Yare Yare ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.08
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ahonkivi Näytä viesti
Sellanen tuli joku aika sitten vastaan, että viallinen kammen asentotunnistin sai koko PCM:n kyykkyyn.
Taisi olla niin että veti anturin jännitesyötön alas, ja sitäkautta veti pcm:n pimeeks.
Taisi olla jokusen vuoden uudempi grandi kyseessä, mutta saattaa päteä tähänkin.

Juu, näin itsekkin olin lukevinani jennki-foorumeilta... ilmeisesti ottamalla anturin pois käytöstä saattaisi PCM herätä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.11.2010, 15:16
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ahonkivi Näytä viesti
Sellanen tuli joku aika sitten vastaan, että viallinen kammen asentotunnistin sai koko PCM:n kyykkyyn.
Taisi olla niin että veti anturin jännitesyötön alas, ja sitäkautta veti pcm:n pimeeks.
Taisi olla jokusen vuoden uudempi grandi kyseessä, mutta saattaa päteä tähänkin.
Onko se sama yksilö, joka oli mulla työn alla?? Siinä oli kyseessä nokka-akselin asennontunnistin!! Kun se meni oikkariin, PCM:n tuottama ohjausjännite katosi ja kone sammui, aina se silti lähti uudestaan käyntiin, niin että en ihan suoraan tuohon usko!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.11.2010, 21:34
ahonkivi:n Avatar
ahonkivi ahonkivi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.07
Sijainti: kullaa, Finland.
Viestit: 58
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Onko se sama yksilö, joka oli mulla työn alla?? Siinä oli kyseessä nokka-akselin asennontunnistin!! Kun se meni oikkariin, PCM:n tuottama ohjausjännite katosi ja kone sammui, aina se silti lähti uudestaan käyntiin, niin että en ihan suoraan tuohon usko!!
Tää oli porissa, oon paikallisella jeeppikorjaamolla hommissa.
Tässä oli kyse kampiakselin anturista. Se sai pcm:n jumiin niin ettei se kommunikoinut väylää pitkin minkään kanssa, eikä tietenkään myöskään käynyt.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.11.2010, 09:03
Yare:n Avatar
Yare Yare ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.08
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 93
Perusasetus

Oliko oireena nimenomaan "mittariston pimeneminen", eli kun kääntää virrat päälle, ei syty mikään valo?

Missä tuo kampuranasentoanturi sijaitsee? Lohkon etupäässä? Jos siitä ottaa pistokkeen irti, niin kaiketi PCM:n tulisi herätä jos vika on siinä asentoanturissa?


Jarkko E.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.11.2010, 17:18
ahonkivi:n Avatar
ahonkivi ahonkivi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.07
Sijainti: kullaa, Finland.
Viestit: 58
Perusasetus

En nyt muista miten mittaristo käyttäytyi, kun ei ollut itellä tuo auto työnalla.
Se vaan jäi mieleen että auto ei käynnistynyt ja testerillä ei päässyt ohjainlaitteeseen käsiksi.
Taitaa olla takapäässä. Jos on sama vika niin pitäisi pcm:ään tulla eloa kun ottaa liittimen irti.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.11.2010, 18:36
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.240
Perusasetus

Omassa 5,2l Grandissa on kampiakselinasento tunnistin ainaskii turbiinikopan "pelkääjän"puoleisessa ylälaidassa.
Nippanappa yltää yläkautta koitteleen missä on,ja altapäinkin aikas ilkeesti mut yltää käsiks.
Omasta ku pimeni,eitullu koitettuu mitätekee ku pistoke irti,mut vikavalot kerto koodillaan heti,missä vika

Koodi 11
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98

Viimeksi muokannut vepele : 21.11.2010 18:38 Perustelu: Lisätty koodi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
grandi jeepin kompuran korjausta MudRod Tekniikka & Jutustelu 6 31.03.2010 21:17
Myydään Jeep Grandi riisseli JERKKU O/M/V Ajoneuvot 0 03.02.2010 21:57
Myydään Offi grandi boggereilla ja lukoilla.. rhm O/M/V Ajoneuvot 25 13.12.2009 00:05
Mersun sähköongelma sunday23 Tekniikka & Jutustelu 6 15.12.2008 06:29
HJ sähköongelma...taas snööri Tekniikka & Jutustelu 9 01.12.2008 18:06


Sivu luotu: 18:00 (GMT +2).