![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ei maailma pelastu hyysäämällä, ihan turha rangaista kuskeja pilkkua nussimalla. Ei se auto siirry paikasta toiseen toivomalla, vastuu ylipitkistä päivistä pitäisi siirtää ajosuunnittelun puolelle. Ajokilometreihin nähden raskaskalusto ajaa turvallisesti, jos joku tulee kolmiontakaa eteen niin se on tietty kuskin vika jos piirturi näyttää 2kmh ylinopeutta..
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Vieläkun työsuojelupiirit,ja ammattiliitot saisivat valvottua pimeän ulkomaisen työvoiman pois niin näillä nykyisillä säännöillä alkaisi rekkamiehetkin elää ihmisen elämää.
Sitten poliittinen kannanotto... Se persujen ym. maahanmuuttovastaisuus ei korjaa nykyistä vierastyövomankäyttöongelmaa,siihen pitäisi jonkun ottaa kantaa ja rajusti,koska se että joku neekeri luuttuaa lattiaa ei ole mikään ongelma,vaan se että pykäliänoudattava Suomalainen,joka joko hitsaa,tai ajaa rekkaa voidaan korvata halpatyövoimalla jonka voi aina vaihtaa uuteen kun edellinen on tehnyt paljastuneen virheen,on liian helppoa... Ja tähän on syypäänä "isänmaalliset valkoiset(eli siniset)" jotka hakevat vaan sitä parasta tuottoa pääomalle.... |
|
#3
|
||||
|
||||
|
On mennyt tietysti kaikki varkaat ja raiskaajat saa mellastaa vapaasti kun rahtiauton kuljettajia kytätään kokoajan vois puuttua myös bussi ja taksi puolelle kuka on nähnyt pikavuoroja ratsiassa tai taksi apinaa .
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
joo. sillon kun olin "taksiapina" niin kyllä sitä joutui pysähtyyn ratsiaan ihan yhtälailla kun normi autoilijat. 20v kuskasin porukkaa paikasta aa paikkaan bee. mutta sellasen huomion tein (ihme kyllä) että täälä maaseudullapa ja tuskin kaupungissakaan ei puututa vaikka taksari olis 3 vuorokautta painanu samoilla silmillä. ei sen puoleen että sitä ois asiakkaatkaan aina ymmärtäny jos tarvi joinain sesonkiaikoina pistää luuri kiinni ja nukkua hetki. vittuiltiin vaan että "olit sitte laittanu puhelimen kiinni kun oisi kyytiä tarvinnu".. enää en lähtis sille tielle. nyt olen "oikeissa" töissä" mutta asiaan. onhan se ihan hyvä kyllä seurata kuskien päivän pituutta mutta kyllä sitä vois sitten tehdä kaikille ammatikseen ajaville. ja siinäkin olis tietysti järjen käyttö sallittua. eikä tartte kenenkään vetää poroja nokkaan mun mielipiteistä!!!!
__________________
--dance with the devil-- |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli kyllä se valvonta pelaa sielläkin. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Johonkinhan rajatkin on toki vedettävä. Vaikka välillä kohtuu älyttömiltä kuullostavatkin. Kaivella parkissa nenää viiden minsan päässä määränpäästä, tai paikasta mihin duuni vehkeen hylkää, ja sen jälkeen kyllä toki voi hypätä omaan autoon ja suhata 12 tuntia sukkana ilman pienintäkään riskiä... Kuvittelisi että jonkin asteinen "aika pankki" lievällä venymisellä toimisi?
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli tässäkin tapauksessa sitä lyödään ketä saadaan,koska kaikki muut menee käräjien kautta ja saavat näin ollen mahdollisuuden puolustukseen,toisin kuin rahtimies joka on silmätysten sillähetkellä kuin epäilty rikos tapahtuu rankaisijan kanssa,ja rangasitus laitetaan täytäntöön samantien,ja jos valitat niin sana sanaa tilanteessa poliisin sana menee yli jopa vahvistetun näytön(piirturin nopeus ym.). |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Nykysin ei käytetä maalaisjärkeä enää missään. Kyllä itseänikin kyrsii toi rekkakuskien tarkkailu. Todellakin vois sanoo että köysi katkeaa jossain vaiheessa.
