Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2010, 13:47
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Tuli tilattua giggleltä vinssiin osia ja sain tollasen 24V bow motor 2:n. Tätä ei vielä ollut virallisesti myynnissä 24v mallina mut kun bow1 mosat oli sopivasti loppuneet niin sain samaan hintaan tän. Tää moottori kiertaa 1000 kierrosta enemmän kun bow1 malli ja heppoja on 6.8 (bow1 5.6). Moottori on jotain kolmisen senttiä pidempi kuin bow1.

Täytyypä tehdä nopeustesti bow1 ja bow2 kesken joku päivä ja kattoo paljon on eroa.

Täytyy toi bow1 moottori siirtää takavinssille allbrightin releellä. Näin saan kauheen läjän paksuja piuhoja pois edestä sekä takaa.



Samalla otin allbrightin releet niin saa pienempään tilaan.


Pinnapultit joilla allbrightin saa kiinni moottorin päähän









Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2010, 13:59
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Paljos ton pitäs sit kiekua?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2010, 14:01
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

5000 RPM.

Tässä linkki pdf tiedostoon jossa tarkemmin. http://www.dborc.co.uk/goodwinch/pdf/bowmotor2.pdf
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2010, 21:33
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Saisko samalla mitattua, että onko bowmotorissa jotain eroa perus come-upin 6 heppaseen moottoriin (muuta kuin hinta ja tarra?)
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2010, 22:08
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Voinko laittaa 3B koneeseen suoraan 2H moottorin koko suutinhässäkän? 2H suutin runkoineen on numero 23600-68020. Ulkomitoiltaan ja näöltään täsmää 3B suuttimen kanssa. Avautumispaineista en tiedä kun listalta löytyy useampia 3B suutinvaihtoehtoja?

tästä listasta löytyy speksit
http://www.chinanozzle.cn/denso_toyota.htm

Vanha b tai 3b suutin ja uusi 2h suutin. 2hssa tuo "neula" näyttää pienemmältä? Mitäpä vaikutusta on muuten kun tuossa vanhassa suuttimen kärjessä on kulunut oikeen kuoppa?


Toyota paketti 2h suuttimelle


Sisältä näyttää erilaiselta. Onko merkitystä?


Rungot melkein identtiset ja mitoiltaan ovatkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2010, 22:18
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

tilaat motonettiin uuvet kärjet ja viet vanhat suuttimet huoltoon, mullakin on paten suuttimet lehtosella laitos, motonetissä piti käydä oikein neljä kertaa et sain kaikki kuus kärkee jotka pitikin tulla


mut asiaan et 3b-motissa on n.0,85L/per sylinteri ja 2h-motissa n.0,67L/per pytty et vois vaikka päätellä et 3b:ssä olis isommat suuttimet. tai näin mää ainakin itte päättelin.


liekkö käytännön merkitystä tiiä sitä sitten nii laita hoojiin suuttimet ja käy ajelemas persdynotus
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.11.2010, 01:00
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

DN4SDND133 näkyis olevan melkosen monessa turbomoottoorissa ja on yleisin suutinkärki mitä Toyota (ja muutkin) paljon käyttää!

Ja samalla uusi sitten tuo varaosakuvassa oleva 1-5 välikappale, siitä ne aina jää vuotamaan + suttimen neulan liike rajoitetaan siihe, joten sen kannassa on myös kolo, jolloin suutin aukeaa liikaa ja taas saadaan liikaa naftaa ja vääränlainen sumu palotilaan...

Löytyy ihan millä merkillä tahansa, mutta ota malli mukaan, koska korkeutta on kahta erillaista!

Ja tuolta http://www.vakiovarusteet.eu/yhteystiedot.htm löytyy halvalla koko paletti (suuttimet, välilevyt ja tiivisteet) kertaheitolla...

