![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
eipä tullut edes 4.375sta kokeiltuakaan..
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
vetelin akselit irti niin näyttäs akselit olevan samaa paksuutta pitkässä ja pätkässä?eli käykö vetarit päittäin.onko pitkän murikka vaan vahvempi
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Etuvetarit sopii keskenään kyllä mutta takavetarit ei mitenkään.
Edit. Muistaakseni pitkän taka-akseliputki ois paksumpi jonninverran mitä pätkän taka-akselin. Pitkän takasesta välitys irroitetaan eteenpäin ja pätkän taka-akselista välitys irroitetaan taaksepäin. Niistä helpoiten erottaa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 02.11.2010 17:05 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
jep vetäsin katkenneen pois ni mittailin paksuudet samaks ,mut pituus ja pooritus ei selvinny ku se töjö on siel peräs kiinni
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Eli tarkoitit vetoakselin paksuutta etkä akseliputken paksuutta.
![]() Muistaakseni eripituiset eikä boorimäärä täsmää.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
|
#6
|
|||
|
|||
|
koitetaan isommalla perällä,josko se kestäis enemmän ku yhden reissun
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Yleisin syy tähän on se, että ei osata käyttää kytkintä oikein. Ei se ole mikään laukaisulaite... ![]() Pätkän vetoakselissa on 29 booria molemmissa akseleissa ja pitkässä on 29 edessä/31 booria takana. Pätkässä ja vanhassa pitkässä on lautaspyörät kiinni M10 pulteilla. Uudemmissa pitkissä, esim. -88 on etuperän lautaspyörä kiinni M12 pultilla. Tästä johtuen pitää siihen pätkän takamurikkaan porata isommat reiät M12 pulteille, jos siis haluaa siirtää sen pätkän takakitkan eteen ja vaihtaa pitkän 4.375 välitykset siihen. ![]() Itellä oli toissakesänä iso ja pieni kitkaperä vierekkäin pöydällä palasilla, eikä niissä varsinaisissa sisukaluissa ollut muuta eroa, kuin noissa vetoakseleiden boorien määrissä. T.s. on mahdollista tehdä sellainen sekasikiö (jos osat on kortilla), että toinen vetari on 29 ja toinen vaikka sen 31 boorinen. Tai 31 booriseen murikkaan rakentaa 29 booriset lähdöt. Ei tarvii kuin poskirattaat vaihtaa keskenään. Vetoakselin laipat ja -laakerit on ihan samankokoisia keskenään. Pitkästä vetoakselista voi aina ottaa pätkän pois. Boorien uriakin voi varovasti itse jatkaa pidemmälle. Jos taas akseli jää liian lyhyeksi, niin hitsaa siihen vetoakseleiden välissä olevaan mutikkaan jatketta, tai vetarin päähän. Toyotan ja Nissanin osia en ole päässyt vierekkäin vertaamaan, että onko niissä muutakin mitoituseroa kuin tuo boorien määrä. Etuperistä: GR:n etuperässähän on valmiiksi toi 31 boorinen systeemi. On mahdollista naittaa vanhan ja GR:n akselien osia keskenään, kun vaan tietää mitä tekee. Niitä boorien muunnoksia/sovituksia toiseen malliin voi tehdä myös siten, että vaihtaa sen vetonivelen sisällä olevan piparin tuohon sekasikiöön sopivaksi...
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään Patrol kitka-akselit | MehtäSika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 02.12.2009 23:08 |
| Ostetaan nissan patrol soa akselit | Von Leka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 19.10.2008 17:02 |
| M: Nissan Patrol akselit | DanielW | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.04.2008 11:00 |
| M: patrol soa akselit myyty | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.05.2006 16:35 |
| m.patrol akselit ja jouset rungossa kiinni | psychobilly | O/M/V Muut | 5 | 19.11.2005 14:56 |