Niin onpa se mukava jos vaikka kotiin ois 15min ajomatka mutta ajoaika ei anna myöten. Nuku siinä sitten tai kävele kotiin. Joku tolkku pitäis sentään olla. Niin ja jos on punnittu kuorma niin alennuksia ei ylikuormasta tule. Rekkaliikenne seis viikonajaks niin kysellään mielipiteitä sit uudestaan.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Kyllä siinä vaiheessa kun ajopiirtureista tuli digitaalisia niin ainakin mulle tuli olo että nyt valvotaan liian tarkkaan. Ihteeni ainakin rasittaa kaikenlainen vapaavaltainen kyttääminen, joka paikassa on valvontakamerat ja joku isoveli valvoo aina kun pystyy. Kohta kai sitä on GPS-paikantimet henkilöautoissakin, joiden mukaan verotetaan auton käyttö ja pannaan ruuhkamaksuja maksuun.
Kevyt kalusto ajelee vastuullisiakin kyytejä ilman mitään seurantaa, voi olla vaikka kuinka väsynyt ja muuten vaan huonoilla hoksottimilla varustettu kuski koulukyytejä ajamassa. Saa ajaa päivät koululaisia ja illat humalaisporukoita, eikä kukaan sano mitään. Vastaavasti 7.5 tonnisella kevytkuorkilla ajavan pulla-autokuskin piirturin käyttöä kyttäillään kun olis joku ehdonalaisessa oleva. Eli periaatteessa vastustan kaikkea liikavalvontaa, pitäis keskittyä olennaiseen ja olla tilannetajua, kattoa kokonaisuutta eikä laskea minuutteja. Kai teistä kaikki tietää että nykyisin kaikissa yli 7.5 tonnisissa kuorma-autoissa pitää olla ajopiirturi ja sitä pitää käyttää myös omissa ajoissa vaikkei mitään luvanvaraista touhua olisikaan. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Se vaan tais tyssätä johonkin tylsään tietoturva,tai yksityisyyden suojaan... |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Miten sitten menee kuorma-auton alustalle rakennetut työkoneet tai erikoismatkailuautoiksi rekisteröidyt linja-autot? |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Monen ammattikuskin kanssa jutellu aiheesta ja olen heidän kanssaan samaa mieltä. Digiaikaan siirtymisen jälkeen homma on menny perseelleen.
Tälläseen tilanteeseen pääsee kun päättäjilla ei ole minkäänlaista kokemusta oikeasta työnteosta. Kuormien sitomiset sunmuu kalusto pitää tietty olla 100%, mutta toi aikaseuranta on naurettavalla ylipilkunnussija tasolla. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Pöh... Ens vuoden puolella pitäis taas omien & pojan perheen rakennus- ja maanrakennushommeleiden takia hommata itelle jokin vanha kaivuri ja kymppipyörä vaihtolavalaitteilla. Onkos tää nyt ihan aikuisten oikeesti pakollinen homma täytellä piirturikiekkoja, jos ajelee pääosin omalla 10 hehtaarin plantaasilla, omilla autoilla ja koneilla ja vaan käy välillä kylillä tarvikeostoksilla ja tankkaamassa autoa & itseään... ![]() Ihan Perseestä koko systeemi! |
|
#15
|
|||
|
|||
|
tuossapa poikkeukset joissa ei piirturia tarvi käyttää.