Erittiä:

Löytyy Bosch:lta (Zexel) 9 430 037 237 vaihtorunkona ja suuttimen käki olisi DN 4 SDHB133
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 13.11.2010 01:28
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.11.2010, 00:33
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Voinko laittaa 3B koneeseen suoraan 2H moottorin koko suutinhässäkän?
ÄLÄ LAITA, kansi (etukammiot halkee) ottaa itteensä...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Vanha b tai 3b suutin ja uusi 2h suutin. 2hssa tuo "neula" näyttää pienemmältä? Mitäpä vaikutusta on muuten kun tuossa vanhassa suuttimen kärjessä on kulunut oikeen kuoppa?
Kuoppaa tulee kun nokihiukkaset "mennä vipeltävät" kammiossa ja kuluttavat kolon tuohon hieman kovempaan metalliin...
Tuo tulppa ohjaa polttoaineen suihkua ja 3B moottorissa (ainakin suutinlistauksen perusteella) ei ole paljoakaan hajontaa, eli polttoainesumu on melko "karkeaa" ja palamisaika siten pitkä. 2H moottorissa taas suihkusta tehdään melko viuhkamainen ja sitä kautta paremmin (nopeammin) palava.

Kuvassa näkyy selkeästi suuttimen "kuseminen", mustempi alue suuttimen reunassa ja sitämyöden lämmön siirtyminen suoraan suuttimeen joka on mennyt osittain siniseksi (ja 99% varmuudella leikannut kiinni?)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Sisältä näyttää erilaiselta. Onko merkitystä?


Rungot melkein identtiset ja mitoiltaan ovatkin.
Sisällä on rungon numerosta riippuen suodatin, vanhassa saattaa olla jottei ole asennettu...

Suosittelen laittamaan tuon suuttimien ahdetun moottorin mukaan, koska normiajossa on melkein sama mikä sitä soppaa koneeseen jakaa, mutta (kuten tämäkin) on "hivenen viritetty" niin lämpötilat on suhteelisen korkeat ja sitä sais korjattua maksimitehoilla pikkuisen parempaan suuntaa oikeanlaisilla suuttimilla. Samalla kannattaa nostaa suuttimien painetta esim. 10bar ja laittaa 2-3* ennakkoa lisää, niin ei savuta ihan niin hirveästi...

Paljos noilla ajettu (ennätys 123MB taxi ja 550tkm, oli pakko korjata kone, kun putos suuttimen tappi koneeseen ton kulumisen takia)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.11.2010, 22:10
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Saisko samalla mitattua, että onko bowmotorissa jotain eroa perus come-upin 6 heppaseen moottoriin (muuta kuin hinta ja tarra?)
Mitenköhän noita saisi mittailtua. Tossa 2 versiossa ainakin silminnähden eroa bow1 mosaan joka on täysin identtinen kuin superwinchin tietty moottori (silmämääräisesti).
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.11.2010, 22:18
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Noi vanhat suuttimet on vainaat hyvin on kuluneet löytyykö penkkiä että pääset kattoo miten suuttimet toimii eli näät suihkun vai onko lorinaa noilla kärjillä jo .
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.11.2010, 22:24
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipe Näytä viesti
Noi vanhat suuttimet on vainaat hyvin on kuluneet löytyykö penkkiä että pääset kattoo miten suuttimet toimii eli näät suihkun vai onko lorinaa noilla kärjillä jo .
Toi vanha suutin on joskus ollut mulla jossain koneessa mutta nyt on kiinni jotkut toiset suuttimet joiden ulkoisesta kunnosta ei tietoa ennen kuin avaa.

Tää koko hommahan on sitä kun yritän metsästää kadonneita hevosvoimia. Tuntuu jotenkin hieman tehottomalta. Alko joskus silleen yhtäkkii et kone nostaa lämpöjä herkemmin maantieajossa ja ei oikeen kulje yhtä hyvin kun ennen ja poltoaineen kulutus on kasvanut todella reippaasti. Ei kyllä savuta mitenkään mutta kun konetta kuuntelee sellasella stetoskoopilla niin suuttimien tienoilta kuuluu melkonen kilkatus. Lähtee hyvin käyntiin ja käy melko hyvin mut joskus saattaa käydessään "pätkiä" lievasti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 14:27 (GMT +2).