Kaikkia jäsenvaltioita koskevat poikkeukset Edellä mainitusta pääsäännöstä on säädetty sekä kaikkia jäsenvaltioita koskevia että jäsenvaltiokohtaisia poikkeuksia. Vaikka sanamuodot viittaavat useissa poikkeuksissa vain ajoneuvoihin, tulkinnan lähtökohtana on kuljetus, johon ajoneuvoa kulloinkin käytetään. Kaikkia jäsenvaltioita koskevat poikkeukset ovat asetuksen 3 artiklassa ja sen mukaan ajo- ja lepoaika-asetusta ei sovelleta missään jäsenvaltiossa kuljetuksiin, joissa käytetään seuraavanlaisia ajoneuvoja: 1. säännöllisessä henkilöliikenteessä käytettävät ajoneuvot, kun kyseisen liikennereitin pituus on enintään 50 kilometriä 2. ajoneuvot, joiden suurin sallittu nopeus on enintään 40 kilometriä tunnissa 3. puolustusvoimien, väestönsuojelun, palokunnan ja yleisestä järjestyksestä vastaavien laitosten omistamat tai ilman kuljettajaa vuokraamat ajoneuvot, kun tieliikennettä harjoitetaan näille laitoksille osoitettujen tehtävien johdosta ja niiden valvonnassa 4. hälytys- tai pelastusajoneuvot, mukaan lukien humanitaarisen avun kuljettamiseen muuten kuin kaupallisesti käytettävät ajoneuvot 5. sairaanhoidon erikoisajoneuvot 6. hinausajoneuvot, joita käytetään enintään 100 kilometrin etäisyydellä niiden asemapaikasta 7. tekniikan kehittämiseen sekä korjausten ja kunnossapidon testaamiseen tarvittavat ajoneuvot ja uudet tai uudistetut ajoneuvot, joita ei ole vielä otettu käyttöön 8. ei-kaupalliseen tavarankuljetukseen tarkoitetut ajoneuvot tai ajoneuvoyhdistelmät, joiden suurin sallittu massa on enintään 7,5 tonnia 9. hyötyajoneuvot. jotka ovat museoajoneuvoja sen jäsenvaltion lainsäädännön mukaan, jossa niillä ajetaan, ja joita käytetään ei-kaupallisiin tavaran tai henkilöiden kuljetuksiin. |
|
#16
|
||||
|
||||
|
No täällähän kovanluokan keskustelua käydään...
Taidan sohaista aika isoa muurahaispesää, mutta senkin uhalla, että mut hirtetään ja keitetään.. Onko kukaan tässä kaikessa hurmoksessa ottanut huomioon sitä tosiasiaa, että nuo sosiaalilainsäädännön pykälät ja säännöt tulevat oikeastaan täysin lyhentämättömänä tuolta suuresta ja mahtavasta Euroopasta.. Siitä lienee tulee se ETY-asetuskin sine rangaistusvaatimuksen pykälälistaan. Lisäksi, Suomessa tulkitaan tiettyjä säännöksiä kenties jopa väljemmin, kuin muualla EU:n aluella, sekä luonnollisesti sanktiot ovat täällä paljon pienemmät, kuin monessa muussa EU-maassa.. Tosi on, että tuo lainsäädäntö on tiukka. Siitä ei pääse mihinkään. Mutta samalla lailla on tiukkaa nuo ylinopeus- sekä rattijuopumusrajat, vai väittääkö täällä joku, että pitäis antaa tietyissä olosuhteissa mahdollisuus ylittää voimassaoleva nopeusrajoitus vaikka 20km/h tai rattijuopumuksen 0.5promillea parilla kymmenyksellä.. Se mihin minä kiinnittäsiin mieluummin huomiota olisi se, minkälaisten sanktioiden jälkeen se ajokortti lähtee hyllylle. Kun kerta tämä nykyinen 3 ylinopeutta / muuta vastaavaa juttua vuoden sisään ja 4 kahden vuoden sisään on rankkaa, niin pitäisikö ilman huutoa ja mekastusta yrittää vaikuttaa siihen, että liikennerikkomusten pisteytysjärjestelmää saataisiin kehitettyä, jotta ns. pienemmät liikennerikkomukset, jotka kuitenkin joudutaan käsittelemään rangaistusvaatimuksina, eivät ihan niin äkkiä saattais kuskia pakkolomalle, kuin nykyään. Mutta miettikääpä sitä. Raskaan kaluston porukoilla on kyllä omat vaikutuskanavansa, joiden kautta muutosta voi ainakin yrittää neuvotella. Ei siinä muuten, mutta tuon tyylistä itkua aivan selkeistä säännöistä saa kuulla melko usein. Samahan se on massojen kanssa. Kun 60tonnia on raja ja ylikuormamaksun (ei rangaistus, vaan hallinnollinen maksu kilpailuaseman vääristymän korjaamiseksi, joka kirjoitetaan auton omistajalle/yrittäjälle) saa 63tonnista lähtien, niin sitten mellastetaan, kun kirjoitetaan tuo edellämainittu YKM 64tonnista, että kuinka virkavalta kehtaa puuttua vaivaisen TUHANNEN KILON ylitykseen, vaikka tosiasiassa kyseessä on jo neljän tonnin ylitys suurimmasta sallitusta.. Tekis mieli sanoa, että vaihtakaa jo levyä, mutta enpä sano. Se mitä porukka täällä kirjoittaa, on asiaa, mutta jossain kohtaa pitäis pysähtyä miettimään hieman. Ja täytyy kyllä todeta, että jos joku konstu on kehdannut 4:n minuutin ajoaikaylityksestä tai vastaavasti minuutin liian lyhyestä tauosta kirjoittaa sakkoa, niin hulluhan se on, joka ei moisesta lapusta ole valittanut.. Vaan oliskohan sittenkin niin, että urbaanilegenda on taas päässyt valloilleen ja minuutit muistetaan hieman väärin. Nimimerkillä Nalle, joka tekee myös raskaanliikenteen valvontaa leipänsä eteen. |
|
#17
|
||||
|
||||
|
On mennyt.
Miksei kukaan valvo linja-autojen nopeuksia moottoritiellä. Jos ajan nopeusrajotuksien mukaan niin linja-autot ne vaan paahtaa ohi heittämällä Mut eihän niillä oo kyydissä kuin ihmisiä
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie hojolla se etanakin arkkiin pääsi Mikkelin Offroad Club ry harborcruisers |
|
#18
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]()
|
|
#19
|
||||
|
||||
|
Kyllä tän maan lait ja direktiivit on mennyt ihan päin persettä. Maalaisjärjen voi unohtaa kokonaan. Sillä ei oo mitään tekemistä nykyisin. Olen sen nyt huomannut. Kaikki on niin tarkkaan säädetty jossain ohjeissa. Jumalauta tänään jotkut oli istuttamassa jotain puskia tietyömaalla KYPÄRÄ päässä. huh huh. ja toinen esimerkki. Kahtena päivänä olen kaivellut lasten keinuille paikkoja koulun pihalla. Voi hemmetti miten tarkasti ohjeet pitää olla. On turvaalueet ja pitää olla 50mm kumi matto alla. ja on turvasorat yms yms.
Mihin tilaan tää maa on menossa. mikä on tilanne 5:n vuoden päästä.... ei kehtaa edes ajatella. Mennään ihan amerikan malliin. Se mikä ei ole kielletty niin oikeudessa se voitetaan. ja jumalauta tää raskaanliikenteen valvominen. Vittu että vituttaa nää saatanan direktiivipellet. Eihän nää sakot suomessa ole viel mitään. Mut kuunnelkaa niitä rekkamiehiä jotka ajaa etelään. Esim ranskassa on ihan vitun kovat sakot.. Onko se oikein et ajetaan sen mukaan mitä laki määrää. Onko oikein että parin minuutin päässä ois huoltamo mutta pakko pitää tauko ennen sitä tai muuten tulee sakot. Noh jää sitten nekin kahvit juomatta. niin ja mikä vittu siinä on että jos joku onnettomuus sattuu missä on osallisena rekka niin totta kai se on rekan syy.. Vittu. Tai ihan sama mikä onnettomuus niin aina se on jonkun syy. Mikään ei ole puhdas onnettomuus. Aina joku saa syyt niskoilleen. Vittu että vituttaa tää saatanan suomen(siis eu:n) lain säädäntö. KAIKKI KELLÄ ON MAALAISJÄRKI TALLELLA NIIN UNOHTAKAA SE. MAALAISJÄRJELLÄ EI OLE ENÄÄ MITÄÄN KÄYTTÖÄ. SEURATAAN VAIN LAKIA, MÄÄRÄYKSIÄ JA DIREKTIIVEJÄ. Kiitos ja anteeksi.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
|
#20
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Asvaltityömaalla pitäis kans kaikilla olla kypärä päässä jopa liikenteenohjaajalla. Mitähän senkin päähän tippuu. Ja jos piti poistua kuorma-autosta massaa viedessä niin työmaalla piti pistää kypärä päähän.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
|
#21
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
--dance with the devil-- |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Onko garret 4 liian iso hj60:een | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 50 | 22.03.2009 18:07 |
| "Raskaan" kaluston tuntijoita? | Päksi | Chit-Chat | 8 | 24.08.2008 10:55 |
| OT: Raskaan kaluston hydrauliikasta | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.06.2007 07:02 |
| Raskaan kaluston kuljettajien painajainen. | Bruno | Chit-Chat | 18 | 18.03.2007 16:50 |
| "Raskaan diesel kaluston yms" edullista huoltoa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.12.2005 21:33 | |